post Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 hallo allemaal zou graag mijn externe hd willen splitsen hoe doe ik zo iets wij willen ouder en kind apart hebben of is de mogelijke heid om in de map films b.v. de films te blokkeren die niet voor onze kinderen ogen bestemd zijn deze hd zit aan een mediaspeler vast al vast bedankt voor het mee denken
Jürgen Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 Als je de externe HDD wilt splitsen dan maak je er in feite 2 partities aan die je dan van een driveletter kunt voorzien. Dit houdt echter de kinderen niet tegen om op beide partities (driveletters) alsnog rond te neuzen. Dus ik zou je dan toch wel willen aanraden om op de huidige HDD een map aan te maken die je dan via speciaal hiervoor gemaakte programma`s kunt beveiligen. Het probleem hiervan is echter weer dat de Mediplayer hiermee goed om kan gaan m.a.w. de Mediaplayer moet de mogelijkheid hebben om de beveiligde map via een toegangscode beschikbaar te stellen. Meestal wordt het gebruik van de Mediaplayer er niet gemakkelijker op. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
winwiz Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 makkelijk praten voor een ander misschien, maar wat kost een externe harde schijf? Koop er 1 bij voor de "verboden waar" Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
satencom Geplaatst: 22 november 2010 Geplaatst: 22 november 2010 je kunt voor ieder die op de computer zit , ook een account aanmaken ,je gaat naar het configuratiescherm en dan naar gebruikers ,daar heb je de mogelijkheid een account aan te maken met wachtwoord ,en als je de computer dan weer afsluit en weer op staart dan start ieder met zijn eigen account en wachtwoord op en zo heeft elke account zijn eigen bureaublad Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
winwiz Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Origineel bericht van: satencom je kunt voor ieder die op de computer zit , ook een account aanmaken ,je gaat naar het configuratiescherm en dan naar gebruikers ,daar heb je de mogelijkheid een account aan te maken met wachtwoord ,en als je de computer dan weer afsluit en weer op staart dan start ieder met zijn eigen account en wachtwoord op en zo heeft elke account zijn eigen bureaublad Ehhh... Het gaat over een harde schijf die aan een mediaspeler zit. Die mag niet voor iedereen helemaal toegankelijk zijn.... Hoe meer ik er over nadenk: Ik ken geen enkele mediaspeler die dit biedt. Een aangesloten USB drive is geheel beschikbaar. Ik heb ook gezien dat alleen de eerste partitie beschikbaar is, maar het komt bijna nooit voor bij een externe harde schijf dat er meerdere partities zijn. Ik denk dan toch dat een extra harde schijf die je aan/uit kunt zetten de veiligste keuze is, helemaal als je meerdere usb ingangen hebt. Wat voor mediaspeler heb je eigenlijk? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jürgen Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Origineel bericht van: winwiz Hoe meer ik er over nadenk: Ik ken geen enkele mediaspeler die dit biedt. Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Naast het feit dat de meeste Mediaplayers maar één USB aansluiting hebben voor het aansluiten van één externe HDD is het schier onmogelijk om een op de PC dan wel HDD aangebrachte beveiliging 1:1 door te geven aan de Mediplayer, deze weet daar gewoon geen raad mee. Ik heb gisterenavond ook eens wat met mijn PopcornHour geëxperimenteerd maar niets in die richting kunnen vinden. Inderdaad een 2e HDD kopen en deze aansluiten als dat gewenst is en daarna weer loskoppelen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
satencom Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 ja ik heb het niet goed gelezen ik dacht dat het intern was ,dan blijft er maar een optie over een harde schijf er bij kopen en dan ieder zijn eigen harde schijf Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
verkerkbr Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Ik weet weinig van de gebruikte opzet. Maar in principe met Linux lijkt mij dit prima mogelijk. Je kunt aan de bestanden, mappen en partities gewoon de gewenste rechten hangen. Waardoor de aangegeven partities of bestanden alleen gelezen of afgespeeld kunnen worden door de eigenaar van deze bestanden. Groet, Bram
winwiz Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Origineel bericht van: verkerkbr Ik weet weinig van de gebruikte opzet. Maar in principe met Linux lijkt mij dit prima mogelijk. Je kunt aan de bestanden, mappen en partities gewoon de gewenste rechten hangen. Waardoor de aangegeven partities of bestanden alleen gelezen of afgespeeld kunnen worden door de eigenaar van deze bestanden. Groet, Bram Ja in Linux. Nu draaien de meeste mediaspelers ook onder Linux maar je hebt geen desktop of console om even alles in te stellen.... Zeker niet als je geen ervaring met linux hebt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
post Geplaatst: 23 november 2010 Auteur Geplaatst: 23 november 2010 Wat voor mediaspeler heb je eigenlijk? onze medeaspeler is een Mede8er MED500X met een HD mogelijkheid maar om dat wij 3 exterene HD heb liggen willen wij die gebruiken ik ga het inderdaad 2 HD aan hangen 1 voor ons en 1 voor onze kinderen nogmaal bedankt voor de antwoorden
Puch Geplaatst: 24 november 2010 Geplaatst: 24 november 2010 Allemaal veel te omslachtig. Er zit op de MED500X toch een mogelijkheid tot folder lock. Zet alle films die niet voor de kinderen zijn bestemd in een aparte folder en beveilig die met een pin code. Je moet de pincode ingegeven als je deze map wil openen. De rest van de mappen kunnen de kinderen gewoon openen. Pin instellen Ga in het menu naar Setup -- Misc -- Password. Geef de standaard code in 0000 Dan zal het change screen tevoorschijn komen. Geef de pincode in die je wil gebruiken en druk ENTER op de ab. Je persoonlijke code is nu ingesteld. Folder beveiligen Om een folder te beveiligen duid je de folder aan Druk op de "Menu" knop van de ab en selecteer het slotje. De map is nu beveiligd Wil je de map opnieuw vrij geven doe je net hetzelfde maar dan op de unlock icoon. Pincode vergeten. Installeer de laatst geïnstalleerde software opnieuw en de code staat terug op 0000. Dit werkt op alle media, dus de interne hdd, maar ook externe hdd's, usb sticks, en zelfs de gedeelde mappen via het netwerk. Voorwaarde voor de gedeelde mappen is dat er ook schrijfrechten moeten zijn. Succes btw, je kan met diezelfde pincode ook het menu voor formatteren en zo gaan beveiligen, dan kunnen de kinderen daar ook niet in komen. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Jürgen Geplaatst: 24 november 2010 Geplaatst: 24 november 2010 Kijk, dat is nu eens een echte oplossing. Nu weet ik ook waarom jij moderator bent geworden, je bent nu eenmaal slimmer dan wij met zijn allen bij elkaar. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
winwiz Geplaatst: 24 november 2010 Geplaatst: 24 november 2010 nou bedankt hoor, dat werkt dan blijkbaar niet voor elke moderator Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Jürgen Geplaatst: 24 november 2010 Geplaatst: 24 november 2010 Trek het je niet aan, ook jij doet het heel goed. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
winwiz Geplaatst: 24 november 2010 Geplaatst: 24 november 2010 Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen