Gast yeroon Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Dag mede-satters. Een vraag waarmee hopelijk iemand mij verder kan helpen. Ik bezit zo'n 6 jaar een DM7020. De laatste 2 jaar gebruik ik PLi images. Nooit noemenswaardige problemen gehad. Helaas sinds enige weken heb ik problemen bij het inschakelen uit standby, het beeld blijft dan zwart. (bijv. NED1, overschakelen op andere zender helpt niet) Na ca. 5 minuten springt het beeld spontaan aan. Het lijkt wel of de Dreambox moet 'opwarmen'. Wanneer er eenmaal beeld is werkt alles weer perfect. Ik gebruik Pli Jade 3/CCcam 2.1.3 en ben nu om te testen geupgrade naar Open Pli met CCcam 2.2.0. maar na volledige herinstallatie van Jade3 of OpenPli blijven de problemen hetzelfde. geen beeld: SNR: 53% AGC: 80% BER: 10-20 na 5 minuten wel beeld: SNR: 80% AGC: 83-90% BER: 0 mijn vraag: kan dit probleem aan de voeding liggen? ik heb de voeding HDD reeds losgekoppeld en getest --> geen verschil ik zie op eerste gezicht geen afwijkende zaken aan electronica zoals bolstaande elco's Ik overweeg een voeding te bestellen, maar hoop dat het geen weggegooid geld is. Iemand ervaring hiermee?
Gast yeroon Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 of misschien is het toch een elco? http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1914798/1
iemand Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Gewoon doen, al is het maar preventief. Het is een standaard klacht v/d 7020 Die je in 15 minuten kunt verhelpen, resp. uitsluiten als oorzaak. suc6, en als je hulp nodig hebt PM je maar. gr. Erik
Gast yeroon Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Het lijkt er sterk op dat deze elco dus inderdaad de oorzaak is. Ik heb de DiSCeQ switch er tussenuit gehaald. dus Astra1 LNBF rechtstreeks verbonden dmv koppelstukje. Vervolgens de DM7020 ingesteld op 'simple configuration' met slechts 1 LNBF. (ik had dus eerst een configuratie met 4 koppen+switch) redenering: een defecte elco heeft dus een negatieve invloed op het stuursignaal naar de disceq switch. --> geen switch --> geen stuursignaal nodig --> dus geen last van defecte elco.. En waarempel, hoevaak ik de dreambox nu ook uit standby inschakel of powercycle, na opstarten meteen beeld! Ik ga m'n soldeerbout maar eens opzoeken, en morgen een elcootje halen bij de lokale electronica shop. Kijken of ik nog een beetje kan solderen. Helemaal te gek, hoef ik geen nieuwe voeding aan te schaffen, vond ik toch al een beetje zonde van het geld op een oude ontvanger. Het blijft toch iets geweldigs he zo forum waar mensen ook nog echte oplossingen posten, waarvoor mijn dank! ik laat nog weten of het definitief verholpen is
iemand Geplaatst: 24 november 2010 Geplaatst: 24 november 2010 tip mbt verwijderen v/d elco. pak hem met een tang beet draai hem 90 graden heen en weer de huls zit nu los trek hem omhoog desoldeer de restant pennen soldeer een nieuwe elco erop dat mag een gewone elco met draden zijn ipc smd-behuizing. Let wel even op de polariteit suc6 gaat je lukken. gr. Erik
Gast HansN Geplaatst: 29 november 2010 Geplaatst: 29 november 2010 Hoera! na wekenlang ellende, opnieuw geflashed, alle cams uitgeprobeerd etc vond ik deze oplossing. Soldeerbout er in en opgelost. Voor iedereen op dit forum: Allemaal hartelijk dank! Hans.
iemand Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Heel mooi, nou yeroon nog.... gr. Erik
Gast yeroon Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Ik heb het gisterenavond ook met success weten te volbrengen. Goeie truuk trouwens om die smd-elco met een tangetje los te draaien, gaat echt heel makkelijk. 't klusje is alles bij elkaar inderdaad vrij eenvoudig. Ik heb het met een kleine goedkope soldeerbout gedaan. (ik heb geen duur soldeerstation) ow ja, en zwarte kant van de elco is dus de min.... Mijn dreambox werkt weer als vanouds, allerlei vage problemen die ik afgelopen periode heb gehad zoals het spontaan mislukken van opnames blijken nu verholpen. dank voor je tip.
iemand Geplaatst: 1 december 2010 Geplaatst: 1 december 2010 Fijn, d'r is niets zo fijn als zelf iets repareren ;-)) gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen