Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op de meeste ontvangers zit ook een antenne uit uitgang, wat kan ik daar mee doen? Kan ik daar rechtstreeks mee naar een tweede TV of moet er ook nog een tweede ontvanger tussen.

vr groeten

VU+ UNO 4K VTI 11 - VU+ ZERO VTI 11

13E - 19,2E - 23,5E - 28,8E op Visiosat Big Bisat met Alps

Geplaatst:
Origineel bericht van: draadtrekker
Op de meeste ontvangers zit ook een antenne uit uitgang, wat kan ik daar mee doen? Kan ik daar rechtstreeks mee naar een tweede TV of moet er ook nog een tweede ontvanger tussen.

vr groeten

Ligt eraan wat je bedoelt met antenne uit wink Je hebt feitelijk twee mogelijkheden;

1) RF uitgang, hier kun je een gewone antenne stekker insteken en aan een videorecorder of analoge tv koppelen. De zender waarop de satelliet ontvanger is afgesteld wordt op een bepaald kanaal doorgegeven op de RF uitgang.

2) LNB uitgang, hierop moet een F-connector worden aangesloten en maakt het mogelijk een tweede satelliet ontvanger door te lussen. Deze tweede ontvanger kun je dan alleen gebruiken als de eerste uit staat.

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dreamer AB
2) LNB uitgang, hierop moet een F-connector worden aangesloten en maakt het mogelijk een tweede satelliet ontvanger door te lussen. Deze tweede ontvanger kun je dan alleen gebruiken als de eerste uit staat.

Als de 1ste ontvanger aan staat. Kan de 2de ontvanger enkel dezelfde band kijken.
vb. kijk je op de 1ste Nederland 1 (SD) op astra 19° (dit is Horizontaal hoog). Dan kan je op de 2de RTL4 kijken omdat deze ook in de Horizontaal hoog band zit.

Om het te veralgemenen al de Nederlandse en Belgische zenders op Astra 19° zitten op Horizontaal hoog. Dus je kan naar hartelust zappen tussen die zenders, als de 1ste ook enkel die zenders kijkt.

mvg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen