Broertje Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Ik zit hier al een tijdje mee te stoeien. Op Discovery HD heb ik geen geluid. Ook als ik AC3 downmix aan/uit zet niet. Niet via de plasma en niet via de versterker. De 8000HD is dmv. een DVI kabel met de plasma verbonden. Tussen de plasma en 8000HD zit ook een analoge audio kabel. Helaas had de plasma nog geen HDMI. De 8000HD is met glas verbonden naar een AC3/DTS versterker. Als ik op Discovery HD de AC3 downmix aan/uit schakel, zie ik dat wel op de versterker-display gebeuren. Maar geen geluid waarneembaar. Wellicht moet ik ook een analoog audiokabeltje trekken van 8000HD naar de versterker ? Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E
Loui (K) Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 Origineel bericht van: Broertje De 8000HD is met glas verbonden naar een AC3/DTS versterker. Als ik op Discovery HD de AC3 downmix aan/uit schakel, zie ik dat wel op de versterker-display gebeuren. Maar geen geluid waarneembaar. Wellicht moet ik ook een analoog audiokabeltje trekken van 8000HD naar de versterker ? Dan heb je geen analoge kabel nodig.ik denk dat je Discovery HD niet goed is ingesteld m.a.w schan deze even opnieuw in.Hier heb ik op dit kanaal wel geluid ook met Ac3.
Broertje Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Geplaatst: 26 november 2010 Thx voor de reply. Ik gebruik normaal lijsten van Henk. Maar had idd van de week alles los met de hand gescand. Helaas hetzelfde. Ook ook als stream op de laptop: geen geluid. Zou de kop niet helemaal goed kunnen staan ? Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E
Frans B Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Natuurlijk ligt het niet aan de schotel. Het zit volgens mij in de audio instelling. Kijk eens naar downmix en dat soort dingen. Discovery HD heeft bijv op een andere decoder (edision HD) ook geen geluid. System Administrator (niet van deze site)
Loui (K) Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Origineel bericht van: Broertje Thx voor de reply. Ik gebruik normaal lijsten van Henk. Maar had idd van de week alles los met de hand gescand. Helaas hetzelfde. Ook ook als stream op de laptop: geen geluid. Zou de kop niet helemaal goed kunnen staan ? Probeer deze lijst eens! En heb je bij dreamboxEdit 3.0.0 onder optie helemaal rechts onderin ook "Nieuwe Enigma2 services" geselecteerd? Neem aan van wel en ik heb ook nog onder geavaceerd ook de tab "voeg HDTV service toe"aangeklikt en toen op opslaan. En als dit ook niet helpt dan zou je het beste wat je kan doen is de box opnieuw flaschen.
Satdorus Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Probeer, om te testen, eens een scartkabel.
Broertje Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Geplaatst: 26 november 2010 Origineel bericht van: Frans B Natuurlijk ligt het niet aan de schotel. Het zit volgens mij in de audio instelling. Kijk eens naar downmix en dat soort dingen. Discovery HD heeft bijv op een andere decoder (edision HD) ook geen geluid. Die heb ik echt allemaal al geprobeerd hoor ;-) Thx. Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E
Broertje Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Geplaatst: 26 november 2010 Origineel bericht van: Loui (K) Origineel bericht van: Broertje Thx voor de reply. Ik gebruik normaal lijsten van Henk. Maar had idd van de week alles los met de hand gescand. Helaas hetzelfde. Ook ook als stream op de laptop: geen geluid. Zou de kop niet helemaal goed kunnen staan ? Probeer deze lijst eens! En heb je bij dreamboxEdit 3.0.0 onder optie helemaal rechts onderin ook "Nieuwe Enigma2 services" geselecteerd? Neem aan van wel en ik heb ook nog onder geavaceerd ook de tab "voeg HDTV service toe"aangeklikt en toen op opslaan. En als dit ook niet helpt dan zou je het beste wat je kan doen is de box opnieuw flaschen. De DBE settings zijn mij bekend, ik ga het proberen Dank. Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E
Broertje Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Geplaatst: 26 november 2010 Origineel bericht van: Satdorus Probeer, om te testen, eens een scartkabel. Ook al geprobeerd, maar helaas. Bedankt Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E
aardbeì Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 welke versie CCcam draai je? bij b.v. 2.0.9 geeft Discovery HD geen geluid mvrgr 1 x Vu+ Solo 2 1 x Vu+ Solo SE 1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG dataVisiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8
Broertje Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Geplaatst: 27 november 2010 Hi, bedankt voo je bericht ;-) Jammer dat ik het nu pas lees alleen :-( Ik kwam er net achter met Gemini image en Ccam 2011 wel geluid heb. Maar dat kan ik met Open PLI dus ook weer voor de bakker krijgen ;-) Dat was 'em' dus. ;-) Thx voor het meedenken allemaal ! Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E
jason Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 anders ga je naar audio(in gemimi geel) en kies een ander kanaal
Broertje Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Geplaatst: 28 november 2010 Beste mensen, allemaal heel erg bedankt. Ik zit inmiddels weer lekker op Open-PLI. Want aan dat Gemini kun je gewoon niet meer wennen eerlijk gezegd ;-) Met een hogere Ccam dan 2.09 en ben van mijn probleem af. Leuk dat je er toch weer uitkomt met Sat4all leden Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E
Loui (K) Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Zo zie je maar weer we zijn nooit te beroerd om te helpen,alleen het juiste antwoordt geven duurt wat langer. hihihi.
Broertje Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Geplaatst: 28 november 2010 Maar dat geeft niet ;-) Dreambox 8000HD OPEN PLI 4 + Wavefrontier T90 op de: 19E,13E,23E,28E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen