Lamko Geplaatst: 18 december 2010 Geplaatst: 18 december 2010 Reset of echt uit ? Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Earthfinder Geplaatst: 18 december 2010 Auteur Geplaatst: 18 december 2010 Echt uit. Bij de Antec ISK 300-65 (65W) zit een externe voeding. Zou ik ook een sterkere externe voeding kunnen kopen en die aansluiten? Of is dat niet mogelijk? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Lamko Geplaatst: 18 december 2010 Geplaatst: 18 december 2010 Ik ken die voeding niet maar als de aansluitingen overeenkomen zou dat geen probleem mogen zijn. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Earthfinder Geplaatst: 18 december 2010 Auteur Geplaatst: 18 december 2010 Hoe kan ik dat zien? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Earthfinder Geplaatst: 18 december 2010 Auteur Geplaatst: 18 december 2010 Wat moet ik me er bij voorstellen "als de aansluitingen overeenkomen"? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Lamko Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Als aan de uiteinden hetzelfde stekkertje zit. Zo onduidelijk ben ik toch niet ? Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Mars Warrior Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Origineel bericht van: Earthfinder De Tevii-kaart lijkt te werken. Echter, als ik de kaart aanspreek dmv Windows 7 MCE of via TVsource, dan slaat het systeem af! Ik vermoed, dat de Antec ISK 300-65 (65W) net genoeg vermogen levert om de boel van stroom te voorzien. En dat terwijl de Tevii-kaart nauwelijks stroom neemt. Er zit een harddisk, DVD-brander en een 80mm fan in. De laatste twee had ik voor de zekerheid ook even losgekoppeld, maar het probleem blijft. Vergeet niet dat je disecq sturing ook stroom kost. Geen idee hoeveel, maar dat ding stuurt natuurlijk wel 13-18V over de lijn. Ik vermoed dat de S470 dat van de 12V lijn aftapt, dus kan het zijn dat je 12V te weinig power heeft... Amiko Alien met Spark - VU+ Solo 2 met VTI 5.01 Multytenne TWIN schotel HTPC met Windows 8 PRO en XBMC Frodo live-tv en films op de tweede TV.
Earthfinder Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Geplaatst: 19 december 2010 Dat zou ik net precies weten. Ik heb die kaart gewoon in het PCI-e x16 slot gedrukt. Verder zit er geen extra stekkertje aan. Ik ben er nu wel achter, dat ie kanalen op een transponder met Verticale polarisatie wel scant en kan weer geven. Maar die met een Horizontale polarisatie niet, dan is de HTPC in één keer uit. Dat is dus idd wanneer er 17/18volt geleverd moet worden. Is dit dan met een andere voeding, met meer vermogen op te lossen? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
RobbieT Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Als ik het goed begrijp zit er aan die Antec kast zo'n laptop achtige voeding. Dus een blok waar 1 spanning uitkomt, bijvoorbeeld 19V bij 3,43A. In de Antec kast zit dan weer een module die daarvan de 12V, 5V en 3.3V lijnen maakt. De vraag is of daar niet de bottleneck zit. Waarschijnlijk kan je niet genoeg vermogen op de 12V lijn krijgen. De vraag is of je dat kan oplossen door extern een andere, zwaardere laptop voeding te hangen, of dat er dan gewoon iets kapot gaat in de kast. Kan je niet makkelijker eerst testen met een lossen ATX voeding? CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Niels Wagenaar Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn. Dan weet je direct of het toch niet je moederbord is. Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Earthfinder Geplaatst: 19 december 2010 Auteur Geplaatst: 19 december 2010 Dat zal ik komende week proberen. Heb een collega die wel een ATX voeding over heeft. ik heb nu dus een Antec ISK300-65. Maar zit er in een ISK300-150 (150W) dan wel een voeding die dit mogelijk aan kan? Tevens nog mijn dank voor alle hulp die geboden wordt, door de verschillende mensen!! Mvg, Andries HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
RobbieT Geplaatst: 19 december 2010 Geplaatst: 19 december 2010 Je hebt best kans dat het met die kast wel goed gaat. Ik kan van de kast die je nu hebt alleen geen detail gegevens over de stromen voor de verschillende rails vinden. Dus is het verschil niet te beoordelen. Er staat wel in de handleiding dat de voeding inderdaad uitschakelt bij overbelasting. Heb je al geprobeerd of het geheel wel blijft werken zonder DVD-drive? Dat scheelt denk ik ook al wat belasting op de +12V. Is in ieder geval het makkelijkste testje wat je kan doen. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Earthfinder Geplaatst: 20 december 2010 Auteur Geplaatst: 20 december 2010 @RobbieT: Dat had ik al geprobeerd. Ik had de DVD en de case-fan van de stroom afgehaald. Ook de USB en HD-audio stekkers er af gehaald. En het probleem bleef. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Jetro Geplaatst: 12 januari 2011 Geplaatst: 12 januari 2011 Ik heb exact dezelfde kaar ten mobo. werkt perfect onder linux bij mij. (XBMC) Is dus geen hardware probleem. Mijn voeding is een standaard die in case zat. *edit* : Probeer de XBMClive cd, dan hoef je niets te installeren en kan je zien of ze onder linux gedetecteerd wordt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen