jacobus Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 Kan de VU+duo, indien slechts 1 coaxkabel aangesloten vanaf een multytenne, intern doorgelusd worden, zodat beide tuners een ander kanaal kunnen opnemen? (andere transponder van gelijke polarisatie) Dit vraag ik omdat ik lees dat deze wel tot 5 kanalen kan opnemen. Ik heb slechts behoefte aan 1 kijken en 1 opnemen, maar ook slechts 1 kabel getrokken, en bijtrekken is niet eenvoudig. Wat kan de solo mbt dit verhaal?
dreamboy Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 neen, dit gaat niet. Het kanaal dat je opneemt moet op dezelfde transponder zitten en dezelfde polarisatie hebben als het kanaal dat je bekijkt. VU+ Duo met 750GB Harddisk dreambox 7250 met 320GB Harddisk dreambox 7000s met 200GB Harddisk 2x dreambox 500s WaveFrontier T90 West-Vlaanderen - Belgie
Gast Duolist Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 Jawel: doorlussen kan. Met de twee tuners kan je naar maximaal twee transponders kijken en opnemen. De doorlus beperkt de tweede tuner wel tot zenders in hetzelfde "kwadrant" (zelfde polarisatie (H/V) en frequentieband (H/L) als waar de andere tuner naar kijkt. Bij de solo is de beperking nog groter: met één tuner kan je slechts tegelijkertijd de kanalen van één transponder bekijken/opnemen. Zie de diverse satelliet-frequentie sites om voor jezelf te beoordelen hoe ernstig de beperkingen zijn. In zijn algemeenheid kan worden gesteld dat als je naar de Nederlandse zenders op Astra 1 kijkt, de beperkingen wel meevallen; kijk je naar Astra 3 dan heb je meer beperkinen (omdat de kanalen daar veel meer verspreid liggen).
Tonskidutch Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 correct. en voor maximaal comfort moet je toch maar eens kijken om die tweede coax te trekken. ciao Second Life Mungo Parker
jacobus Geplaatst: 25 november 2010 Auteur Geplaatst: 25 november 2010 Bedankt voor de info. Klopt iig met wat ik dacht. De beperkingen waarover wordt gesproken zijn voor mij wel te overleven. En die 2e kabel die komt dan nog wel ns.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen