Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een Tevii S470 (PCIe x1) die ik wil gebruiken op mijn nieuwe Asus AT5IONT-I moederbord. Hier zit een PCIe x4 slot op waar ik de Tevii in heb gestoken.

Als ik onder apparaatbeheer kijk, dan is er nergens een spoor van de Tevii-kaart/onbekende kaart te vinden.

Weet iemand iets wat ik kan proberen?

Mvg,

Andries

Mijn config:

Antec ISK 300-65

Asus AT5IONT-I

2Gb Kingston ValueRam

Samsung HDD 500Gb

Sony Optiarc slimline DVD-brander

Tevii S470

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Earthfinder
Misschien dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een Tevii S470 (PCIe x1) die ik wil gebruiken op mijn nieuwe Asus AT5IONT-I moederbord. Hier zit een PCIe x4 slot op waar ik de Tevii in heb gestoken.

Als ik onder apparaatbeheer kijk, dan is er nergens een spoor van de Tevii-kaart/onbekende kaart te vinden.
Weet iemand iets wat ik kan proberen?

Bekend probleem, mogelijk veroorzaakt door de JMICRON JMB36X driver: "Solution: Do not install this Optional Update from Micosoft if you have this Mobo !".

Kijk hier voor het hele verhaal. Of dit ook van toepassing is voor de S470 moet de praktijk uitwijzen natuurlijk...

Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01

Multytenne TWIN schotel

HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.

Geplaatst:

Bedankt.

Zal het eens proberen. Alleen, heb ik Win7 professional en in die post gebruiken ze Home premium.

Mvg,

Andries

Geplaatst:

Hallo,

Had het probleem ook bij Asus neergelegd. Die komen met het onderstaand antwoord. Dit lijkt mij echter sterk!

Origineel bericht van: Asus

Geachte heer,

Bedankt voor het stellen van uw vraag,

Ik heb even op de website gekeken van de tevii sateliet tuner kaart.

Op de website staan ook de minimale eisen van het syteem vermeld. Deze kaart heeft minimaal een cpu van 2.4 ghz nodig, de intel atom cpu is volgens mij te langzaam.

Wat u nog kunt proberen is om contact op te nemen met Tevii, misschien dat zij u verder kunnen helpen met uw probleem.

Geplaatst:
Hallo,

Had het probleem ook bij Asus neergelegd. Die komen met het onderstaand antwoord. Dit lijkt mij echter sterk!

Origineel bericht van: Asus

Geachte heer,

Bedankt voor het stellen van uw vraag,
Ik heb even op de website gekeken van de tevii sateliet tuner kaart.
Op de website staan ook de minimale eisen van het syteem vermeld. Deze kaart heeft minimaal een cpu van 2.4 ghz nodig, de intel atom cpu is volgens mij te langzaam.

Wat u nog kunt proberen is om contact op te nemen met Tevii, misschien dat zij u verder kunnen helpen met uw probleem.

Lijkt me een beetje onzin en achterhaald: de HVR4400 van het gelinkte artikel vraagt een 3.2GHz P4 of vergelijkbaar (meestal benodigd voor de decodering/weergave op scherm), maar tegenwoordig doet de GPU de decodering, dus dat slaat nergens meer op. Een simpele single-core Atom met ION chipset is ook al geschikt voor weergave van HD materiaal, dus die Asus met ION2 moet dat helemaal kunnen...

Verder zie jij de kaart niet eens in je device list, en dat heeft niks met de snelheid van de CPU oid te maken, dus ik vermoed toch dat het een driver probleem is zoals in het HVR4400 artikel.

Maar heb jij die probleem driver wel op je systeem staan eigenlijk?. Dat zou je in de Windows Update historie moeten kunnen achterhalen...
Als je de JMB driver verder niet gebruikt (PATA of extra SATA poorten??), zou je die ook voor de gein kunnen deinstalleren en kijken of het probleem dan is opgelost.

Multytenne TWIN schotel

Geplaatst:

Geen idee of ik die driver nodig heb.

Gebruik alleen een SATA DVD-brander en een SATA Hardeschijf. Verder niets bijzonders.

