Gast Tha Great Mac Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Origineel bericht van: SnijdeA Ik heb nu 4 quad LNB's, 16 kabels naar 4 switches en van daaruit 4 kabels mijn huis in. Ik precies hetzelfde, alleen dan alles met 4-in-1 kabel. Zie ook mijn opstelling in het daarvoor bestemde forum. GSO is met name bedoeld voor bv appartementencomplexen etc. Dan hoeft niet iedereen een schotel, maar staat er een gezamenlijke schotel op het dak (meestal dus ook uit het zicht).
D_liver Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 bv de SAB SMS 17/16 die zit rond de 200 euro en dan 4x de Smart titanium quatro lnb das totaal ongeveer 50. Dus onder de 300 eurie klaar 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Traffic1326 Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Ik zag bij satlex leuke beschrijving en werktekeningen. Homecast s9000 in plaats daarvan 2x VU+ Solo2 met Open PLI 6.2. Loopt fantastisch!
Gast pa Geplaatst: 29 november 2010 Geplaatst: 29 november 2010 Bedankt Jongens , Ik heb nu genoeg info en ga van de week ff wat materiaal halen. De merken die jullie noemen kan ik hier niet vinden maar ik zal zoeken naar gelijkwaardig , met de printouts moet dat wel lukken. Nogmaals bedankt , Jeroen. P.s. als het werkt maak ik wel ff wat foto's.
columbo Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Voor alle dudelijkheid Die LNB's nodig hebt Heten Quadro en Géén Quad.Dus wel de juiste naam aan het beestje geven ,anders krijg je de verkeerde LNB's,dus voor elke Sat positie 1Quadro LNB.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Kleine correctie: quatro (sommige winkels spellen het als quattro)
Gast pa Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Ok jongens het spul heb ik al , misschien hebben jullie nog wat weetjes? Uiteindelijk worden het maar 2 sat's + terr op 16 tv's. 1 Versterker teka 290338 i/o 9/9 , 1 multiswitch p teka 290336 i/o/o 9/9/8 , 1 multiswitch t teka 290335 i/o 9/8. 2 humax 104 quattro lnb's , 2 televes 1000mm alu schotels incl hoekbeugels en bevestigingen. 1 televes terr dat hd antenne incl 1,5mtr paal en bevestigingen. 500 mtr televes coax 75/ited t100 pvc grondkabel (best afgeschermd wat ik hier kon vinden) en heel veel schroefstekkers zwaar verchromed. Kosten 1165 biertjes van 0.70cent .... jep dat kost hier een biertje ..... Nogmaals bedankt voor de allerlaatste tips , jeroen.
Henksat Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 Origineel bericht van: Tha Great Mac Kleine correctie: quatro (sommige winkels spellen het als quattro) Dat doen ze omdat het ook Quattro is, zie hier Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 Origineel bericht van: Henksat Dat doen ze omdat het ook Quattro is, zie hier Je hebt gelijk, uiteraard. De misspelling komt door de misspellingen van de zo vele online winkels...
Henksat Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 Origineel bericht van: pa Uiteindelijk worden het maar 2 sat's + terr op 16 tv's. Los van de rest van de materialen welke je noemt, die merken/modellen zeggen mij even niks. Maar voor 2 sat + terristerial in heb je een 9/16 Multiswitch nodig. De 9 staat voor 8 ingangen voor de 2 satellieten welke ieder 4 kabels per satelliet invoeren, en de 9e is dan de terristerial ingang. Zonder reclame te willen maken zijn de EMP-Centauri switches erg goed, de switch voor jouw situatie is dan deze , zie onderstaande afbeelding. Verder zou ik proberen af te zien van signaalversterkers, probeer de noodzaak te voorkomen door een optimale afstelling van de schotel te verkrijgen, en mocht de lengte van de kabels erg lang zijn, > 75 meter, zorg er dan voor dat de Multiswitch wordt gevoed door 8 kabels voor de sat, maar neem dan dikkere kabels zoals de 12 mm kabel. Deze is heel ongebruikelijk voor normaal gebruik, maar voor grote afstanden geef ik deze de voorkeur t.o.v. signaalversterkers. In jouw geval moet dan de Multiswitch binnen hangen, want dan komen er "maar" 8 kabels van de schotel naar de switch toe, hang je de switch buiten bij de schotel dan lopen er dus ook 8 van de schotel naar de switch, maar vanaf de switch lopen er dan 16 kabels naar binnen toe. Met een gelijkwaardige opstelling heb ik ervaring opgedaan in Zweden enkele jaren geleden, deze installatie draait nog steeds probleemloos. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
stefan.wolfrum Geplaatst: 5 december 2010 Geplaatst: 5 december 2010 helemaal met henksat eens, dit draait prima, ik heb exact dezelfde opstelling met 3 dishes, maar dat doet aan het principe niks af. interessant die opmerking over de dikte van de kabel, mij was altijd geleerd dat voor coax kabel de impedantie ongeacht de lengte gelijk blijft (dit itt tot de weerstand bij gewone kabels, die lengteafhankelijk is), als dat zo is, is het signaalverlies dus van nog andere factoren afhankelijk dan alleen de impedantie. VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne
Moderator ceesv Geplaatst: 5 december 2010 Moderator Geplaatst: 5 december 2010 Vergelijk het met waterleiding, hoe groter de diameter van de leiding, des te kleiner het drukverlies van het doorgevoerde water. De impedantie van een coax kabel wordt onder meer bepaald door de verhouding van middengeleider, het gebruikte dielectricum en afstand tot de afscherming. Bij een vaste verhouding blijft de impedantie geleik. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast pa Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 Beste luitjes , We zijn aan't bouwen , de tdt doet 't al. Geweldig ... morgen de 2 schotels ff ophangen en klaar. De Teka P (pass) 9/9/8 is een multiswitch voor 8 tv's en eronder kan je er dan weer 1 hangen .. kortom je kan deze uitbreiden tot wel 360 tv's geloof ik ... dan de laatste is de Teka T (terminal) 9/8 voor 8 tv's ... deze heeft actieve weerstanden om het signaal stabiel te houden. Geweldig voor hotels en flat's. Een 9/16 multiswitch is normaal niet uit te bouwen .. en ... als deze stuk is heb je meteen niets meer , vandaar deze opstelling. Onze kabels zijn 58 meter en liggen in de grond en idd 9 stuks , de switch's hangen binnen. De versterker is volledig instelbaar op de 2 hoog en 2 laag en tdt signalen , deze staat nu op de helft ivm nog eens 40 a 50 meter kabel naar elke tv ... yep ... ons huis is wat groot (850m2 dak , 1200m2 bewoont oppervlak). We gaan het zien morgen , Astra 1 en 3 gaan we maar 's ff zoeken. Welk CI kaartje moet ik kopen om ned 1/2/3/etc HD te kunnen ontvangen hier (Portugal) ... kanaaldigitaal of zo? ... of weten jullie meer? Groetjes uit 21 graden Portugal , Jeroen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 december 2010 Geplaatst: 11 december 2010 Dat wordt een CDS kaartje...
amrabed Geplaatst: 18 december 2010 Geplaatst: 18 december 2010 Origineel bericht van: pa Groetjes uit 21 graden Portugal , Jeroen. Groetjes terug uit 0 graden Nederland, Amrabed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen