Pieterrr Geplaatst: 29 november 2010 Geplaatst: 29 november 2010 Hoe schakel je een eenmaal geactiveerde inschakeling van de ondertiteling (via de gele knop van de afstandsbediening) weer uit. Heb van alles geprobeerd maar het lukt me niet. Het betreft hier de zender BBC1 HD waarbij ik de Engelse ondertiteling heb ingeschakeld.
Littlesat Geplaatst: 29 november 2010 Geplaatst: 29 november 2010 Door naar het ondertitelmenu te gaan (audio dan geel) en hem uit te zetten. Maar in standaard Enigma2 zit een bugje waardoor dit niet altijd goed werkt - namelijk de eerste keer als je in dat menu gaat dan werkt het niet. Het werkt wel als je de tweede keer in dat menu gaat en het dan uitzet. Ik heb het ook al aangeboden als fix op het DMM forum, maar daar is net als met de ondertitels die 888 moeten zijn en als 088 worden weergegeven nog niets mee gedaan. Vandaar dat de fix nu nog alleen in PLi zit. Je kunt het ook ff zelf fixen door deze functie in /usr/lib/enigma2/python/Screens/AudioSelection.py te vervangen door het stukje hier beneden. Code: def keyOk(self): if self.focus == FOCUS_STREAMS and self["streams"].list: cur = self["streams"].getCurrent() if self.settings.menupage.getValue() == PAGE_AUDIO and cur[0] is not None: self.changeAudio(cur[2]) self.__updatedInfo() if self.settings.menupage.getValue() == PAGE_SUBTITLES and cur[0] is not None: if self.infobar.selected_subtitle == cur[0][:4]: self.enableSubtitle(None) selectedidx = self["streams"].getIndex() self.__updatedInfo() self["streams"].setIndex(selectedidx) else: self.enableSubtitle(cur[0][:4]) self.__updatedInfo() self.close(0) elif self.focus == FOCUS_CONFIG: self.keyRight() Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Pieterrr Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Geplaatst: 29 november 2010 Dank je Littlesat. Heb de ondertiteling weggekregen met jouw hulp. Het laatste van je antwoord heb ik maar niet gedaan omdat ik daar niet zo bedreven in ben.
EBOR Geplaatst: 29 november 2010 Geplaatst: 29 november 2010 Wat is het orginele stuk wat vervangen moet worden? Kan het begin wel vinden, maar het einde van het stuk dat vervangen moet worden niet. gr DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
Littlesat Geplaatst: 29 november 2010 Geplaatst: 29 november 2010 Als je hier op zoekt: def keyOk(self): in die py dan vind je vanzelf het orginele. Het verschil is feitelijk heel klein. De diff binnen de sources van PLi staat hier: http://openpli.git.sourceforge.net/git/gitweb.cgi?p=openpli/enigma2;a=commit;h=4e4e409ecf055fd75198367cb5ae85c0fd62fb84 Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
EBOR Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen