Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Citaat:
Vergeet nou die Microsoft meuk. Als jij ooit hebt leren werken met een gedrocht als outlook express dan kan jij ook met Thunderbird werken!

Ik gebruik zelf ook al jaren thunderbird, maar jouw reactie is echt veel te kort door de bocht.

1. Thunderbird is prachtig, ik gebruik het heel intensief met de groupware oplossing SOGo, maar er zitten wel regelmatig zeer vervelende bugs in thunderbird, die je nauwelijks of nooit tegenkomt in de microsoft tegenhanger.

2. Open Office is voor de meeste mensen absoluut geen alternatief voor M$ office. Zeker het inlezen van Word en excel documenten gaat aboluut niet probleemloos.

Zeer regelmatig klopt er niets meer van de opmaak. Als je gewend bent aan het M$ Office lint is Open Office bovendien echt een ramp.

Voor simpel thuisgebruik is Thunderbird en Open Office prima, ben je een wat meer veeleisende gebruiker en moet je veel documenten met anderen uitwisselen, zou ik je zeker aanraden gewoon outlook en M$ office te blijven gebruiken.

Dat zijn over het algemeen beter gedocumenteerde, beter geteste en gebruiksvriendelijkere producten.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Nou moet je pirrewit niet bang maken.

Ik gebruik al vanaf het begin Thunderbird met diverse POP3 en MAPI email accounts en ben nog nooit een bug tegengekomen.

Zelfde geldt voor Open Office. Ik werk voor een groot bedijf waar nog steeds Word en Excel versie 2002 de standaard zijn. Doordat thuiswerken nu ook veel gedaan wordt vliegen de verschillende versies Word en Excel bestanden me om de oren.

Met Open Office op een USB stick lees ik alles probleemloos in. Layout problemen werden veroorzaakt door het gesloten bestandsformaat van Microsoft. Nu XML de standaard is ben ik dat probleem niet meer tegengekomen.

Daarnaast ben ik nog niemand tegenkgekomen die aan dat lint gewend is. Maar als je dat echt wil, ik geloof dat het eraan komt in de nieuwere versies van Open Office of de tegenhanger LibreOffice.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Psychosammie
Nou moet je pirrewit niet bang maken.

Ik gebruik al vanaf het begin Thunderbird met diverse POP3 en MAPI email accounts en ben nog nooit een bug tegengekomen.

Zelfde geldt voor Open Office. Ik werk voor een groot bedijf waar nog steeds Word en Excel versie 2002 de standaard zijn. Doordat thuiswerken nu ook veel gedaan wordt vliegen de verschillende versies Word en Excel bestanden me om de oren.

Met Open Office op een USB stick lees ik alles probleemloos in. Layout problemen werden veroorzaakt door het gesloten bestandsformaat van Microsoft. Nu XML de standaard is ben ik dat probleem niet meer tegengekomen.

Daarnaast ben ik nog niemand tegenkgekomen die aan dat lint gewend is. Maar als je dat echt wil, ik geloof dat het eraan komt in de nieuwere versies van Open Office of de tegenhanger LibreOffice.

Nou ik ben erg aan het lint gehecht geraakt. Ik moet zeggen dat het even wennen was t.o.v. Office 2003 maar 2007 en nu 2010 werkt toch een stuk prettiger.

Ik kan beamen wat Michel meldt: de opmaak kan aardig in de war raken als je een document met Open Office opent. Gewoon tekst met misschien een plaatje gaat prima, maar als het wat geavanceerder wordt is de bedoelde opmaak niet gegarandeerd.

Ik gebruik ook deels Thunderbird en dat werkt verder zonder problemen, maar als je met een server werkt is vaak de integratie toch net even beter met outlook. De meeste problemen zijn met een plugin (de grote kracht van Thunderbird) wel weer op te lossen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Michel + Psychosammie,

jullie kunnen nu echt niet een blanket-solution geven voor iedereen, enkel je eigen voorkeur wegens gebruik/ gewoonte/ netwerkomgeving bepaald zulk commentaar

in een bureau waar w2008 server en exchange server draait zul je best wel een en ander beter regelen met MS office 2010 (inclusief outlook) voor al je bureau clients etc

maar je betaald ook de hoofdprijs ervoor

buiten dat is er helemaal geen noodzaak om 100% compatibel te zijn, mocht dat bij de een of ander wel het geval zijn dan kan die altijd zelf nog beslissen welke os en software die gebruikt. (thuiswerkers die compatibele software van het bureau en de support krijgen)

en waarom niet? (die noodzaak)

geen enkel zinnig mens levert digitaal originelen aan in de zakenwereld.

behalve die suf-trut die de notulen van een vergadering in een office docx als bijlage meestuurt ipv een pdf en daarmee copyright en beveiligingsissues aan der naaldhakjes smeert.