Dan zou ik die driver moeten deïnstalleren of een schone windows installatie en kijken of dan de Tevii-kaart wordt gedetecteerd.

Zou het een vermogen probleem kunnen zijn?

Geplaatst:
Geen idee of ik die driver nodig heb.
Gebruik alleen een SATA DVD-brander en een SATA Hardeschijf. Verder niets bijzonders.

Dan zou ik die driver moeten deïnstalleren of een schone windows installatie en kijken of dan de Tevii-kaart wordt gedetecteerd.

Zou het een vermogen probleem kunnen zijn?

Als ik het goed heb, dan zijn de 2 SATA poorten op het mobo van de Intel NM10 chipset afkomstig, en is de eSATA poort op de JMB360 aangesloten, dus als je die niet gebruikt heb je de JMB360 driver ook niet nodig.

Je zou nog kunnen kijken of je in de BIOS de eSATA poort kunt disablen. Mogelijk wordt de driver dan door Windows7 (omdat het device niet door de BIOS wordt gemeld) ook niet geladen en is je probleem al opgelost...

Het disablen van de eSATA in de Windows7 device manager zou ook nog een optie zijn.

Lukt dat allemaal niet, dan wordt het of driver deinstalleren, of de originele JMB360 driver van de Asus installatiedisk er nog een keer opgooien, ervan uitgaande dat de Windows7 update de oorzaak is van de ellende...

Multytenne TWIN schotel

Geplaatst:

Niets lijkt echt te werken. Heb ook Ubuntu 10.04 geprobeerd en daar de drivers van Tevii geïnstalleerd. Helaas zonder succes.

Als ik dan bijv. TVheadend installeer en de sat.tuner wil selecteren, is er geen mogelijkheid om een adapter te selecteren.

Weet niet wat ik nu verder nog kan proberen.

Geplaatst:

Hmm, das vreemd.

Dit lijkt nu meer een hardware of bios probleem. Je hebt wel de laatste bios erop staan?

Ik zag dat je ook al op asus en xbmc fora wat lotgenoten bent tegengekomen shocked

De ideeën bus raakt overigens aardig leeg bij mij... Denk dat Asus toch met een oplossing moet komen...

Multytenne TWIN schotel

Geplaatst:

Ik zat zelf nog te denken aan een vermogenprobleem met de 65W voeding.

Het zou kunnen zijn, dat de kaart te weinig stroom kan ontvangen om actief te zijn en dus ook niet gedetecteerd kan worden.

Het is maar een theorie...

Geplaatst:

Lijkt op een hardwareprobleem en het heeft niks met de voeding te maken. Daar krijg je hele andere klachten mee.

Staat het apparaat wel in de pci device list om evt. kijken of het echt geen software is. Zie bijlage voor pci device list

post-3497-1318261523,12_thumb.jpg

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Als je deze post leest met de specs van de Chipset, dan lijkt me dat sterk met 350mW...

Coaxkabel wel of niet aangesloten ivm stroomopname van switch????

Multytenne TWIN schotel

Geplaatst:

@Lamko: Dat scherm wat jij toont, krijg ik nooit te zien. Ik ken het wel, maar met de nieuwere moederbords, krijg ik dat al jaren niet meer te zien. Of ik heb een instelling niet goed staan.

@Mars Warrios: Bedankt voor de info. Dit zegt nog niets over het vermogen dat nodig is voor het activeren van het PCI-e Slot. Het is allemaal theorie.

Ik krijg vandaag een 350W voeding te leen van een collega. Morgen even checken wat het resultaat is. De uitkomst laat ik weten.

Mvg,

Andries

Geplaatst:

Verschilt per moederbord.

Wat je ook in Linux kunt doen is :

sudo lspci en kijken of hij dan wel herkend wordt.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

@Lamko: Ook daar werd ie niet gevonden.

Op het Asus-forum las ik dat het misschien ook aan een bepaalde serie van dit moederbord kan liggen omdat er mensen zijn waar de kaart wel werkt.

Er schijnen sowieso twee revisie-versies in omloop te zijn:

1.01G => PCI-e werkt wel

1.03G => PCI-e werkt niet

100% zeker is het nog niet dat dit het probleem is... maar het lijkt er wel op.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen