Ga naar inhoud

Opname stoppen gaat niet erg handig in OpenPli.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maar als je op de opname knop drukt, krijg je dan niet als er al een opname loopt een menu, waarbij de eerste optie lopende opname stoppen is?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

We hebben hier een ontvanger die als volgt werkt, stel je bent aan 't opnemen op twee verschillende zenders en aan 't kijken naar een opname.

- je drukt op de STOP-toets van de AB (zwart vierkantje)

- er verschijnt volgende melding

"wat wil je beeindigen ? "

- opname 1 + naam van de zender

- opname 2 + naam van de zender

- play-back + naam van de opname

- je kiest met je pijltjestoets naar wat je wil

- je drukt op de OK-toets

Is wel handig hoor !

Spijtig dat die box heel veel andere tekorten heeft, daarom kijk ik nog altijd uit naar de DM8000

DM 8000 + Formuler F1 88cm schotel 4x quad lnb, 2x UHF-antenne voor dvb-t ontvangst.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Maar als je op de opname knop drukt, krijg je dan niet als er al een opname loopt een menu, waarbij de eerste optie lopende opname stoppen is?

Bij een timeropnamer niet.
Bij een instantopname wel.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76

Bij een timeropnamer niet.

Bij een timeropname de bewuste timer openen en dan de gele toets, hier staan opties waaronder direkt stoppen en timer bewaren.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Het zou toch handig zijn om een plek te hebben waar alle opnames te stoppen zijn... Als het gedeeltelijk via de recording toets, gedeeltelijk via de opname lijst en gedeeltelijk via de timer lijst gebeurt dat maakt het zo onoverzichtelijk/niet gebruikers vriendelijk. Dit is nu eenmaal in Enigma2 zo gedaan.

De recording knop (omdat niet alle boxen een stop knop hebben) lijkt me een goede plek... in ieder geval als je via deze methode ook een timer opname zou kunnen stoppen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
maakt het zo onoverzichtelijk/niet gebruikers vriendelijk.

Met de blauwe toets kom je toch ook in het softwaremenu? Dat is ook te bereiken via het hoofdmenu.

Ik vind het juist gebruiksvriendelijk als het korter kan.

De recording knop (omdat niet alle boxen een stop knop hebben) lijkt me een goede plek... in ieder geval als je via deze methode ook een timer opname zou kunnen stoppen.

Dit zou een onnodig extra lang menu kunnen worden waarbij je zelfs moet "scrollen" als je meerdere opnames tegelijkertijd hebt. Maar is eventueel wel een optie.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat

Bij een timeropname de bewuste timer openen en dan de gele toets, hier staan opties waaronder direkt stoppen en timer bewaren.

Met alle respect smile

Zelfs je uitleg is al langer dan wat ik inmiddels gewend ben m.b.v. suomipoekaplugin.
Direct in de opnamelijst (1 toets) de lopende opname met rood stoppen.

Verder vind ik de opnamelijst de juiste plaats. Het is namelijk voor ons hier thuis de plek waar de opnames in zijn geheel worden gecontroleerd.
Is de opname gelukt? Loopt de (timer)opname nog? (juist bij live opnames van belang). Het stoppen van de (timer)opnames.

Bij suomipoeka krijgt de rode toets eerst de funktie van het stoppen van een opname, en als de opname gestopt is, krijgt de rode toets weer zijn originele funktie van wissen.

Verder kom ik dus nooit in het hoofd- of timermenu. Dat is omslachtig en overbodig.
Alle timeropnames worden hier via de EPG gemaakt en hooguit gecontroleerd als het echt nodig is in het timermenu.
Mijn vrouw komt dus nooit in het hoofdmenu of timermenu. Juist omdat alles kan via bestaande vensters (zender EPG, kanalenlijst etc) in combinatie met de gekleurde toetsen.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:
Citaat:

Verder vind ik de opnamelijst de juiste plaats.

Laat je niet verleiden doordat dit de methode is die je nu gewend bent...

Maar in ieder geval elke lopende opname is hier wel ten alle tijde centraal te zien. Milo heeft al aangegeven hier naar te kijken als hij eraan toe komt...

Maar omdat hier ook slimmerikken zijn, PLi is open dus feitelijk iedereen die zich erin verdiept en software probeert te maken kan een patch maken...
Geplaatst:

Ik ben het eens met Littlesat.

Door op de rec-toets te drukken zie je

in één oogopslag wat er wordt opgenomen

en zou je eigenlijk ook een opname moeten kunnen stoppen.

Ongeacht of het een timer of een instant is.

Zoals Henksat aangeeft kan ook,

echter dat is dan weer na 2 handelingen

(menu-timer)

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik zou het liever ook in de opname knop zien.

ps weer onder de aandacht brengen.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Stoppen van opnames kan al enkele weken vanuit de opname lijst.

Een rood bolletje geeft aan dat een opname loopt, als je die opname "verwijdert" dan wordt gevraagd of je de opname wil stoppen en/of wissen.

Geplaatst:

Oh sorry heb ik niet in de gaten gehad nogmaals sorry en bedankt voor het antwoord. wink

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Opname verwijderen heeft tot gevolg dat je opname verdwijnt.

Als je nou je opname wil bewaren?

Totdat de programeurs met iets makkelijkers komen stop ik een lopende opname in het timer menu en wijzig de eindtijd naar een tijdstip dat al geweest is...

Beetje omslachtig maar het opnemen stopt gelijk en mijn opname blijft bewaart.

Het probleem treed vaak op als ik een opname programeer die begint als mijn vrouw nog naar haar programma kijkt.

Nou dat is een geschreeuw en gedoe om snel die timer stop te zetten...

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rasta 87
Opname verwijderen heeft tot gevolg dat je opname verdwijnt.
Als je nou je opname wil bewaren?

Zoals ik al schreef:
als je die opname "verwijdert" dan wordt gevraagd of je de opname wil stoppen en/of wissen

post-12361-1318261813,0932_thumb.png

Geplaatst:

Sinds welk image is dit mogelijk? Als ik namelijk in de timerlijst kies voor verwijderen, dan vraagt hij alleen of ik hem echt wil wissen, ja/nee. Meer opties heb ik dan niet. Mijn OPLi 2.0 image is van 16-01-'11. Moet ik het image opnieuw installeren of kan ik ook de software updaten?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen