Ga naar inhoud


2x ftp servers synchroniseren?


Terror

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb 2 ftp servers op 2 verschillende locaties, deze wil ik iedere dag laten synchroniseren. Beiden benaderbaar van buitenaf via FTP

 

Locatie 1:

Linksys NSLU2 (orginele firmware) met 2 x 500 GB hdd welke iedere nacht van disk 1 naar disk 2 een backup maken.

 

Locatie 2:

Sitecom Home Storage Center MD-253 met 2 x 1 TB HDD (Raid 1 mirror)

 

De Sitecom heeft geen auto backup functie naar een andere locatie, de NSLU2 heeft dat wel, maar niet naar een andere FTP server.

 

Weet iemand hoe ik de 2 ftp servers dagelijks kan laten synchroniseren? Eventueel ook 1 maal per week?

Er kan ook op 1 locatie een pc aanblijven die dit regelt maar heeft iemand dan ervaring met software welke dit kan?

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben al weer een tijdje uit maar we gebruikten op een van de Ministeries o.a. het programma GoodSync om de FTP servers op 2 verschillende fysieke locaties te synchroniseren.

Maar volgens mij zijn er nogal wat mogelijkheden op het Internet te vinden.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op http://www.2brightsparks.com/

Deze kan in 2 richtingen syncen over FTP.

 

Let wel op !!!

Met FTP zend je user id en password als clear text over de lijn.

Ik denk dat je beter via een VPN kan werken en dan zijn er nog veel meer opties.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Je zou het zelf ook kunnen maken middels een Linux servertje en een perl script.

 

De tekst lezende rijst wel de vraag bij mij of je het hebt over backup of echt over synchronisatie.

 

Bij backup drop je gewoon een kopie/image van je schijf elders. Bij synchronisatie heb je het over bijwerken van beide zijden, waarbij er altijd één leading zou moeten zijn, anders kun je nooit bestanden verwijderen omdat na synchronisatie natuurlijk weer verschijnen omdat ze op de tweede locatie nog kunnen bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Terror
Hallo,

Ik heb 2 ftp servers op 2 verschillende locaties, deze wil ik iedere dag laten synchroniseren. Beiden benaderbaar van buitenaf via FTP

Locatie 1:
Linksys NSLU2 (orginele firmware) met 2 x 500 GB hdd welke iedere nacht van disk 1 naar disk 2 een backup maken.

Locatie 2:
Sitecom Home Storage Center MD-253 met 2 x 1 TB HDD (Raid 1 mirror)

De Sitecom heeft geen auto backup functie naar een andere locatie, de NSLU2 heeft dat wel, maar niet naar een andere FTP server.

Weet iemand hoe ik de 2 ftp servers dagelijks kan laten synchroniseren? Eventueel ook 1 maal per week?
Er kan ook op 1 locatie een pc aanblijven die dit regelt maar heeft iemand dan ervaring met software welke dit kan?


Ik gebruik zelf sync now! icm VPN. Ideaal en zeer gebruiksvriendelijk.

suc6,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...