Ga naar inhoud


[DM800C HD] Storing op diverse HD kanalen


BartB

Aanbevolen berichten

Zoals in de titel te lezen heeft mijn (originele) DM800C storing op enkele HD kanalen. mad

Te weten Discovery HD, National Geographic HD en Film 1 HD.

Nederland 1,2 en 3 doen het trouwens goed. tired

 

Er schijnt een verschil te zitten in de manier van coderen? confused

 

Bekabeling is top (hirschmann kabel en stekkers) en ook is er een 6-voudige versterker/splitter geplaatst van Astro.

Tot zo ver het probleem nog steeds aanwezig.

 

Vandeweek voor de grap eens getest met een Clone, gewoon ingestekkerd op dezelfde aansluitingen: Perfect beeld !!

Direct terug gestekkerd naar de originele, storing is weer terug.

 

De oorzaak zit dus met 99,99% zekerheid in de tuner van de box, valt dit nog onder garantie of wordt het een discussie zonder einde en ben ik mijn box gewoon een hele tijd kwijt?

in dat geval bestel ik via marktplaats liever een losse Clone kabeltuner... als dat het probleem oplost??

 

Iemand anders die dit bekend voor komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is bij jou storing? En welke kabelmaatschappij zit je? Gebruik je sharing of een eigen kaartje in je dreambox?

 

En hoe is het het signaal op de zenders die volgens jou "storing" geven, SNR en BER waarde?

 

Er kan verschil zitten in de gevoeligheid van tunerblikjes dus dat kan prima verklaren waarom je op de ene box net wel genoeg signaal hebt en op de andere niet. Tevens kan de plug op je coax niet goed contact maken. Kortom kijk je installatie goed na!

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

beetje trage reactie, storing bedoel ik mee irritante blokken in beeld.

 

dB 35.83 dB

SNR 85 %

AGC 39 %

BER 0

 

zijn de waardes, volgens mij prima.

 

gewoon met een kaart in de reader, maar maakt geen verschil dan wanneer ik de kaart in andere dreambox stop en dan via cccam verbinding maak.

 

het 'vreemde' is dat de clone gewoon ingestekkerd heb op de plaats van mijn originele en dat die dus wel gewoon storingsvrij beeld gaf.

 

moet toch eigenlijk niet zo zijn dat ik via marktplaats mijn originele dream moet gaan 'pimpen' met een clone tuner??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

zojuist heb ik weer met een andere dm800hd gewisseld, beeld prima ook op hd geen storing (zelfde manier van zender zoeken, openpli cable scan)

 

ik dacht dat het wel aan de tuner zou liggen, maar die heb ik los gewisseld en dan heb ik nog steeds storing.

 

ik denk dan toch dat er iets is met mijn box, eens kijken of ik dit onder garantie gerepareerd ga krijgen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...