Ga naar inhoud


[RE-4000HD] Re-4000HD en opnemen


dotteke

Aanbevolen berichten

Betreft: Re4000HD - CAM van CD/TVV -TVV abo Basic+ - Duo LNB - Samsung HD 500Gig - FW 1.08.44

 

Vooreerst: ontvangst van alle zenders prima, werking zeer stabiel.

 

Het probleem dat zich stelt is de opname/weergave via hard disk.

Indien ik rechtstreeks opneem (rode record knop AB) en ook weer stop: geen probleem. Afspelen op PC (GOM player) uitstekend.

 

Opname via EPG of timer manager: de opname is normaal, evenwel de playlist geeft aan dat het een gecodeerde uitzending betreft (euro teken bij de titel), weergave werkt gedurende enkele dagen, daarna de melding dat ik geen recht heb om dit programma te zien. Doorspoelen of terugspoelen geeft nooit resultaat. Verwijderen van hard disk gaat dan weer wel. Afspelen op PC niet mogelijk. MHW EPG staat uit in het menu vand de ontvanger.

Een terugkeer naar 1.08.37 bracht geen oplossing, dus maar weer terug naar .44

Is er ergens een setting die ik over het hoofd zie???

Heeft het iets te maken met Basic+ van TVV?

Met dank voor de oplossing van dit toch wel vervelend probleem! En alle andere ervaringen meer dan welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor zo ver ik het nu kan beoordelen worden opnamen die via een CAM worden gemaakt nooit ongecodeerd opgeslagen met het gevolg dat deze opnamen binnen maximaal 48 uur bekeken moeten worden.

 

Nu weet ik niet of de RE-4000 i.c.m. met de Mediaguard CAM hier anders mee omgaat.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij met rechtstreekse opname bedoeld dat jij een gecodeerde zender opneemt terwijl jij naar dezelfde zender kijkt en tijdens de opname niet naar een andere gecodeerde zender switcht is dat verklaarbaar want dan wordt de opgenomen gecodeerde zender ongecodeerd opgeslagen, althans zo was het voorheen.

 

Als je echter tijdens de opname naar andere gecodeerde zenders switcht dan zou de opname gecodeerd moeten worden opgeslagen.

Mocht dit niet het geval zijn dan weet ik het verder ook niet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch blijft het vreemd dat de opnames gedurende maanden ongecodeerd waren, ook met CAM.

Als het juist is dat enkel gecodeerd kan opgenomen worden dan is de Rebox totaal waardeloos en nutteloos als PVR SAT ontvanger. Wat is het nut van een HDD van 500Gig als je de opname binnen 48 uur moet bekijken???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dotteke
....als je de opname binnen 48 uur moet bekijken???

Dat moet niet want als je de opname binnen 48 uur decodeert dan kun je nog jaren van de opname genieten.
Decoderen doe je door de opname op maximale weergavesnelheid af te spelen en te tegelijkertijd te kopiëren maar dat is hier op het forum al 100 keer beschreven.

Ik kan overigens niet beoordelen of het ongecodeerd opslaan van de opnames eerder wel zou hebben gewerkt.
Als dit het geval is dan is er maar één weg te bewandelen en dat is terug naar de dealer want dan functioneert het apparaat niet zoals het hoort.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, ik waardeer enorm je inspanningen, maar...

Ik heb zeker geen audio/visual studio om te experimenteren, noch wil ik hiermee beginnen, dus geen NAS en aanverwanten.

Mijn ganse A/V systeem is automatisch met een combinatie van IRTRANS/Mainlobby/Homeseer. Dit wil zeggen dat alles automatisch gestuurd wordt. Het nieuws verschijnt op TV als het huisalarm is uitgeschakeld, of anders wordt het opgenomen enz. Zelfde voor bepaalde programma's. Manueel tussenkomst is natuurlijk altijd mogelijk via laptops (of AB's welke dan weer teruggekoppeld worden in het systeem).

 

Het decoderen van een programma door een copy te maken, zou misschien aanvaardbaar zijn, maar vermits het SNEL afspelen niet werkt voor een gecodeerde opname: vreselijk. Het werkt inderdaad, maar duurt een eeuwigheid en dus onaanvaardbaar.

 

Ik blijf erbij dat de Rebox een goede ontvanger is, maar mag geen PVR ontvanger genoemd worden en is als dusdanig nutteloos!

De jacht op een andere is open...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

Sorry, maar ik neem je helemaal niets kwalijk, integendeel, ik waardeer erg je bijdragen.

Als mijn vorige posting niet duidelijk was: wat ik bedoelde is enkel dat ik mijn Rebox gewoon, simpel, eenvoudig wil gebruiken zonder bewerkingen hoeven te doen waarvoor ik helaas geen tijd heb!

En nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dotteke
Jürgen,
Sorry, maar ik neem je helemaal niets kwalijk, integendeel, ik waardeer erg je bijdragen.
Als mijn vorige posting niet duidelijk was: wat ik bedoelde is enkel dat ik mijn Rebox gewoon, simpel, eenvoudig wil gebruiken zonder bewerkingen hoeven te doen waarvoor ik helaas geen tijd heb!
En nogmaals bedankt.


Dat kan met een REBOX RE 8000 of de RE 9000 en als je helemaal van de REBOX af wil zijn volgens mij alleen de DROOMBOX en de VU beter dan de REBOX.

Ik heb in het begin ook mijn gal uitgespuwd over de RE 8000, maar inmiddels is deze zeer stabiel, alhoewel er veel verbeter punten zijn,(dit is/zijn mijn mening/bevindingen).

verder wens ik je veel wijsheid bij het jagen op een andere PVR.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Amrabed,

Je neemt de woorden uit mijn mond maar ik wilde dit niet zo expliciet een de TS doorgeven want dan realiseert hij zich dat hij de verkeerde ontvanger heeft gekozen.

Dit heeft hij in principe aan zich zelf te wijten want voordat je een dergelijke gecertificeerde ontvanger koopt heb je op diverse fora informatie hierover kunnen vergaren en dan had je vooraf kunnen weten wat je nu weet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dotteke is tevreden geweest met zijn 4000, hij klaagt erover, dat hij nu na een paar dagen geen opgenomen programma's meer kan bekijken.

 

Volgens specificaties zou de 4000 gedecodeerd moeten opnemen.

Ligt de oorzaak misschien in het gebruikte CI-module, of de software versie van dit CI-module?

 

Hij gebruikt een CD/TVV cam, of daar de oorzaak van het probleem zit.

 

Misschien heb je de beschikking over een Aston cam, en kan je die eens proberen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Volgens specificaties zou de 4000 gedecodeerd moeten opnemen.

Dus zou zoals de TS beweerd de gecodeerde opnamen nooit ongecodeerd mogen zijn opgeslagen.

Verder is de RE-4000 met de originele software alleen te gebruiken i.c.m. de CD Mediaguard CAM.
Dit staat heel duidelijk bij de specs van de RE-4000 vermeld.

Nogmaals, als nu blijkt dat voordien de gecodeerde opnamen wel ongecodeerd zijn opgeslagen dan is er wat mis en dien jij je bij de dealer te vervoegen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...