Ga naar inhoud


draadloos internet via Ziggo


blitzteam

Aanbevolen berichten


Ik weet niet precies welke modems ze hebben maar jij zou een modem zonder Wifi kunnen nemen en dan een eigen Wifi router eraan vast.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt in principe elke router met wifi aansluiten. Ik heb goede ervaringen met Linksys. Om meerdere pc's aan te sluiten heb je sowieso een router nodig bij ziggo. Het modem wat ze hebben ondersteunt maar 1 pc die een extern ip adres krijgt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Tha Great Mac

Ik draai al zo lang met een wrt54g als hij bestaat. Lui als ik ben, nooit een update van firmware gedaan en ben nog steeds tevreden. Nieuwere versies van de wrt54g ook her en der geïnstalleerd door de tijd.

Als ik nu een andere router zou kopen, dan zou het wel een N-router worden om de capaciteit in huis wat op te krikken, uiteraard wel weer eentje van Linksys (Cisco inmiddels).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben net overgestapt maat Z**** alles in 1, en heb de Draytec Vigor 2130 aangeschaft,ff lezen ,is volgens mij de enige router die echt de snelheid kan verwerken,

Mijn ervaring met deze router is echt super,goede interface,snel en tot nu toe maakt ie waar dat waar ik hem voor heb gekocht!

 

mvg Mumzel

 

 

 

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tot nu toe nog geen router tegengekomen die niet werkt met Ziggo.

Ik zou je alleen wel aanraden om een degelijk ding aan te schaffen, daar heb je uiteindelijk meer plezier van.

Ik heb hier ook een Draytek draaien, kost een beetje, maar je hebt wel wat!

 

groetjes,

 

Maestro

- - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - -

 

** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: blitzteam
Ik wil me draadloos internet via ziggo aanschaffen.
Ben ik gebonden aan hun standaard router van 50 euro, of heb ik andere mogelijkheden.


Net wat Winwiz zegt, koop een linksys dan heb je in ieder geval een goede router. Neem geen Sweex, dat wil de kliko nog niet eens hebben... Een Draytek zou ik ook links laten liggen, die is veel te duur voor wat ie kan.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb thuis (ben net verhuisd) nu ook een Ziggo alles in 1 pakket, met een standaard Ziggo modem.

 

Nu wil ik een draadloze router aansluiten die vooral stabiel moet zijn, makkelijk te bedienen met goed bereik in en om het huis. Er zal niet tussen PC's onderling gegamed gaan worden. De internet aansluiting is 22Mbits en ik wil er ook nog een PC met lan kabel op aansluiten. Ik zoek een apparaat dat de n-standaard aan kan.

 

Is dit een goede keuze?

TP-Link TL-WR1043ND (ca. 50 euro)

 

Of betere deze?

 

Linksys WRT320N Selectable Dual-Band Wireless-N Gigabit Router (ca. 70 euro)

 

Gigabit is dus op zich niet nodig lijkt me.

 

Tzt wil ik er ook draadloos verbinding naar aan Playstation-3 mee kunnen maken. Verder 2 laptops en evt een vaste computer . Benodigd bereik is ca 25 meter maar liefst meer voor de zekerheid.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een WRT-320 werkt prima op ziggo.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dual band voor mij nog nodig of kan ik beter een goedkopere Linksys variant nemen?

 

De Linksys WRT160N ?

 

Waar ik geen zin in heb is een apparaat dat elke dag uitvalt, liefst koop ik een merkt dat vanzelf omschakelt naar andere kanalen indien nodig. En zo stabiel mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt een beetje aan de omstandigheden. de 5Ghz band is een stuk rustiger en in staat om hogere snelheden daardoor te geven.. Eventueel kun je de linksys voorzien van WRT-DD software, maar in de praktijk heb ik nooit problemen ondervonden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...