Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Welke versie van openpli kan ik het beste nemen.

Open pli 1,0 van september, of de laatste stabiele beta.

Ik hoor dat de beta zich vrijwel dagelijks automatisch update, en dat ie dan evt kan crashen?

• Moderator
Geplaatst:

dat klopt.

De beta versie wordt dagelijks aan gesleuteld, en het kan natuurlijk een keer gebeuren dat je daardoor een groen scherm krijgt.

Het is mij tot nog toe een keer overkomen. Maar dan pak je een usb stickje, en zet je een oudere beta versie erin, en dan draait het ding weer in 5 minuten ofzo.

Het hangt een beetje af van je voorkeur. Probleemloos tv kijken doe je met de Open pli 1.0, en wil je de nieuwste drivers en features, dan pak je de beta, met het risico dat je een hele kleine kans hebt om af en toe een crash te hebben.

Overigens kan je zelf bepalen wanneer die updates worden geinstalleerd, het is niet zo dat het ding uit zichzelf de updates ophaalt en daarna reboot.

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Stabiliteit is belangrijk, aangezien ik 's avonds vaak niet thuis ben, en de vrouw dan wel tv moet kunnen kijken.

Maar ik begrijp dat ik dan gerust de beta kan nemen, als ik deze installeer, en alles werkt, blijft dat zo totdat ik zelf een update binnenhaal?

En voor ik update ff op de site kijken of ie n groen vinkje heeft?

• Moderator
Geplaatst:

exact.

Menu button, setup, software management, update software, even wachten, reboot, klaar.

En dat kan je zelf initieren, dat gaat niet vanzelf (gelukkig).

Dat vinkje op de pli site is geen garantie dat het op een vu niet tot problemen kan leiden, maar over het algemeen gaat het prima qua updates met pli

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ik draai ook de beta van pli en wat ik altijd doe voor een update is met de backup plugin een backup maken. Deze kan je dan als het nodig is terug zetten via usb en dan heb je gewoon je box zo als die was voor de update. Dat alles duurt nog geen 5 minuten. Heel handig smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen