Ga naar inhoud


Kan office suite 2007 op Windows 7


pirrewit

Aanbevolen berichten

Pirrewit,

Nu dat ik jouw laatste bericht lees blijken we even oud te zijn.

Ik kan een heel klein beetje met je meeleven maar probeer eens van de oude zooi af te komen.

In feite veel gemakkelijker dan je zou verwachten en er gaat een wereld voor je open.

Eerst dacht ik ook dat ik nooit aan Windows 7 zou kunnen wennen maar nu zou ik niet meer anders willen.

 

Ook mijn voorstel zou zijn, test eens OpenOffice, bevalt het niet dan zijn er nog legio opties en een beetje experimenteren houdt je jong.

Kom je er niet meer uit dan vind je hier op dit forum weer de nodige expertise om je uit de brand te helpen.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: pirrewit
office 97 small business office is de volledige suite en zou dus enkel dienen om nadien Office 2000 upgrade wat nu op de oude laptop staat te installeren.Met deze 2000 versie werk ik al 6 jaar volledig probleemloos en foutloos.
Maar ik zal je raad opvolgen en eens kijken naar openoffice.
Dat geld trouwens ook voor Mozilla en andere voorstellen.
Maar mijn vrouw en ik zijn 66 jaar en dan ga je voor het meest vertrouwde. Je moest eens weten hoe oud mijn GSM is.
Die van mijn vrouw daarentegen die is de state of the art Galaxy.
Dus eerdere suggesties met betrekking tot gratis zijn volkomen irrelevant.
mvg


En je weet dat je na de 2000 upgrade nog een patch moet installeren om docx bestanden te kunnen inlezen? wink

Geloof me, het ziet er even raar uit misschien, maar na een paar keer klikken krijg je het door en het is veel minder werk om aan een verbeterd programma te wennen dan te blijven proberen verouderde software compatible te houden met hedendaagse.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze opmerking.

Dat weet ik uiteraard niet. Hoe zou ik?

In de loop van de week zal de laptop met Windows 7 (die staat er nu eenmaal op) wel geleverd worden en dan zullen we eerst eens kijken met de verkoper wat er zoal mogelijk is.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pirrewit
Bedankt voor deze opmerking.
Dat weet ik uiteraard niet. Hoe zou ik?
In de loop van de week zal de laptop met Windows 7 (die staat er nu eenmaal op) wel geleverd worden en dan zullen we eerst eens kijken met de verkoper wat er zoal mogelijk is.
mvg


Ik denk dat de beste tip is die iemand je kan geven wanneer je b.v. een keer naar OpenOffice kijkt is dat al de software makers min of meer dezelfde werkwijze proberen te hanteren voor de eindgebruiker. Dit omdat het dan natuurlijk makkelijker blijft voor mensen om van software te wijzigen en producten dus makkelijker te verkopen zijn omdat men niet ineens opnieuw het wiel hoeft uit te vinden.

Zo een beetje elk programma heeft een balk bovenaan staan met 'Bestand - Scherm - Opties' etc.

In de nieuwere Office proggies hebben ze deze balk wat opgerekt en verdeeld met tabbladen ipv tekst. Ook hebben de verschillende mogelijkheden (b.v. Bestand - Nieuw) een visuele toevoeging gekregen.

Hieronder de betreffende balk van Office 2010 (en ik denk dat deze bij OpenOffice er ongeveer ook zo zal uitzien).

51454677.gif

Zoals je ziet, het staat er allemaal nog net zoals in vorige Office - Word producten. Lettertype, stijl etc. en bijvoorbeeld onder de tab 'Insert' kun je kiezen om b.v. een plaatje of tabel in te voegen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de getoonde balk zou ik geen probleem hebben vermits nagenoeg alles wat daar op staat mij vertrouwd voorkomt.

Daar kan ik zo mee aan de slag.

Als Openoffice ongeveer hetzelfde is zal ik daar dus ook geen problemen mee hebben.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...