dreamboy Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 Gisteren heb ik tussen de lnb en de DB500 in onze kamer een goedkopere disecq-switch geplaatst (hq sat-switch10w). Als ik kijk naar astra 1, dan heb ik meer dan 90% signaal. Schakelen naar de Hotbird gaat perfect en daar heb ik ook een heel hoog signaal. Als ik echter probeer terugte schakelen, dan duurt dit soms meer dan 20 seconden vooraleer ik beeld heb. Voordien heb ik amper een signaal van 60% . Als ik de box reboot, dan geeft ie echter wel onmiddelijk beeld op de astra1. Zou dit een probleem zijn met de te lage voedingsspanning van de box of zou dit aan de goedkope disecq-swithc kunnen liggen? Momenteel is de switch ingesteld via disecq A/B. Zou een andere instelling een oplossing kunnen bieden? THX VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
satencom Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 dit is nou typisch het probleem van goedkope switch,de ene keer doet hij het wel en de andere keer weer niet, koop een EMP Diseqc Switch of een Spaun Diseqc Switch dan weet in ieder geval dat het daar niet meer aan licht Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Frans B Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 Mijn ervaring is ook dat een dreambox 500 vaak niet goed werkt met een diseqc. System Administrator (niet van deze site)
dreamboxelite Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 werkt de dm800hd wel goed met een EMP switch?
dreamboy Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Geplaatst: 26 november 2010 vandaag heb ik een nieuwe Anttron 4/1 switch aangeschaft. Ik heb deze tussen de lnb's en een andere DM500 geplaats en ik heb net hetzelfde probleem. Er lijkt toch wel iets niet helemaal ok met de samenwerking tussen een DM500 en een diseqc switch VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
satencom Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Als het goed is heb je het zo ongeveer te staan Configuratie modus............................... geavanceerd Satelliet.................................................19,2 astra LNB......................................................lnb 1 Spanningsmodus ...................................auto LOF......................................................universele lnb Spanningmodus.....................................Polarisatie Verhoogd voltage..................................nee Tone modus ......................................... band Diseqc-modus.......................................1.1 of 1,0 Toneburst..............................................geen Comitted Diseqc Comando......................AA Snelle Diseqc........................................nee Herhaal sequence..................................nee Commando volgorde............................ uncommitted, committed,toneburst Uncommitted Diseqc commando...............geen Diseqc herhaling....................................geen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gerard 76 Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Origineel bericht van: dreamboy vandaag heb ik een nieuwe Anttron 4/1 switch aangeschaft. Waarom niet gekozen voor bovengenoemde switchen? Misschien iets duurder maar dan weet je iig zeker dat het daar niet aan ligt. Nu heb je 2x goedkoop en dat lijkt nu ook duur te zijn.
dreamboy Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Geplaatst: 26 november 2010 de bovengenoemde merken zij hier niet te vinden. Ik heb mijn eerste switch van 10,99 euro kunnen omruilen tegen een duurdere van 23 euro, niet echt goedkoop dus. Anttron is nochtans een respectabel merk, dus dacht ik dat deze wel zou werken. ik zal morgen eens de instellingen proberen zoals satencom geschreven heeft VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
satencom Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Ik weet niet of deze Diseqc Switch wel goed is, maar hij zou wel van goede kwaliteit kunnen zijn ? Merk zegt niet zo veel ,ik heb hier een Philips Switch liggen die heeft de zelfde problemen. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
vGnp Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 leesvoer vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen