Ga naar inhoud


Kan office suite 2007 op Windows 7


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop in bestelling en zie toevallig dat er morgen een computer beurs is in Antwerpen. Daar kan je meestal voor een prikje nog een volledige en verzegelde suite van office 2007 kopen omdat deze nu gedumpt worden na verschijnen van 2010.

Kan de 2007 op Windows7 ?

Ik heb geen behoefte aan de laatste snufjes van Word EXCEL Acces en outlook en dergelijke.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb in de bergkast eens gekeken wat daar nog allemaal insteekt van vroegere tijden en vond de volgende office pakketten met de originele en officiële DVD's licenties barcode's en dergelijke:

Microsoft office Standard voor Windows 95 Upgrade.

Microsoft office 97 Proffessional Upgrade

Microsoft office 2000 Professional Upgrade

Als vroegere zaakvoerder heb ik altijd netjes de regels gevolgd en de eerste computors die wij kochten van Siemens Nixdorf hadden de basisversie van office aan boord. Daarom zijn het later telkens upgrades.

Onder windows XP was het geen probleem de 2000 upgrade te installeren.

Zou dit ook lukken met Windows7?

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij valt dit gewoon onder 'backwards compatible'.

 

Het zou ergens ook stom zijn van MS om dit niet te doen. Je blokkeert je verkopen als je mensen gaat dwingen om op deze manier te werken.

 

Ik weet het niet zeker, maar ik heb geen twijfel dat het wel zal werken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals vermeld draait Office 2000 op mijn huidige laptop onder XP die dus vervangen word.

Ik heb dus op mijn huidige laptop onder program files een map met Microsoft office en deze bevat ook alle Exe bestanden voor word excel acces outlook enz.

Zou het mogelijk zijn deze map eenvoudig te kopieren naar Windows7 op de nieuwe laptop met behoud van de volledige inhoud ?

Zoniet de map kopieren en de EXE's uit te voeren en dan de inhoud van word en dergelijke kopieren?

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de exe bestanden zijn de executables van de programma's. Maar zelden staat het hele programma op ook deze locatie.

 

Windows heeft meer nodig om een programma zo groot als Office te laten werken. DLL's en Registry keys b.v. staan hier niet. En dit krijg je nooit zo voor elkaar.

 

Er is een kansje dat het werkt, heel klein kansje, maar ik geefje ook heel weinig kans.

 

Daarnaast, je mail staat ook niet op deze locatie. Deze staat in een pst bestand en dat is in XP standaard op:

 

C:\Documents and Settings\User Profile\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Archive.pst

 

Dit archive bestand kun je echter wel kopieren naar je nieuwe comp. Maak een nieuwe user aan in je outlook express b.v., zoek uit waar de pst staat en vervang deze met de oude.

 

Ik heb echter geen idee of dit ook kan met b.v. Mozilla. Maar als je outlook opent en je klikt Bestand zul je ergens de optie 'exporteren' moeten zien staan. Als je uitzoekt wat Mozilla nodig heeft kun je misschien op deze weg toch je mail behouden.

 

Als ik jou was zou ik als ik strakt beide PC's naast elkaar heb staan Google gebruiken. Goede zoektermen gebruiken, in het Engels, en dan goed lezen wat te doen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft men toch altijd met verouderde software? Bang "dat het anders wordt?" Ik denk dat je beter openoffice kan gaan gebruiken ipv (een al tien jaar oude!) office 2000

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
da's toch eenvoudig verklaard? Upgrades zijn namelijk niet gratis Winwiz.

groet,

Wiz


Dat bedoel ik niet... De moeite op een oude Office 2000 over te zetten op een nieuw systeem terwijl er prima alternatieven zijn.
Ik denk dat de meeste mensen zelfs genoeg hebben aan het standaard meegeleverde wordpad....

Ooit gedacht aan Google docs? Kost ook niets.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom ik bij Word en Excel wil blijven is simpel.

Ik heb altijd met deze pakketten gewerkt en vind blindelings mijn weg hierin. Nu schrijf ik nog 1 of 2 brieven per jaar en maak sporadisch nog een tabel. Waarom zou ik dan upgraden.Ik heb ttz. mijn bedrijf heeft netjes voor al deze licenties betaald .Alleen staan ze nu op de verkeerde laptop maar ook hier is het probleem voorbij denk ik want ik heb nog een originele Office97 small business gevonden en denk ik deze eerst te installeren en dan de upgrade 2000.

Alternatieven komen enkel in aanmerking indien dit mislukt.

Voor alternatieven moet je toch steeds wat tijd maken en dat wil ik indien mogelijk vermijden.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Office 97 op Windows 7... Tja die wil dan dingen installeren op plaatsten die niet zijn toegestaan vanaf Vista en dus ook niet in windows 7 dus wees voorzichtig...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirre ik zou met de tijd meegaan, office '97 is echt een slecht idee. Dan kun je zo goed als niets meer inlezen. Als ik jou dan een word document zou sturen kun je hem niet openen.

 

Installeer Openoffice eens op je oude lap en kijk er eens na. Het ziet er net zo uit en het werkt ook net zoals MS Office.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

office 97 small business office is de volledige suite en zou dus enkel dienen om nadien Office 2000 upgrade wat nu op de oude laptop staat te installeren.Met deze 2000 versie werk ik al 6 jaar volledig probleemloos en foutloos.

Maar ik zal je raad opvolgen en eens kijken naar openoffice.

Dat geld trouwens ook voor Mozilla en andere voorstellen.

Maar mijn vrouw en ik zijn 66 jaar en dan ga je voor het meest vertrouwde. Je moest eens weten hoe oud mijn GSM is.

Die van mijn vrouw daarentegen die is de state of the art Galaxy.

Dus eerdere suggesties met betrekking tot gratis zijn volkomen irrelevant.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...