Ga naar inhoud


[SAB HD] [M3602] Sab Titan I HD en Titan II HD Combo


M_Z

Aanbevolen berichten

Hier even een korte review van mijn ervaringen met de Sab Titan II combo. Na installeren van 1.3.47 van dvbstand (op advies verkoper) en een fabrieksreset werkt hij goed. Ik had eerst last van No signal na een paar minuten kijken, maar dat was omdat ik geen fabrieksreset had gedaan. Code is 9200 als ik mij niet vergis.

Ook had ik storingen met de HDMI koppeling, maar dat bleek aan de kabel te liggen (maar zeer af en toe beeld). Met een andere kabel werkt dat nu prima.

 

Zapsnelheid vind ik prima, geluid en video zijn synchroon, na de update geen hangers meer etc. Wel zitten er nog wat foutjes in de USB koppeling: zelfs een laptop harde schijf die 36 megabyte /seconde doet wordt maar als 15 mbit ingemeten (meer dan factor 16 te weinig), waardoor je er niet op kan opnemen of kan timeshiften. Een andere stick lijkt het toevallig wel te doen, maar dan enkel voor SD kanalen. Opnemen en timeshift werkt intuïtief (knopje TMS en dan pauze op de ab), via de EPG inplannen werkt prima, en wordt netjes wakker uit stand-by.

Verder start hij lekker snel op (binnen een minuut beeld) en op stand-by zou hij minder dan 1 watt moeten gebruiken (niet nagemeten). En direct beeld met de C+ kaart + werkende fastscan.

 

Best positief dus over deze ontvanger, heb er 119 euro voor betaald.

Ik mis echter nog een ingebouwde kanaal editor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Radio Classique (FTA) (http://www.pirmasoft.de/astra/radio_classique.htm) staat wel in de fastscan lijst, maar de ontvanger geeft no-signal. Ik neem aan dat een van de instellingen er niet goed in staan.

 

De ontvanger geeft trouwens echt veel SD beter beeld via HDMI op de 32" tv dan de oude philips decoder via scart (was om te huilen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat iemand op mijn review het apparaat koopt: ik heb er op het moment niet anders dan problemen mee. Verschillende firmware's geprobeerd, fabrieksresets, etc, maar telkens houdt hij na een tijdje op met beeld geven (ziet geen satellieten meer). Opnieuw opstarten maakt dat hij het weer een tijdje goed doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat er iemand op jouw bericht denkt om hem niet te kopen: dit is zeker geen structureel probleem. Ik heb deze problemen in elk geval niet, dus vermoed toch dat je een defect apparaat hebt of (en dat vermoeden heb ik nog meer) dat er iets mis is met je satellietschotel/LNB ontvangst.

Ik denk dat je LNB stuk is als je spreekt van geen ontvangst na enige tijd spelen. Kun je die niet eens vervangen om het uit te sluiten. Als je bij een goede satelliet handelaar gaat, krijg je het best wel voor elkaar dat je zo'n LNB ter leen of in elk geval kunt terugbrengen als blijkt dat het probleem hier niet in zou zitten.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan goed zijn dat inderdaad je LNB defect is, onlangs zoiets aan de hand gehad bij de installatie van een kennis. De eerste 10 á 15 minuten prima beeld, dan begon ineens alles te blokken en stilstaan. Nieuw LNB eraan en alles weer OK!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie kan me helpen ?

 

Ik wil een update doen van mijn titan I en II

 

Nu ik vind de software op de site van sab dat is geen probleem.

als ik de software download moet ik deze dan eerst uitpakken met vb. winrar alvorens ze op een usb stick te plaatsen ?

 

of moet ik de download rechtstreeks naar de usb stick sturen zonder uit te pakken ?

 

Probleem is als ik de software op mijn pc zet en ik wil de bestanden uit pakken dat dit niet lukt , zou een abs bestand zijn en dat ken ik zelfs niet , vandaar deze vragen

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Franky4fun

Over het opnemen/timeshiften op USB-stick. Werkt dat nou wel of niet goed? Is nog niet duidelijk beantwoord.

 

Heeft iemand er ervaring mee, wat voor stick werkt het beste. Zit te denken aan een 16gb usb2.0.

 

En is met die laatste update 04 versie het probleem met de audio sync volledig opgelost?

 

Krijg volgende week mijn SAB Titan I.

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal heb ik een 320 GB van MSI er aan hangen.

Zonet even een testje gedaan met Dane-Elec 8 GB USB-stick

en ja deze werkt met de SAB, zowel timeshiften als

opnemen.

Tip van mij koop een usb0verlengkabeltje, knap lastig

als je SAB in een kast staat en je wilt steeds de stick

verwijderen en/of aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dit topic gaat op slot omdat ik jullie vriendelijk wil vragen nieuwe vragen zo veel mogelijk in een apart topic (voorzien van duidelijke titel) te stellen.

 

1 topic met 50 verschillende vragen en antwoorden is niet meer overzichtelijk.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...