Ga naar inhoud


Een radio zender tip


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik reed afgelopen week door het Tatra gebergte in Tschechie en Slowakije en moest o.a. in Zilina en omgeving zijn.

Kwa landschap een echte aanrader. Prachtig, erg mooi daar.

 

Op de autoradio zocht ik naar wat muziek die aan te horen was.

Tussen veel totaal overgekomprimeerde rot-herrie pulp zenders waarvan er (zoals gewoonlijk) tien in een dozijn gaan vond ik er toch één die goede muziek uitzond in bijzonder mooie kwaliteit.

In het RDS display stond aleen Jemne. Ik vond het jammer dat de zender met ruisen afscheid nam toen ik uit het zend-bereik reed richting Brno.

 

Thuis gekomen ben ik gaan kijken of deze bijzonder goede zender misschien via satelliet te ontvangen was en inderdaad, hij zit op Astra 23,5° oost en heet Jemné Melódie. Jemné betekend fijn of mooi. "Mooie Melodie" dus.

Dit zijn de gegevens: 12.565 GHz, H, SR 27.500, FEC 2/3

Er zijn 3 regionale versies, de muziek is op alle 3 hetzelfde.

Ze zenden met een vette bandbreedte van 256 kb/sec uit.

De muziek is over het algemeen rustige wereldhits/love-songs met een hele enkele (niet storende) Tschechische of Slowaakse song er tussen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt Drs. Ferrobolt en Sverige, (goede stream) we gaan er eens naar luisteren.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...