MS en al haar proggies zijn zo duur dat er wel degelijk winst weggegeven kan worden door de eigenaren van MS

en opleidingen cq scholen de constante upgrade spiraal moeten volgen anders valt "de les uit"

ciao

Second Life

Mungo Parker

• Beheerder
Geplaatst:

Citaat:

Misschien ben ik een wat meer veeleisende gebruiker dan jij, want ik kan er zo een stuk of 5 noemen.

Bijvoorbeeld:

Thunderbird 3.1 heeft lange tijd het probleem gehad dat ieder bericht begon met een spatie. Dat is nu opgelost.

Thunderbird 2.x en waarschijnlijk ook 3.x gaat niet correct om met meerdere identiteiten. Ik krijg dan steeds de verkeerde handtekening onder mijn bericht.

Aangezien veel meer mensen daar last van hebben/hadden is daar de correct identity plugin voor gekomen die door middel van een workaround deze bug omzeilt.

Het adresboek laat zich niet correct in de tab bar vastleggen.

Allemaal bugs die door meerdere mensen gerapporteerd worden en die voor een intensieve gebruiker zeer irritant zijn.

Dat is mij bij Office Outlook nog nooit overkomen. Ik gebruik met veel plezier Thunderbird en SOGo, maar Outlook is wel degelijk stabieler en beter beproeft.

Hetzelfde geldt voor MS Office 2010. Stukken beter dan Open Office, maar voor thuisgebruik of licht zakelijk gebruik kan je prima volstaan met Open Office.

Ga je office 2007/2010 intensiever gebruiken en echt uitgebreide opmaak functies inzetten, kan Open Office niet veel meer met je documenten. Het is een beetje kinderachtig om Microsoft daar de schuld van te geven.

Als je een import functie in je software inbouwd die claimed MS Office documenten te kunnen lezen, moet dat ook goed werken. Als een programma er dan zo'n puinhoop van maakt, moet je ook niet claimen dat je het wel kan.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hallo Mimisiku

ik heb vandaag mijn nieuwe laptop ontvangen en daar is Windows 7 reeds op.

Ik vind wel Internet Explorer 8 maar dit C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe" vind ik niet terug in mijn versie of ik kijk niet goed.

Enig idee waar ik dan nog moet kijken.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Outlook express staat er niet meer op.( sinds Vista)

Of windows live mail downloaden, of een office pakket kopen met OUTLOOK erin.

Verder kan je natuurlijk ook nog ieder willekeurig ander mail programma gebruiken.

groetjes,

Maestro

- - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - -

** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **

Geplaatst:

ik vind, zoals gezegd, ook geen outlook express maar wat moet ik dan met volgende quote van Mimisiku

Zoek anders naar:

"C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe"

Zo staat hij bij mijn Windows 7

mvg

Geplaatst:

In windows 7 zit wel Windows mail ,maar die werkt niet .

Met een tooltje kun je hem werkend maken .

Dit werkt goed .

Ik weet niet hoe ik dit tooltje upload , maar stuur maar een pb of een mailtje , dan krijg je hem van mij .

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Geplaatst:

Ik heb ook windows 7 sinds een maand, maar daar stond windows live mail al op. Anders gewoon even downloaden, kijk hier anders even:

Zoek in google op: schoone live mail

Zelf werk ik momenteel met windows livemail 2011

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:
Origineel bericht van: pirrewit
ik vind, zoals gezegd, ook geen outlook express maar wat moet ik dan met volgende quote van Mimisiku

Zoek anders naar:
"C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe"

Zo staat hij bij mijn Windows 7

mvg

niets...

dat is MicroSoft Instant Messenger Nogiets, aka MSN

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Bij installatie thunderbird vraagt hij

Is de server POP of Imap . Waar kan ik dat vinden ?

mvg

Geplaatst:
Origineel bericht van: pirrewit
Bij installatie thunderbird vraagt hij
Is de server POP of Imap . Waar kan ik dat vinden ?
mvg

Bij de gegevens van je Internet provider, instellingen e.d.

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Hallo Psychosammie

op mijn oude laptop werkt Thunderbird voortreffelijk en zijn ook alle gegevens van outlook opgeslagen.

heb al testen gedaan met in en out en alles prima.

Jammer genoeg is het niet gelukt op de nieuwe laptop. Na de installatie was er kennelijk iets fout waardoor ik geen verbinding kreeg naar buiten en is er ook geen wachtwoord te vinden. En volgens mij in Opties geen wachtwoord is een probleem.

Ik heb al 2 keer het zootje verwijderd langs configuratie en software en dan zou alles moeten weg zijn maar ergens is er toch nog een bestandje blijven hangen dat gegevens heeft opgeslagen en niet verwijderd is.

Dus telkens met een volledig nieuwe installatie vind hij toch de oude gegevens terug en dat zou niet mogen.

Enig idee hoe het nu verder moet?

alvast bedankt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen