Ga naar inhoud


[RE-4000HD] Een vraag over IP adres


Gast NewAgeMan

Aanbevolen berichten

Forum leden,

 

Ik heb op mijn verjaadag een Rebox RE-4000HD PVR gekregen, en nu heb ik een vraag.

Waar vind ik het IP adres wat ik moet invullen, of bedoelt men ermee dat ik mijn eigen IP adres moet invullen.

Ik vraag dit maar even, want zelf heb ik de kennis niet zo als het om computers gaat.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij dit stap voor stap zou willen uitleggen.

Alvast vriendelijk bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar valt eigenlijk niet zoveel uit te leggen.

Je kunt kiezen voor het automatisch verkrijgen van een IP-nummer d.m.v. aanzetten van DHCP of een IP-nummer handmatig ingeven uit jouw eigen IP-reeks van het netwerk.

 

De instellingen kun je wijzigen via Hoofdmenu - Netwerkinstellingen.

 

Je kunt dan DHCP op AAN zetten voor het automatisch verkrijgen of op UIT zetten en dan het IP-nummer uit jouw eigen netwerkreeks ingeven.

 

Stel dat jouw netwerk de reeks 192.168.1.x heeft dan kun je het IP-nummer 192.168.1.150 geven tenzij dit nummer niet al in gebruik is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de RE-4000 op welke wijze dan ook een IP-adres heeft verkregen dan moet je dit IP-adres ook onder de FTP Opties van PolarEdit invoeren want anders kan PolarEdit geen verbinding met de RE-4000 maken.

 

Let wel op, als je hebt ingesteld dat het IP-adres via DHCP wordt verkregen dan is het een dynamisch IP-adres, m.a.w. het kan wijzigen waarna je geen verbinding meer kunt verkrijgen met PolarEdit want het daarin ingevoerde IP-nummer is immers gewijzigd.

Als je de zenderlijst via PolarEdit en FTP wilt updaten dan is het aan te raden om handmatig een vast IP-adres in de RE-4000 te plaatsen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat hier een misverstand ontstaan is.

Als u met uw eigen IP-adres bedoelt het IP-adres dat uw router aan uw PC heeft gegeven dan moet u dat dus niet handmatig in de Rebox invullen; elk IP-adres mag maar één maal in een netwerk voorkomen.

Dus ofwel automatisch laten aanwijzen door DHCP, of handmatig een adres invoeren waarvan de vierde cijferreeks (dus na de derde punt) niet door een ander apparaat in uw netwerk al in gebruik mag zijn.

Als u tot nu toe alleen een PC op uw router aangesloten had, dan zou ik dát ip-adress nemen maar dan wat die laatste cijfers betreft één hoger.

Dus bij voorbeeld; uw PC = 192.168.150.20, dan vult u 192.168.150.21 in op de Rebox. U kunt trouwens via uw browser in de router zélf komen met (in dit geval) 192.168.150.1. Als daarin DHCP is ingeschakeld (waarschijnlijk) dan zal bij uitbreiding van uw netwerk dat DHCP vanzelf nog niet in gebruik zijnde eindgetallen toewijzen.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een tip:

 

(1) Schrijf de gegevens op die de ontvanger via de DHCP gekregen heeft, of neem een (digitale) foto van het scherm.

Als je de DHCP nu uit zet, vul je dezelfde gegevens handmatig in.

(2) Het is niet onverstandig om dit ipadres óók in de router vast te zetten.

 

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat je ook een TV aan het LAN kunt aansluiten en zeker niet voor welk doeleinde.

 

Elk op jouw LAN aangesloten apparaat dient een uniek IP-adres te verkrijgen.

Meestal wordt dit automatisch door jouw router geregeld nadat DHCP is aangezet.

Standaard kun je binnen jouw netwerk 252 IP-adressen uitgeven.

Zoals gezegd gaat dit via DHCP automatisch maar je kunt dit ook zelf regelen.

Kijk hiervoor in het op 26-11 door Lennie in deze topic geplaatste bericht.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: de onbekende
Kan de Rebox 9000 HD PVR ook een eigen ip adres krijgen ?
De Tv zit er ook al aan de router en werk dat dan ook ?
Alvast bedankt voor de antwoorden

Élk apparaat met een netwerkaart krijgt een eigen IP-adres van een router (via DHCP) en móet uniek in het netwerk.
Zo niet dan krijg je conficten met het apparaat met dat betreffende IP-adres.
Uiteraard kan je de DHCP uitzetten en dan zéf een IP-nummer invoeren dat nog vrij is in je netwerk.
Zorg er wel voor dat de router dit ook weet.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik wist niet dat je ook een TV aan het LAN kunt aansluiten en zeker niet voor welk doeleinde.


Jazeker Jürgen,
Er bestaan zelfs speciale applicaties voor.
Deze zijn wel vaak merk gebonden.

Zo zie je maar weer, iemand nooit te oud om te leren :Dwink

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn panasonic TV en zelfs de Blue-Ray speler hangen ook aan het internet.

De TV haalt er software updates over binnen, en er is een Viera cast internet toepassing met You-tube, foto album en weerradar applicatie.

 

De blue ray speler haalt ook software updates naar binnen, sommige Blue-ray films halen extra informatie uit het internet, en de BR speler heeft ook de you-Tube applicatie.

 

En als ik thuis kom logt de Blackberry ook automatisch op internet in.

 

Mijn router geeft ze keurig allemaal een vast intern IP adres.

 

Ik zal binnenkort de Rebox via een USB stick ook eens aan het net knopen.

 

Hoe hebben we ooit zonder die applicaties kunnen leven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...