Ga naar inhoud

DM8000 ziet mijn shares op de Synology NAS niet meer.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb sinds vorige week een Synology DS211 Nas in gebruik met twee 2TB harde schijven. Het instellen in de 8000 via de netwerkbrowser ging tot het afgelopen weekend erg simpel. ik liet in het Netwerk menu de netwerkbrowser in Openpli een scan maken, ging daarna op het ipdres van de Nas staan en drukte op OK. dan kreeg je de shares te zien die op de Nas aangemaakt waren en na een selectie voor en bepaalde share kreeg je een cifs scherm waarin ik de admin en het password intoetste en dan OK. na een tiental seconden verschijnt dan "uw netwerkverbinding is geactiveerd" en klaar.

ik heb in het weekend zitten rommelen met mijn box en nu kan ik ineens geen share meer verbinden via het netwerk. ik krijg nog wel het ipadres van de Nas te zien in de netwerkbrowser maar als ik deze selecteer en op OK druk krijg ik niet meer de aangemaakte shares te zien op de Nas.

waar zou dit aan kunnen liggen? ze verschijnen wel keurig in de Finder van mijn Mac. ik heb de image al een paar keer opnieuw geinstaleerd zonder resultaat. Ook de Nas heb ik een fabriekreset gegeven en gegheel opnieuw ingericht. ik kan mijn 8000 boven wel verbinden met de harde schijf van de 8000 beneden en omgekeerd maar met de Nas kunnen beide boxen momenteel geen share activeren.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Of je zet dit in je /etc/fstab als je nfs gebruikt:

<ipnr synology>:/volume1/<sharenaam> /media/hdd nfs rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

Even reboot of een "mount /volume1/<sharenaam>" geven als je inlogt op de 8000.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Even NFS uitzetten en weer activeren in de Synology Diskstation. Heb ik ook eens in de half jaar. Of de hele NAS opnieuw starten.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Geplaatst:

Tja, da's fijn voor jouw.

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Geplaatst:

Misschien een keer je firmware updaten van je Synology?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

ik heb reeds de meest recente firmware draaien. Ik heb nogmaals een factory reset uitgevoerd en daarna een herstart en gelukkig zijn mijn shares nu weer zichtbaar.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Ja het is gefixt door opnieuw optestarten, wat ironisch he. Antwoorden als "heb ik nooit last van" heeft de topicstarter niets aan. Dus als iemand roept start'm een keer opnieuw op, want dat heb ik ook wel eens, dan is het beter daar niet op te reageren.

Geplaatst:

mdu,

uit ervaring spreken en/of adviezen geven is maar ten dele voor vraagstellers en commentatoren ook "delen van relevante ervaringen" die opvolging krijgt.

iets is vaak een heel klein beetje anders bij die vraagsteller of commentator en blijkt al dan niet NIET relevant of niet werkzaam.

ik weet echter wel wat je bedoelt...

op de vu+ verlies ik nooit de mount naar NAS

op de opensuse PC moet ik wel eens zoals jij schreef de nfs server opnieuw oproepen, daar die blijkbaar weg lijkt.

timeout - soft / hard - of andere options in het mount commando hebben er iets mee van doen

maar welke

objectief moet men echter de NFS mount als client altijd kunnen zien en kunnen aanspreken mits de NFS-server zelf dergelijke aanvragen van de NFS-client niet bewust negeert.

de NFS-server en/of client in een kernel van de firmware kan zo afwijkend zijn van de officiele versies in NFS-utils dat het een zoekplaatje is waarom iets niet conform de manpages (linux) functioneert.

ondanks die ervaring (deels ook empirisch) werkt het nu en dat is mooi.

ciao

Pabadam

Yonderboi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen