denbosch Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 ik heb opensuse naast windows draaien op een andere hardeschijf windows zit op :c en opensuse op :n nu wil ik graag opensuse verwijderen. hoe moet ik dat doen?
Tonskidutch Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 welke windows versie? want dat is voor de multiboot grub bijvoorbeeld die opensuse erop gezet heeft wel belangrijk...! principieel kun je de partitie n: wissen in schijfbeheer maar de bootmanager grub moet je eerst aanpassen ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Moderator wiz Geplaatst: 27 november 2010 Moderator Geplaatst: 27 november 2010 als je xp gebruikt boot je eerst je pc met de cdrom erin en start je op vanaf de cd. Toets dan R voor recovery console. Vul het password in van administrator, en na een tijdje krijg je als het goed is een command prompt. in die prompt tik je "fixmbr", gevolgd door enter. Nu zal je master boot record worden aangepast zodat de bootloader van xp zal worden gestart ipv grub of lilo. Start daarna je pc gewoon op, en als het goed is zal meteen windows worden gestart. Als dat gedaan is klik je met rechts op deze computer, dan beheren, schijfbeheer. De linux partities zullen worden getoond als "niet windows" of onbekend bestandsssyteem. Selecteer de partities, en kies voor verwijderen. Daarna is het er af. Of dit ook zo werkt voor vista en windows 7 weet ik niet zeker, je kan het altijd proberen. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
denbosch Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Geplaatst: 27 november 2010 ik maak gebruik van windows 7 ik kan in windows 7 de hardeschijf niet benaderen waar opensuse op staat
Tonskidutch Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 normaal benaderen per verkenner kan niet, dat klopt. het is een ext3 of 4 partitie met super-user-rechten van gebruiker root die windows niet mag benaderen. maar daarom schreef wiz ook Citaat: De linux partities zullen worden getoond als "niet windows" of onbekend bestandsssyteem. Selecteer de partities, en kies voor verwijderen. in het schijfbeheer en dus niet in de verkenner benaderen je moet natuurlijk wel zelf beheerder zijn om schijfbeheer te kunnen gebruiken dus log in / meldt aan met beheerders account in w7 ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
denbosch Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Geplaatst: 28 november 2010 ik heb het kunnen verwijderen. eerst de bootloader vervangen en daarna kon ik de schijf formateren en weer gebruiken
Tonskidutch Geplaatst: 29 november 2010 Geplaatst: 29 november 2010 mooi - maar waarom heb je het eigenlijk willen verwijderen Opensuse is toch prima? ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
denbosch Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Geplaatst: 29 november 2010 sommige programma's had ik niet voor linux en de geluidskaart werkte niet en als de kinderen de pc gebruikte vond ik het lastig dat zij moesten kiezen welk besturingsprogramma zij wilde gebruiken
Psychosammie Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Volgende keer VMWare???? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen