Jürgen Geplaatst: 24 november 2010 Geplaatst: 24 november 2010 Origineel bericht van: lennie Wellicht van Rebox naar TV niet via HDMI maar SCART en daarbij composite geluid? Andere oplossingen? Een RE-9000 of welke andere HD ontvanger dan ook op de TV d.m.v. SCART aansluiten is naar mijn mening absoluut geen optie omdat je dan afbreuk doet aan de doelstelling van een HD ontvanger, namelijk HD kijken. Op dat moment degradeer je de HD ontvanger tot een gewone SD ontvanger. Een andere optie is om het van de RE-9000 afkomstige 5.1 geluid direct via de optische uitgang (d.m.v. glas of coax) naar een daarvoor geschikte TV te sturen of via een daarvoor geschikte Audio versterker of Home Cinema Set. Dit laatste pas ik al jaren toe en heb zowel met mijn vorige Topfield als met mijn RE-9000 nog nooit geluidsproblemen bij 5.1 (Dolby) uitzendingen ondervonden. Het geluid wordt nu immers door de versterker / HCS geregeld en niet door de RE-9000. Ik wil dan nog wel even vermelden dat mijn volumeregelaar van de RE-9000 op maximaal staat afgesteld. Hierbij sluit ik me dan ook bij het hiervoor geplaatste bericht van ThaTick aan. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
lennie Geplaatst: 24 november 2010 Auteur Geplaatst: 24 november 2010 Origineel bericht van: Jürgen Een RE-9000 of welke andere HD ontvanger dan ook op de TV d.m.v. SCART aansluiten is naar mijn mening absoluut geen optie omdat je dan afbreuk doet aan de doelstelling van een HD ontvanger, namelijk HD kijken. Op dat moment degradeer je de HD ontvanger tot een gewone SD ontvanger. Ik ben het daar helemaal mee eens, maar misschien nog liever dat dan die steeds wisselende volumes. Waar ik het niet mee eens ben is dat je bij elke keer dat je van zender wisselt het volume zou moeten aanpassen, soms zelfs zeer drastisch aanpassen. Bij enkele zenders knalt het geluid er zo uit dat mensen ongerust vanaf twee verdiepingen hoger komen vragen of er wat aan de hand was. Dan ben je dus sowieso te laat met je volumetoets. En of je het Rebox volume constant op max hebt staan en de regeling op je TV doet of omgekeerd is dan niet belangrijk. Ikzelf heb het TV-volume juist op een gemiddelde waarde staan en doe verder alles met de AB van Rebox, waarmee je immers op dat moment ook van zender gewisseld bent. Ik ga geen multifunctionele AB aanschaffen, en nee, dan "moet ik het niet maar zelf weten". Wat ik namelijk al eens eerder vermeld heb, gaan, ook in andere takken van sport, veel lieden zo ver in hun hobbyïsme dat ze de werkelijkheid stevig uit het oog verliezen. En die is dat de overgrote meerderheid van kijkers gewoon zijn TV aanzet, en dan, net als ik, op zijn luie kont met de AB van de tuner in de hand TV gaat kijken. Zonder bij elk station geluid of andere zaken aan te moeten passen, zonder steeds in de instellingen zaken te moeten veranderen. Pas als je speciale functies gaat gebruiken, zoals netwerkverbindingen en dergelijke, mag je van de gebruiker wat meer kennis van zaken verwachten. Het is de plicht van zowel CanDig als Rebox c.s. producten te leveren waarmee Jan-met-de-Pet probleemloos kan omgaan nadat de boel eenmalig goed geïnstalleerd is. Tenslotte: het is tig maanden lang prima gegaan, maar sinds een upgrade (downgrade?) is het bagger. Dáár ligt dus de oorzaak en dáár ligt dus bijgevolg de oplossing. En nergens anders. VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
Beheerder Michel Geplaatst: 24 november 2010 Beheerder Geplaatst: 24 november 2010 Je zit met die probleem in het verkeerde forum. Dit is namelijk zonder enige twijfel een canaldigitaal probleem en niet een rebox probleem. Andere ontvangers hebben dit ook, mits ze het volume dat de zenders uitstuurt ook 1 op 1 doorgeven. Er zijn exemplaren die het geluid als het ware normaliseren, maar dat is een workaround en geen oplossing. Canaldigitaal stuurt de zenders gewoon met belachelijke volume verschillen uit. Als je net een zender treft waar de reclame op is, blijk dat verschil zelfs nog veel groter want de reclame wordt veel harder uitgestuurd, maar daar kan canaldigitaal weer niets aan doen. Daarvoor moet je bij de zenders of reclame makers zijn. Canaldigitaal heeft er alleen voor te zorgen dat het gemiddelde geluidsniveau gemeten over bijvoorbeeld een periode van 60 seconden op alle zenders gelijk is. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast ThaTiCK Geplaatst: 24 november 2010 Geplaatst: 24 november 2010 Je kunt gewoon beginnen bij de bron. De zender, het geluidstype. Alles wat erna komt (doorgifte CD), heeft dat er nog iets mee te maken? Ooit wel eens je radio ontvanger langs meerdere zenders laten gaan? Voor de mensen die menen dat je met de rebox geluid moet regelen: Waarmee denk jij dat je je geluid regelt op een radio of tv? Is dat: A. de tuner of B. de versterker in de radio of tv
lennie Geplaatst: 24 november 2010 Auteur Geplaatst: 24 november 2010 U hoeft ons niet de les te lezen omtrent omgaan met apparatuur, niet iedereen zit in dezelfde situatie. Vroeger had ik een radio ontvanger. Heel vroeger had ik een ingetunede TV. Sinds meer dan 25 jaar wonen wij in buitengebied en kijken en luisteren wij via de satelliet. De AB van de TV ligt niet eens binnen bereik, simpelweg omdat die TV aan/uit gaat met de aan/uit-knop, continu op dezelfde ingang staat, HDMI-1, en op 60% geluidsniveau. HDMI-2 als ik een video wil bekijken. Alle andere instelling zoals gewenst en die staan continu zo. Meest logisch gebruiksmethode is dan zappen en zonodig kleine volume-aanpassingen doen met één AB; die van de satelliettuner. Dat gaat al tig jaar goed. Natuurlijk zijn intussen een aantal zaken op gebied van modulatie veranderd, maar ook met de Rebox van begin af geen volumeprobleem (op een gelijksoortige storing na in april). En nu na een FW update krijg ik gedonder. Dan moet het daarmee te maken hebben, zoals ik al in vorige bericht meldde. Zojuist v.44 en de vorige zenderlijst teruggezet en het probleem was verdwenen. Ga dus nog wat heen en weer tussen v44 en v52 voor een goede troubleshoot. VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen