wilhelm Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Gisteren nog even bij een collega een visiosat G4 schotel geplaatst voor ontvangst van de 3 Astra's en Hotbird. Hij heeft nu alleen Digitenne. Hierbij is gebruik gemaakt van 4 stuks Inverto Twin LNB's. Plaatsing was eigenlijk weer een fluitje van een cent. Foto's zeggen meer dan woorden ! Eerst alle Twin LNB's en kabels ( bij de warme kachel ) geplaatst op de Visosat G4 beugel. Gewoon de LNB's geplaatst zoals op de foto van mijn eigen installatie, en zoals later bleek stonden ze vrijwel allemaal al redelijk goed afgesteld. Achterzijde van het hele spul. Daarna alles op de schotel-arm monteren en klaar is Kees. Afregelen van de schotel was eenvoudig. De Astra 19,2 LNB rechtstreeks op de satfinder gekoppeld en nadat de Astra 1 was gevonden de schotel goed vastgezet. De Schwaiger satfinder nog even rechtstreeks op de andere 3 LNB's gekoppeld en deze hadden ook al maximaal signaal. Alleen de 28,2 LNB moest nog iets in hoogte worden verschoven. Voor de 2 stuks DiSeqC switches is uit kosten overwegingen gekozen voor een 'no-name' merk i.p.v. de Spaun die ik zelf gebruik. De plaatselijke satboer is tevreden over deze Chinese switsches ( waarvan ik het merk al niet meer weet. ) We zullen zien of ze blijven werken, maar beide switches koste ook minder dan een enkele Spaun. Preventief dus de Astra 19,2 op aansluiting 1 van de switches gezet, voor het geval deze straks niet meer willen schakelen. De installatie werkt nu goed en beeld kwaliteit is dik in orde. grtz. Wilhelm. DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.
Tonskidutch Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 mooie reportage. signaalwaarden zouden nog leuk zijn op doorsnee zender per sat-positie droog weer regen weer komt misschien de volgende keer...? ciao Pabadam Yonderboi
satencom Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 En als er nu straks een beetje sneeuw of regen valt, en dat je dan gebeld word door je collega , en dat hij dan zegt dat hij geen beeld meer heeft ,dan ligt dat aan de Inverto lnb's . De lnb's zijn wel goed maar zodra zij nat worden zal het signaal niet al te best meer zijn. Je had ook voor alps kunnen kiezen. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
edbe Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 inderdaad foto's zeggen meer, maar ik zou ook voor de Alps of Golden Instar gegaan zijn. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gerard 76 Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Ik deel satencom's mening. Elders hier op het forum wordt ook al aangegeven dat deze LNB's met regen er de brui aan geven. Hij had beter andere kunnen nemen. Maar ja,dat wist hij hoogstwaarschijnlijk ook niet.
wilhelm Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Geplaatst: 29 november 2010 Bedankt voor jullie respons. We zullen zien hoe e.e.a. zich met betrekking tot de gebruikte LNB's en switches ontwikkeld komende winter. Signaal sterkte en kwaliteit op mijn Schwaiger SF9000 was in elk geval goed op de 4 satelieten. Dat deze Inverto's niet zouden deugen was mij ook niet bekend. Ze worden tenslotte toch veel aangeboden bij sat shops. De Chinese switsches is duidelijk een experiment, maar gezien de prijs ( 2 voor de prijs van 1 Spaun ) neem ik de gok. Zeker gezien het advies van deze satboer met jarenlang ervaring. Hij beweerde dat hij deze overal zou toepassen bij zijn klanten, en nooit klachten heeft. We zullen zien! Het blijft tenslotte hobby. grtz Wilhelm. DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.
cheapwatcher Geplaatst: 1 december 2010 Geplaatst: 1 december 2010 Ik zou voor Alps lnb's gaan. Die geven een goed signaal en passen ook prima. Werkt het afstellen met zo'n meter beter dan zonder? Ik zet altijd een kleine tv onder m'n schotel en de ontvanger ernaast. Ik kijk dan naar de signaalkwaliteit op de 'moeilijkste' zenders. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Donkeyman Geplaatst: 2 december 2010 Geplaatst: 2 december 2010 Ik heb zelf deze Visiosat 4G nu 5 jaar in gebruik met Alps LNB's en ik moet zeggen dat deze schotel nog steeds goed in orde is. Geen roest, het kunststof ziet er niet meer helemaal nieuw uit, maar gaat volgens mij nog vele jaren mee. Een echte aanrader, vind ik. VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
cheapwatcher Geplaatst: 2 december 2010 Geplaatst: 2 december 2010 Hij is natuurlijk wel wat duurder dan een vergelijkbare Triax schotel, maar ook wat mooier om te zien. En inderdaad bij mij ook geen enkele roest en hij hangt al 2.5 jaar in weer en wind. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
wilhelm Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Geplaatst: 2 december 2010 Afregelen met de Schwaiger sat finder doe ik meestal zonder ontvanger. Je hangt gewoon 220 volt aan de kleine meegeleverde voeding en draait deze op de ontvanger zijde van de satfinder. Een kort kabeltje naar de LNB op de andere aansluiting en je bent aan het meten. Meer dan een 220 volt verlengkabel uitgooien hoef je dus niet te doen. Er is ook een batterij voeding voor de satfinder in de handel, maar die kost zo ongeveer net zoveel als de Schwaiger zelf. Inmiddels draait de installatie aan een DM800 en werkt perfect. De goedkope chinese switches ( merk HQ )schakelen ( nog )goed. Ondanks dat de hele installatie nu onder een laagje sneeuw en ijs begraven ligt is het signaal nog dik in orde. grtz Wilhelm. DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.
alfred de witt Geplaatst: 2 december 2010 Geplaatst: 2 december 2010 inderdaad, suc6 met de lnb's want zodra het regent zakt het signaal in als een blok. Snel wisselen voor alps of maximum twin nieuwste serie want die zijn ook goed. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen