Ga naar inhoud

opnemen en kijken met doorgeluste tuners

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan de VU+duo, indien slechts 1 coaxkabel aangesloten vanaf een multytenne, intern doorgelusd worden, zodat beide tuners een ander kanaal kunnen opnemen? (andere transponder van gelijke polarisatie)

Dit vraag ik omdat ik lees dat deze wel tot 5 kanalen kan opnemen. Ik heb slechts behoefte aan 1 kijken en 1 opnemen, maar ook slechts 1 kabel getrokken, en bijtrekken is niet eenvoudig.

Wat kan de solo mbt dit verhaal?

Geplaatst:

neen, dit gaat niet. Het kanaal dat je opneemt moet op dezelfde transponder zitten en dezelfde polarisatie hebben als het kanaal dat je bekijkt.

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Geplaatst:

Jawel: doorlussen kan. Met de twee tuners kan je naar maximaal twee transponders kijken en opnemen. De doorlus beperkt de tweede tuner wel tot zenders in hetzelfde "kwadrant" (zelfde polarisatie (H/V) en frequentieband (H/L) als waar de andere tuner naar kijkt.

Bij de solo is de beperking nog groter: met één tuner kan je slechts tegelijkertijd de kanalen van één transponder bekijken/opnemen.

Zie de diverse satelliet-frequentie sites om voor jezelf te beoordelen hoe ernstig de beperkingen zijn. In zijn algemeenheid kan worden gesteld dat als je naar de Nederlandse zenders op Astra 1 kijkt, de beperkingen wel meevallen; kijk je naar Astra 3 dan heb je meer beperkinen (omdat de kanalen daar veel meer verspreid liggen).

Geplaatst:

Bedankt voor de info. Klopt iig met wat ik dacht. De beperkingen waarover wordt gesproken zijn voor mij wel te overleven. En die 2e kabel die komt dan nog wel ns.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen