Joecks Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Beste mensen, Ik ga sinds enige tijd de hobby weer op pakken en ga weer over van UPC naar de schotel... Omdat ik geen mogelijkheid heb (geen vrij zicht) om een schotel achter de woning te plaatsen ben ik op zoek naar iets kleins en onopvallends..omdat de schotel aan de voorzijde van de woning komt. Ik kwam bij Canaldigitaal de triplesat schotel tegen en qua formaat lijkt me dit wel wat. Ik wil de schotel met LNB gaan gebruiken icm de VU+ Duo ontvanger. Heeft er iemand ervaring met deze schotel of deze opstelling ? VU+ duo + Triplesat + FamilieHD Image, telkens weer wat anders.. Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0 Skin : Army Gradient HD
satencom Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Ik ben er zelf niet zo voor, maar dit is wel een op lossing Wanneer je met het probleem geconfronteerd word dat een grotere schotel niet wenselijk of mogelijk is, bijvoorbeeld wanneer je op een appartement woont. Kan deze multytenne triplesat schotelantenne van technisat een oplossing zijn. De schotelantenne is in staat 3 of 4 satelliet posities gelijktijdig te ontvangen. Bij 3 satelliet posities gaat het om de Canaldigitaal triplesat met ontvangst van de Astra 1 op 19 graden oost, de Astra 3 op 23,5 graden oost en de Astra 2 op 28,5 graden oost. Bij de 4 satelliet posities uitvoering gaat het om de Technisat multytenne uitvoering en is ook nog de hotbird op 13 graden oost te ontvangen. De multytenne schotel meet slechts 45 centimeter bij 45 cm. Wanneer de schotel antenne goed staat uitgericht op de Astra 1 staan de 2 of drie andere satellieten ook direct goed afgesteld mits je de antenne wel enigszins waterpas bevestigd. De kleinere afmeting van deze schotelantenne staat echter niet toe dat een storingsvrij beeld gewaarborgd is! Vooral wanneer het wat harder regent of sneeuwt, zullen voornamelijk zich op de wat zwakkere transponders storingen op kunnen treden, zeker bij de 4 satelliet posities multytenne uitvoering. Ook zullen niet alle zenders van de Eurobird die op een gelijke positie als Astra 2 gepositioneerd is te ontvangen zijn. De belangrijkste publieke Engelse zenders zoals de BBC 1 en 2 en ITV geven normaal gesproken geen probleem wanneer je de schotel in Nederland gebruikt. De multytenne laat ook de regionale Nederlandse zenders op de astra 3 zien. Wilt je hier een High definition satellietontvanger op aansluiten is dit mogelijk. Een advies welke ik wel kan geven, is dat wanneer het mogelijk is een grotere schotel te plaatsen zoals de Visiosat bisatellite die ook in staat is deze 4 satelliet posities te ontvangen, de Visiosat bisatellite zeker mijn voorkeur heeft. De technisat multytenne is leverbaar met een enkele aansluiting voor het aansluiten van een satellietontvanger, en met een dubbele aansluiting voor het aansluiten van 2 satellietontvangers of een twin tuner. Er zijn natuurlijk meer schotels die je zou kunnen toepassen, de triax 78 of 88 cm is ook heel geschikt maar wel weer groter Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
wortellica Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Ik heb het voorheen gewerkt met een multytenne, en vond dat altijd prima gaan.
Joecks Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Geplaatst: 26 november 2010 De visiosat heb ik hier nog liggen maar deze is te groot voor aan de voorzijde van de woning , niet omdat het niet zou passen maar puur esthetisch gezien... Dank voor je antwoord VU+ duo + Triplesat + FamilieHD Image, telkens weer wat anders.. Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0 Skin : Army Gradient HD
maximus288 Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 ik zou niet die triple sat van cd pakken, pak een technisat multytenne dat is de zelvde schotel maar met 1 lnb meer [hotbird] en nog goedkoper ook en verkrijgbaar in 3 kleuren. grt peter VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird
Joecks Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Geplaatst: 26 november 2010 Ik krijg de triplesat tegen een aanbiedingsprijs bij het familie HD pakket, Ontvanger en smartcard had ik nog... Hotbird ben ik niet in geïntresseerd daar kijk ik nooit naar... bedankt voor je antwoord... VU+ duo + Triplesat + FamilieHD Image, telkens weer wat anders.. Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0 Skin : Army Gradient HD
Wielleke. Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Origineel bericht van: Joecks Ik krijg de triplesat tegen een aanbiedingsprijs bij het familie HD pakket, Ontvanger en smartcard had ik nog... Hotbird ben ik niet in geïntresseerd daar kijk ik nooit naar... bedankt voor je antwoord... ------------------------------------------ Ik heb er gisteren een geplaatst, en het signaal valt niet tegen. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Joecks Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Geplaatst: 27 november 2010 Ok, dank je wel.... Ik ga de bestelling maandag doen... dus een triplesat met een VU+ Duo, een leuke combinatie lijkt me zo... VU+ duo + Triplesat + FamilieHD Image, telkens weer wat anders.. Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0 Skin : Army Gradient HD
edbe Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Origineel bericht van: Joecks Ok, dank je wel.... Ik ga de bestelling maandag doen... dus een triplesat met een VU+ Duo, een leuke combinatie lijkt me zo... Maandag pas! , ga je bij een lokale satboer ??? op internet kan je ze nu al bestellen en met geluk heb je hem Maandag al. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Joecks Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Geplaatst: 27 november 2010 Ja maandag, ik moet dit weekend nog met mijn vrouw in discussie of we het familyHD of TOPHD pakket nemen... Ben bang dat mijn vrouw wint en dat is dus het FamilyHD pakket... Maar goed... het is eigenlijk een win-win situatie, ik ben weer terug op de schotel en kan weer lekker met de hobby bezig zijn... VU+ duo + Triplesat + FamilieHD Image, telkens weer wat anders.. Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0 Skin : Army Gradient HD
Gast celeron Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 En, hoe is de situatie nu geworden. Harrie.
Joecks Geplaatst: 4 december 2010 Auteur Geplaatst: 4 december 2010 Het is FamiliyHD met een Triplesat geworden.. met de harde sneeuw op dit moment nog geen uitval en is nog niet eens optimaal uitgericht... Zelf een beetje zitten pielen met uitrichten en zit op 67 % signaal op de SD kanalen en ongeveer 10 % minder op de HD kanalen. Voorlopig prima.. Als het weer wat beter wordt eens zien of de schotel iets beter gericht kan worden... Al met al tevreden VU+ duo + Triplesat + FamilieHD Image, telkens weer wat anders.. Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0 Skin : Army Gradient HD
jobru Geplaatst: 4 december 2010 Geplaatst: 4 december 2010 Hoe is de ontvangstkwaliteit van BBC - ITV ?
Joecks Geplaatst: 5 december 2010 Auteur Geplaatst: 5 december 2010 Net nog even iets beter afgesteld, hoger krijg ik deze waardes zelf niet, nu maar afwachten wat er gebeurd tijdens regen. De meeste SD kanalen zitten zo rond de 76% en de HD rond de 64 % BBC , ITV , Channel 4 etc etc komen allemaal uitstekend door met waardes rond de 76 % VU+ duo + Triplesat + FamilieHD Image, telkens weer wat anders.. Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0 Skin : Army Gradient HD
maximus288 Geplaatst: 5 december 2010 Geplaatst: 5 december 2010 moet dan al een zware regen/onweersbui zijn wil hij geen beeld meer geven VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen