Ga naar inhoud

[RE-9000HD] Rebox RE_9000 HD. Kleine hikjes, als de ontvanger langer aanstaat

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Als ik mijn ontvanger langer dan ongeveer 50 minuten aan heb staan, krijg ik af en toe hikjes in beeld.

Dit bij gecodeerde zenders.

Ik gebruik de interne kaartlezer, en heb de nieuwste firmware in de ontvanger zitten.

Wat kan de oorzaak zijn ?

Geplaatst:

Volgens mij heeft iedereen die hikjes wel, de één wat meer dan de andere.

De 2 vorige avonden had ik dat ook tijdens de Champions League op NED1 respectievelijk NED3.

Maar ook op de verschillende RTL's zie ik de hikjes zo af en toe.

Geen idee waar het aan ligt maar mijn vrouw klaagt er niet over en ik heb er eigenlijk ook geen problemen mee.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jürgen
Volgens mij heeft iedereen die hikjes wel, de één wat meer dan de andere.
De 2 vorige avonden had ik dat ook tijdens de Champions League op NED1 respectievelijk NED3.
Maar ook op de verschillende RTL's zie ik de hikjes zo af en toe.

Geen idee waar het aan ligt maar mijn vrouw klaagt er niet over en ik heb er eigenlijk ook geen problemen mee.

Bij mij viel het de afgelopen dagen voornamelijk op bij RTL4 HD, ik denk dat CD ook weer wat ligt te rommelen... Soms liep de audio niet in sync met het beeld...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:

bij mij zijn de "hikjes" alleen in het geluid, hoe langer hij aanstaat hoe erger het wordt tot een irritant level...

Geplaatst:

Ik heb dit vaak als ik naar een gecodeerde zender zap, waarop veel beweging is.

Ik krijg dan 5...10sec hikjes en blokken in het beeld.

Schijnbaar heeft de box moeite met snel wisselende beelden + decoderen. (Vreemd genoeg alleen na een zap)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor

• Moderator
Geplaatst:

Ik kan mij voorstellen, dat de box weer even op de transportstream moet locken, en dat dit afhankelijk van je signaal kwaliteit soms iets langer duurt.

Het is mij op mijn 8000 nog niet opgevallen.

Heb je eigenlijk in het menu de optie "zwart beeld" bij zenderwisseling aanstaan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Die hikjes bij snel wisselende beelden heb ik ook. Echter alleen in het beeld. Nooit meer in geluid sinds alle voornaamste zenders over zijn op dolby.

Afgelopen CL avond na net een nieuwe CDkaart update helemaal niet. OOk elders op dit forum gelezen: "ligt dit wel aan de rebox of is CD aan het rommelen?" Wat mij opvalt is dat de EPG het de ene week goed doet, en de andere week voor de helft leeg is. (lees: vele kanelen geen programma info in de EPG)

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Geplaatst:
Citaat:
Heb je eigenlijk in het menu de optie "zwart beeld" bij zenderwisseling aanstaan?

Ja. Signaal kan het probleem niet zijn met 1m schotel op Astra1...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen