Ga naar inhoud


Hoe kraan CV radiator vervangen.


renzie

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: renzie
Ik heb een cv radiator op de bovenverdieping waarop een thermostaat kraan op zit welke niet meer functioneert. ik zou daar graag een nieuwe kraan op willen zetten. hoe pak ik dat aan? moet ik het hele systeem eerst aftappen?

renzie

Maak even een foto en dan kan ik je meestal wel vertellen
wat voor fabrikaat dat is en wat je er aan kunt vervangen
(wellicht zonder aftappen)

ennuh pearlpeter, kennis zat hier, alleen de goede eruit vissen.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb de adviezen opgevolgd en vandaag een nieuwe 30mm knop gehaald (geen thermostaat knop meer), de stift met WD40 ingespoten en de nieuwe knop erop gedraaid. Alles werkt weer goed. Ik wil toch het systeem binnenkort leeg laten lopen en het water daarin vervangen dit is namelijk in 20 jaar nog nooit gebeurd(wel af en toe bijgevuld). Ik heb me laten vertellen dat dit goed is om te doen en de levensduur van je ketel/pomp verlengd.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neeeeeeeeee het water in je systeem absoluut niet vervangen. Dit is namelijk "dood" water wat betekent dat hier juist geen zuurstof meer inzit. Dat is beter dan "nieuw" water. Dus lekker laten zitten.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Renzie, hebben ze ook verteld, waarom dat goed zou zijn?

Ik zou mij alleen maar voor kunnen stellen, het water te vervangen wanneer het teveel vaste deeltjes bevat.

 

Zuurstof in je systeem geeft alleen maar corrosie, vers water is ongewenst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: renzie
ik heb de adviezen opgevolgd en vandaag een nieuwe 30mm knop gehaald (geen thermostaat knop meer), de stift met WD40 ingespoten en de nieuwe knop erop gedraaid. Alles werkt weer goed. Ik wil toch het systeem binnenkort leeg laten lopen en het water daarin vervangen dit is namelijk in 20 jaar nog nooit gebeurd(wel af en toe bijgevuld). Ik heb me laten vertellen dat dit goed is om te doen en de levensduur van je ketel/pomp verlengd.

renzie


NIET DOEN! SHREEUW! cry

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk. ik ga het water niet vervangen.

 

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...