Ga naar inhoud

Opname stoppen gaat niet erg handig in OpenPli.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mij is opgevallen dat waneer je een opname start niet direct de opname kunt stoppen.Je moet via het menu verschillende optie die opzich wel handig zijn maar daar staat direct stoppen niet bij.Is dit handig te veranderen of moet Pli hier iets in de image veranderen zodat dit bij de volgende versie erin gebakken zit?Handig zou zijn zodra je op de stop toets drukt dat je dan de keuze hebt om te stoppen of niet.Voorheen zat dat bij Enigma1 (Gemini)onder de opname toets(DM7000).

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

als je op de rode knop drukt, dan heb je toch een keuze welke opnames je kan verwijderen.

'k moet wel zeggen dat ik er ook een tijdje naar moest zoeken toen ik mijn 7025 gekocht had ;-)

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Geplaatst:
Origineel bericht van: dreamboy
als je op de rode knop drukt, dan heb je toch een keuze welke opnames je kan verwijderen.

Dit is niet (altijd) zo.
Bij een lopende opname is er met de rode knop
niet de optie om (één van) de opname(n) te stoppen.
Alleen om een nieuwe te starten.
Misschien kan het niet omdat je met een vooraf geplande timer werkt?

Geplaatst:

Deze ga ik even volgen, heb zelf een 800hd maar het lukt mij niet anders in pli dan de timer te verwijderen tijdens de opname om de opname te stoppen.

(zal vast aan mij liggen)

"My next wife will be normal"

Geplaatst:

Hier wil ik graag mijn probleempje aan toevoegen:

Als ik met de rode knop een 'directe opname' start begint de opname. Als ik de opname wil stoppen druk ik weer op de rode knop. Ik kies dan voor 'opname stoppen'. Er verschijnt dan een pop up timerscherm. De opname gaat gewoon door! Als ik dan op de 'OK' toets van de AB druk stopt de opname pas of loopt de Dreambox gewoon vast.. Kans is zo'n beetje 50-50. De HD stopt wel met de opname maar op de Dreambox blijft het rode ledje knipperen. Na enige tijd verschijnen de radertjes op het scherm en staat de box muurvast...

Ik gebruik de OpenPli van 17 november.. Volgens de site was deze build stabiel.. Iemand een ideetje?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Mimisiku
Hier wil ik graag mijn probleempje aan toevoegen:

Als ik met de rode knop een 'directe opname' start begint de opname. Als ik de opname wil stoppen druk ik weer op de rode knop. Ik kies dan voor 'opname stoppen'. Er verschijnt dan een pop up timerscherm. De opname gaat gewoon door! Als ik dan op de 'OK' toets van de AB druk stopt de opname pas of loopt de Dreambox gewoon vast.. Kans is zo'n beetje 50-50. De HD stopt wel met de opname maar op de Dreambox blijft het rode ledje knipperen. Na enige tijd verschijnen de radertjes op het scherm en staat de box muurvast...

Ik gebruik de OpenPli van 17 november.. Volgens de site was deze build stabiel.. Iemand een ideetje?

Dat bedoel ik nu. niet echt handig toch?
Geplaatst:
Citaat:

Voorheen zat dat bij Enigma1 (Gemini)onder de opname toets(DM7000).

Enigma1 is een single tuner box. Daar is dat allemaal wat makkelijker te regelen.

Als je stopt dan kom je inderdaad in een soort timer menu. Daar krijg je een lijst te zien van de lopende opnames. Dat kan er ook eentje zijn. Hier kies je dan welke je wilt stoppen. Dat moet gewoon gebeuren, maar ik begrijp dat jullie hier op den duur tandwielen krijgen.

Om te onderzoeken waarom is wat logging nodig.

Ga met telnet (of putty) naar je box. Type daar "init 4" en vervolgens "enigma2". Je kunt dan precies volgen waar enigma2 mee bezig is. Start een opname en probeer deze te stoppen en kijk wat er gebeurt en copy en past het laatste stuk zodra je de tandwielen zit hier ergens of post het op het PLi forum. Wie weet is zo te zien wat mis in zodat het in de beta gefixt kan worden.

De OpenPli van 17 November is en blijft een beta, dus zelfs met de laaste van gisteren (afgelopen nacht is de build mislukt) zou het zomaar al opgelost kunnen zijn. Dus een upgrade kan ook al helpen. Dus voor dat je bovenstaande met dat loggen probeert eerst even upgraden (dat kan ook via telnet/putty met "ipkg update" en vervolgen "ipkg upgrade" en vervolgens de box rebooten met "reboot".
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Heb even opgewaardeerd naar de versie van 26-november (mede door de uitgifte van CCCam 2.2.1). Heb een opname gepland voor vanavond. Zal eens zien hoe de box zich gedraagt...

Geplaatst:

Lopende timeropnames zijn heel eenvoudig te stoppen via het timer menu... daar waar het eigenlijk ook hoort, daar heb je dus geen suomipoeka voor nodig.

Alleen die radartjes die moet je niet krijgen als je een opname stopt.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Mijn ervaring is dat met de plugin het stoppen van de opname eenvodiger is.

Tenslotte moet je het hoofdmenu naar het timermenu, die ook niet bovenin staat.

Dus je bent al een paar klikken extra kwijt alvorens je de timer kan opheffen.

Maar verder zie ik niet waarom het onlogisch is, je hebt een opnamelijst en je wilt daar een lopende opname stoppen.

Beobuddy.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Beobuddy
Maar verder zie ik niet waarom het onlogisch is, je hebt een opnamelijst en je wilt daar een lopende opname stoppen.

Helemaal mee eens. En het bewijs is mijn vriendin...
Zonder die plugin kreeg ik haar niet goed uitgelegd hoe ze een opname moest stoppen. En het wissen van een opname in de opnamelijst is juist intuïtief.

Kortom: gewoon die plugin installeren...
Geplaatst:

Als ik zo terug denk aan de Topfield, die had de stop ook gewoon in de opnamelijst zitten. Dus op zich geen slecht idee, ik ben er gewoon nog niet aan toe gekomen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen