Ga naar inhoud


Rotor Stab 100 bevroren??????


Markve

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sterk het vermoeden dat mijn rotor bevroren is. Van de week toen er nachtvorst was draaide hij niet. Zo rond 12 uur 's middags draaide hij weer. Nu met de hele dag vorst draait hij weer niet.

 

Iemand een idee of dit kan en wat ik er tegen kan doen???

 

Groeten,

 

Mark

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier nog nooit geen last van gehad,er zal dan vocht in moeten zitten, zou zeggen leg hem eens een dag goed te drogen op de kachel en smeer de tandwielen weer eens in met vaseline en anders misschien je behuizing inpakken met een oude doek en kranten.

Iets anders zou ik ook niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet vocht zijn. Maar als je echte originele STAB hebt doet het zich de 1e 15 jaar althans niet voor. Had je de coax invoeren goed aangesloten zodat er geen water kon inlopen via de coax (goede loops leggen zodat water er niet naar toe loopt)??? Hangt ie aan regenzijde?

 

Kan ook gecorrodeeerde coax aansluiting zijn die signaal niet goed doorgeeft of bep. type receiver met manke firm. Bep. Kaon firm heeft b.v. wel eens dat euvel dat ie restarts behoeft.

 

 

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de reply's. Nu het gedooid heeft heb ik nog eens geprobeerd om de rotor te laten draaien.

Wat nu blijkt is dat ik wel manueel mijn rotor kan verdraaien met de afstandsbediening. Maar hij gaat niet automatisch meer naar een andere satelliet. Ik kan hem helemaal van 42 oost tot 42 west laten draaien. Maar niet automatisch. Dus denk ik aan een software probleem.

 

Ik heb in mijn Dreambox 500 Gemini in de flash en met barry allen heb ik open pli op mijn usb stick. Bij beide images gebeurt het zelfde. Dit zou dan weer niet aan de software kunnen liggen?????

 

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

 

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nou hij doet het eindelijk weer!

 

Ik wil jullie even laten weten wat ik gedaan heb om hem aan de gang te krijgen. Ik heb enkel in de setup van de rotor de "goto 0" functie gebruikt. Ik heb dit vaker gedaan, maar niet op de goede manier. Je moet ook even wachten tot je rotor daadwerkelijk op de 0 positie is gekomen. Dus gewoon even wachten. Dit was alles.

 

Groeten en een fijne jaarwisseling.

Mark

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...