Ga naar inhoud

[RE-9000HD] Sommige HD zenders blijven gecodeerd

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zal maar eerst vertellen dat ik nu ook een Rebox 9000 heb met een 1tb schijfje via de dealer.

Meteen een HD abb genomen en de hele sat laten instellen in de winkel zodat ik thuis meteen plug and playen kan.

Nu heb ik Ned. 1-2-3 wel in HD maar rtl4 weer niet. Zo zijn er nog een boel meer die het niet doen. Op deze zenders staat zender gecodeerd. Heel af en toe krijg ik ook bij zenders service fout.

De kaart zit zonder ci module in de onder kaartlezer.

Wat doe ik fout?

Volgens tuner 1 en 2 zit ik op 92% en 89% sterkte en kwaliteit.

Ik heb een quad lnb en beide tuners zijn bezet.

Ik weet nu even niet wat ik nog meer moet vermelden.

Misschien weten jullie wat er fout gaat

Rebox 9000hd,lemon 070,Rebox RE 2250 MG,triax 64 cm,aston crypt 1,07,hirschmann kabels,canaaldigitaal quad-duo lnb.

Geplaatst:

Hallo Alexn70,

Even ter controle:

Je kaart zit met de chip naar beneden in de onderste interne kaartlezer?

Een (her)activatie bij CD kan ook nog wel eens helpen.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Geplaatst:

Hallo. Ja idd de chip zit onderop en in de onderste lezer.

Ook in de bovenste doet hetzelfde.

Heractiveren heb ik geen kaas van gegeten bij de inlog van cd

Rebox 9000hd,lemon 070,Rebox RE 2250 MG,triax 64 cm,aston crypt 1,07,hirschmann kabels,canaaldigitaal quad-duo lnb.

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je alleen Nederland 1,2 en 3 in HD hebt, en geen van de commerciëele HD zenders, zou het kunnen zijn, dat je HD abonnement nog niet is geactiveerd.

Heb je wel de HD Fastscan lijst in je ontvanger (laten) inlezen?

Een goede schotel uitrichting is voor de ontvangst wel belangrijk.

Misschien kan je even met je ontvanger terug naar de handelaar, en daar kijken, of de ontvanger en je kaart alle zenders weergeven, indie ja, zal je wat aan je antenne installatie moeten doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik had eerst ook geen 1-2-3-in HD maar na 1 uurtje aan laten staan.

Dus ga ik er vanuit dat de rest ook aan moet staan.

Ik heb ok beide tuners 23,5 rond de 88-92% bereik. Dat moet toch voldoende zijn?

jimjam en bebe heb ik ook aan. Zie ik dan wat over het hoofd met m'n instellingen voor rtl4?

Ik heb idd ook een nieuwe fastscan HD gedaan.

0 nieuwe zenders gevonden!

Wat zijn een beetje de max waardes voor de 19 en de 23 sats??

Geplaatst:

Activatie vanuit CD gaat meestal snel. Doen de Discovery zenders enz het wel ?

Op mijn 9000 meestal een fabrieksreset en zenders opnieuw inlezen. Daarna alle HD zenders even nalopen, want vaak krijg je de eerste keer inderdaad aantal meldingen zoals gecodeerde zender en/of service fout. Is na eerste afstemming op die zender voorbij.

Rebox 9000 / 1.08.44 / 500Gb

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Geplaatst:

Probeer t eens met een fast scan SD. Je vindt de HD kanalen dan vanaf kanaal 101.

Nog steeds geen RTL4 HD, dan zou ik m op SBS6 HD zetten en je kaart nummer naar 06-44300300 SMS voor een heractivatie. Meestal binnen 20 min update.

• Moderator
Geplaatst:

Je kan ook activeren via de Canaal Digitaal website.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Da's waar.

Beste CeesV, ik zie dat er bij mijn naam nog steeds proeflidmaatschap staat. Waarom ben ik niet gewoon lid, of is dat afhankelijk van aantal berichten dat je toevoegt ?

Dat laatste doe ik inderdaad relatief weinig, en alleen als ik recente eigen ervaringen kan delen op vragen van andere. Of als ik zelf een vraag heb. Kijk maandelijks wel regelmatig op Sat4all site.

• Moderator
Geplaatst:

Ik denk, dat het nog een jaar duurt, voordat je "gewoon lid" achter je naam ziet staan. wink

Je post gemiddeld 5 berichten per jaar, en na 25 berichten wordt je lidmaatschap opgewaardeerd.

In de >FAQ< kan je het antwoord op de meeste vragen vinden. Het FAQ knopje zit in de balk boven in het scherm.

Geplaatst:

Ff contact opgenomen met m'n dealer. Bleek een storing geweest te zijn gister. Hij heeft opnieuw een signaal door laten sturen( Heractiveren??)

Alles doet t nu :):)

Je kan wel zien welke zenders echt strak signaal doorgeven ipv upscalen.

Nu is mn vrouw nog moeilijk tevreden te krijgen ;(

Maar hoe dan ook. Iedereen bedankt voor het meedenken

• Moderator
Geplaatst:

Bedankt voor het terugkoppelen van de oplossing.

Veel kijkplezier met je Rebox.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen