Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb via een Duitse webshop een LNB gekocht met daar op 5 jaar garantie (stond op de verpakking). Na 3 jaar is deze lnb defect. Dus ik mailen naar de duitse webshop om garantie aan te vragen. Krijg ik een "mooie" antwoord van: "Wij geven 2 jaar garantie op de lnb. Na de 2 jaar moet u bij de fabrikant zijn om garantie in te dienen". Dus ik mailen naar de fabrikant. Krijg ik te horen dat ik terug moet zijn bij de Duitse webshop voor garantie.

Mijn vraag is, weet iemand hoe het precies zit met de garantie van gekochte goederen uit Duitsland? Met namen de nazorg en wettelijk termen er van.

• Moderator
Geplaatst:

In het algemeen gesteld, is de eerste 2 jaar je handelaar gehouden, garantie klachten te herstellen.

Geeft de fabrikant 5 jaar garantie, dien je volgens in Duitsland geldend recht na afloop van de eerste 2 jaar je rechtstreeks aan de fabrikant te wenden.

Wanneer deze niet genegen is, je defect produkt te herstellen, zal je je recht moeten gaan halen.

In Duitsland is het dan gebruikelijk, dat je advocaat formele brieven gaat schrijven, of dat je via een Verbracherschutz Zentrale je recht probeert te krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen