Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En wat zegt Asus er zelf van anders zou ik hem opsturen en de andere revisie willen !

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

AsusNL zegt dat ik het nog met een andere sterkere voeding moet proberen. Dat doe ik morgen. Dus even afwachten wat daar uit komt en dan eerst eens bellen met de leverancier... en eventueel met Asus.

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

Heb net een 350W voeding geprobeerd en helaas zonder succes.

Blijkt ook dat ik een moederbord heb van revisie 1.03G. en dus niet die 1.01G die wel goed werkt...

Heb weer iets om achteraan te gaan.

Mvg,

Andries

Geplaatst:

Inmiddels is bevestigd dat het moederbord defect is, door de leverancier. Er wordt een nieuwe opgestuurd. Nu maar hopen, dat het niet hetzelfde revisienummer is... of, dat het niet aan het revisienummer ligt!

Als het goed is woensdag m'n nieuwe bordje... Ik laat het weten wat er uit komt.

Mvg,

Andries

Geplaatst:

Nieuwe Asus AT5IONT-I gekregen...

Maar helaas weer een moederbord met hetzelfde revisie 1.03G. En die werkt nu ook niet.

Geplaatst:

Zou een volgende configuratie het ook goed doen als stand-alone HTPC (AT5IONT-I wordt dan vervangen door AT3IONT-I):

Antec ISK 300-65

Asus AT3IONT-I

2Gb Kingston ValueRam

Samsung HDD 500Gb

Sony Optiarc slimline DVD-brander

Tevii S470

Geplaatst:

Ik zou eerst eens op het Asus forum kijken of er compatibiliteitsproblemen zijn ! Het hangt namelijk vooral van het moederbord af wat hij allemaal ondersteunt.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

@Lamko: Er is niets bekend over compatabiliteitsproblemen. Alleen via fora kom je erachter, dat bepaalde PCI-e apparaten niet werken.

Heb bij de leverancier inmiddels maar om een Asus AT3IONT-I gevraagd. Op een forum las ik, dat dit bord geen problemen heeft met een Tevii S470.

Iets lagere specs, maar volgens mij is dit bord ook wel voldoende om Win7 MCE te draaien met daarbij het kijken en/of opnemen van HD-zenders en HD-films. Of zit ik er naast?

MVg,

Andries

Geplaatst:

Er zit een Nvidia ION chipset op dus dat moet geen probleem zijn.

Mythbuntu 12.04

Geplaatst:

Ik lees inmiddels op verschillende fora, dat de AT5IONT-I wel meer problemen geeft dan alleen PCI-e problemen. Ook met verschillende software loopt niet alles even lekker... misschien is de ION2 nog net iets te nieuw of te snel op de markt gebracht...

Geplaatst:

Als het goed is krijg ik morgen het AT3IONT-I mobo.

Daarna weet ik meer...

Mobo was iets minder goed op voorraad dan verwacht. Daarom duurt de levering wat langer.

Geplaatst:

Met het Asus AT3IONT-I mobo wordt de Tevii-kaart wel herkend.

Nu nog hopen, dat het mobo genoeg power heeft om als standalone HTPC te dienen. Waarmee ik TV kan op kan nemen en TV kan kijken. En natuurlijk ook de HD-zenders.

Geplaatst:

De Tevii-kaart lijkt te werken. Echter, als ik de kaart aanspreek dmv Windows 7 MCE of via TVsource, dan slaat het systeem af!

Ik vermoed, dat de Antec ISK 300-65 (65W) net genoeg vermogen levert om de boel van stroom te voorzien. En dat terwijl de Tevii-kaart nauwelijks stroom neemt.

Er zit een harddisk, DVD-brander en een 80mm fan in. De laatste twee had ik voor de zekerheid ook even losgekoppeld, maar het probleem blijft.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen