Ga naar inhoud

Wavefrontier 55 ontvangt niet alle zenders

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben overgestapt van moteck naar wavefrontier 55 en heb ontvangst op alle(4) lnb resp astra 1,2,3 en hb

astra 1 heb ik in het midden en ontvang ik alles goed(snr 55-75)

maar op de andere satellieten ontvang ik maar een beperkt aantal zenders. bv op 23 ontvang ik omroep brabant en nog een aantal fta niet

de wavefrontier is nieuw en ik er zitten nieuwe alps single op en heb een centauri diseqc 2.0 switch

het maakt niet uit of ik ontvanger direkt dicht bij de schotel aansluit of in huis(ca 20 meter verder)

ik zie wel dat snr op sommige zenders minder dan 50% is , maar wel beeld.

de zenders waar ik geen beeld heb is snr 0

ik ben al dagenlang de fora aan het doorspitten, maar ik kom niet verder

volgens mij heb ik alles waterpas gezet en mijn instellingen op dm800 zijn

astra 1 aangesloten op poort 1 van de switch, astra 3 op port 2,astra 2 op port 3 en hb op port 4

astra heb ik vrijwel in midden van de rails

op dream heb ik als instellingen

astra 1 op lnb1, astra 3 op lnb2, astra 2 op lnb3 en hb op lnb4

verhoogd v

diseq 1.1

toneburst geen

diseq command resp AA,AB,BB,BA

snelle diseq nee

herhaling ja

commando volgorde uncomm-comm

uncom diseq comm input 1

diseq herh geen

ligt het nu aan mijn instellingen of toch afstelling schotel?

Mutant HD51(met Wavefrontier 55)
Xtrend 7000( met 130cm offsetschotel Costa del Sol)

• Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Het ligt aan de afstelling van de schotel. Waar je met een T55 last van hebt is dat LNB's voor de Astra1 en Astra3 zeer dicht bij elkaar liggen en ze elkaar snel raken. Beide LNB's moeten iets buiten de positie liggen, wat je vervolgens corrigeert door het draaien van de LNB's.

Controlleer zowieso de richting van de LNB's, deze moet je eerst naar het midden van de subreflector toe wijzen, vervolgens bepaal je pas de ideale positie op de arm. Als je eerst de positie op de arm bepaalt, zal de LNB waarschijnlijk recht voorruit wijzen. Op die manier ontvang je meer ruis van omliggende satellieten, en dat is dus ongewenst.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: spike
volgens mij heb ik alles waterpas gezet

Een T55 (en ook T90) hoort niet waterpas te hangen, tenzij je (plusminus) Sirius in het midden hebt in NL. Ik denk dat daar jouw probleem ligt.
  • Moderator
Geplaatst:

De eerste vraag, die je moet stellen is, of je de schotel op de juiste mannier in elkaar hebt gezet.

Heb je niet een paar foto's, waarop te zien is hoe je de wave in elkaar hebt gestoken?

Wat is ongeveer je locatie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik woon in Elburg, maar dat waterpas heb ik gedaan bij afstellen van Astra 1, daarna heb ik met de buitenste lnb de schotel gedraaid totdat ik daar beeld had.

Ik denk dat ik de schotel helemaal opnieuw moet afstellen, want door alle instellingen in dreambox vlgs aanwijzingen in te stellen verandert er niets. Mogelijk dat ik de wat zwakkere zenders op de andere 3 sats niet kan ontvangen

Zal morgen proberen om een foto te maken.

Alvast bedankt voor jullie snelle reakties

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Als je een waterpas op de stangen voor de voor-reflector (dus onder de LNBs) legt, wat zegt dat waterpas dan? Waterpas? Niet waterpas?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dat is nog eens een aanbod, meteen doen! Ik doe de wilde gok dat álles waterpas hangt en de schotel dus niet netjes (gecorrigeerd) de horizon volgt.

Uit luiheid had ik ooit mijn T90 zo uitgericht, wat met name invloed had op de signaalsterkte op de uiteinden. Waarbij ik wel moet vermelden dat het midden niet ver was verwijderd van Sirius, dus weinig afwijking om het zo maar te zeggen.

Hier wordt gesproken van A1 in het midden, dan wel nagenoeg in het midden en dan heb je dus in de door mij aangenomen situatie een wel heel grote afwijking ten opzichte van de Clarke belt.

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb verleden week nog een T-90 neergezet, met A1 ongeveer in het midden.

De skew van de schotel was ongeveer 98 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Die skew heb ik in NH ook ongeveer... Ik denk dat dat het probleem ook is, zoals ik al eerder meldde.

Geplaatst:

Dat is een mooi aanbod, bedankt!

Ik ben zo eigenwijs(en trots), dat ik het eerst zelf wil proberen en als het me niet lukt, dan maak ik graag gebruik van je aanbod.

• Moderator
Geplaatst:

Toch blijf ik benieuwd naar de foto's, en de afloop.

Groet,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen