Ga naar inhoud


929 KM file in Nederland


Amager95

Aanbevolen berichten


  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Tja, wat moet je hier van zeggen. Als de eerste vlokken vallen als de donder beginnen met zout strooien VOORDAT de avondspits losbast vergt natuurlijk inzicht en dat is iets te veel gevraagd.

 

Als je tijdens de avondspits als alles al stil staat begint met strooien dan ben je mijns inziens iets te laat.

 

Inderdaad, sterkte voor iedereen die in de file staat.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het heeft er denk ik ook mee te maken, dat iedereen in een kramp springt, wanneer het eerste sneeuwvlokje valt.

Ik was ook vanavond dubbel zo lang onderweg.

Het bleek, dat op hele stukken weg de linker rijbaan niet meer werd gebruikt, en dat daardoor de wegcapaciteit halveerde.

 

Daarnaast zijn er niet zoveel, die het belang van winterbanden onderkennen.

 

Aan de andere kant van de grens reed iedereen normaal rond.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging om 15:30 weg vanuit zaandam, was om 18:30 thuis, het gaat om een afstand van 90 km, Amsterdam-Amersfoort-Wageningen.

 

Een deel binnendoor gereden maar wel 40 kilometer in een stoet gereden achter iemand die 30 reed op een 80 km. weg. Aaarrgghhh!!! mad

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Het heeft er denk ik ook mee te maken, dat iedereen in een kramp springt, wanneer het eerste sneeuwvlokje valt.


Ik heb jaren terug m'n auto in de vernieling gereden dankzij sneeuwval.
Dat was op een plek waar niet gestrooid werd.
Bij m'n werk op een industrieterrein,in een bocht.
Langzaam rijden maar toch wegglijden,tegen een lantaarnpaal.
Als zoiets je overkomt dan word je echt wel extra voorzichtig hoor.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wil ik hier niet op reageren maar ik doe het toch!

 

Kan jij je nog herinneren dat er drie kids overleden zijn door een aanrijding met een vrachtwagen die te laat zag dat er auto's stilstonden voor hem op de A58/A59 (ik weet even niet meer welke het was)?

Denk voortaan daar aan als je achter deze persoon rijd, als jij zonodig harder wil rijden dan doe je dat maar lekker op een circuit i.p.v. de openbare weg.

Heel Nederland heeft last gehad van gladheid en past daarom vooraf de snelheid aan om niet in de problemen te komen, helaas heb je altijd mensen die hoogmoed hebben en denken heel hard te kunnen.

Het is geen kunst om 100 over sneeuw te rijden, des te groter is de kunst om vanaf die snelheid tijdig te stoppen als het glad is.

Laat dit een les zijn voor je onverantwoorde gedrag, je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook de overige medeweggebruikers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wifi
Eigenlijk wil ik hier niet op reageren maar ik doe het toch!

Kan jij je nog herinneren dat er drie kids overleden zijn door een aanrijding met een vrachtwagen die te laat zag dat er auto's stilstonden voor hem op de A58/A59 (ik weet even niet meer welke het was)?
Denk voortaan daar aan als je achter deze persoon rijd, als jij zonodig harder wil rijden dan doe je dat maar lekker op een circuit i.p.v. de openbare weg.
Heel Nederland heeft last gehad van gladheid en past daarom vooraf de snelheid aan om niet in de problemen te komen, helaas heb je altijd mensen die hoogmoed hebben en denken heel hard te kunnen.
Het is geen kunst om 100 over sneeuw te rijden, des te groter is de kunst om vanaf die snelheid tijdig te stoppen als het glad is.
Laat dit een les zijn voor je onverantwoorde gedrag, je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook de overige medeweggebruikers.


Ik had het niet beter kunnen verwoorden !!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho ho! Kom niet aan mijn veiligheidsbesef hé. Ik werk bij een Amerikaans bedrijf waar veiligheid verreweg op de eerste plaats komt, zo wordt ik als "frequent driver" ieder jaar getraind door een rit op de openbare weg met instructeur en sliptrainingen. Toevallig vorige week nog gehad in Rosmalen.

 

Maar ik heb gisteren op de bedoelde 80 km. weg inhaalmanoeuvres gezien waar Michael Schumacher nog jaloers op zou zijn. En de aanleiding was dat iemand 30 kilometer per uur, en soms nog lager, reed.

 

Een veilige snelheid zou op die weg op dat moment circa 50 km zijn geweest met, en nou komt het belangrijkste: VOLDOENDE AFSTAND.

 

I rest my case.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een standaard Nederlandse klaagzang, maar ik zie sneeuwschuivers met de klep omhoog, terwijl er nog genoeg sneeuwresten op de weg liggen waar ze overheen rijden waardoor het ondanks dat er gestrooid is nog spekglad is.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
en sliptrainingen


ja enkel als je voldoende afstand hebt
want ook tijdens de slib manoeuvre zelf kun je van alles raken
zijdelings etc
die training doet men meestal op een leeg circuit

maar een geoefende automobilist kan zoals je schrijft er beter mee overweg.

het is echter nog steeds fysica met traagheid vd massa:bandenwrijving

ciao

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Ik ging om 15:30 weg vanuit zaandam, was om 18:30 thuis, het gaat om een afstand van 90 km, Amsterdam-Amersfoort-Wageningen.
Ik heb gisteravond 5 uur mogen rijden om 93 km af te leggen.

In Nederland kan je nooit ver rijden (want dan spreken ze Frans of Duits), maar vaak wel heeeel lang.............
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wifi
Eigenlijk wil ik hier niet op reageren maar ik doe het toch!

Kan jij je nog herinneren dat er drie kids overleden zijn door een aanrijding met een vrachtwagen die te laat zag dat er auto's stilstonden voor hem op de A58/A59 (ik weet even niet meer welke het was)?
Denk voortaan daar aan als je achter deze persoon rijd, als jij zonodig harder wil rijden dan doe je dat maar lekker op een circuit i.p.v. de openbare weg.
Heel Nederland heeft last gehad van gladheid en past daarom vooraf de snelheid aan om niet in de problemen te komen, helaas heb je altijd mensen die hoogmoed hebben en denken heel hard te kunnen.
Het is geen kunst om 100 over sneeuw te rijden, des te groter is de kunst om vanaf die snelheid tijdig te stoppen als het glad is.
Laat dit een les zijn voor je onverantwoorde gedrag, je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook de overige medeweggebruikers.


Gadver wat een belerend berichtje. Ik heb gisteren ruim 2 uur over 35 km gedaan. Ik heb geen last van gladheid gehad, alleen van kneuzen op de weg. Het weer was aangekondig dus als je niet durft te rijden doe het dan niet. Neem dan lekker het OV, dat gaat ook lanzaam!
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Origineel bericht van: Wifi
Eigenlijk wil ik hier niet op reageren maar ik doe het toch!

Kan jij je nog herinneren dat er drie kids overleden zijn door een aanrijding met een vrachtwagen die te laat zag dat er auto's stilstonden voor hem op de A58/A59 (ik weet even niet meer welke het was)?
Denk voortaan daar aan als je achter deze persoon rijd, als jij zonodig harder wil rijden dan doe je dat maar lekker op een circuit i.p.v. de openbare weg.
Heel Nederland heeft last gehad van gladheid en past daarom vooraf de snelheid aan om niet in de problemen te komen, helaas heb je altijd mensen die hoogmoed hebben en denken heel hard te kunnen.
Het is geen kunst om 100 over sneeuw te rijden, des te groter is de kunst om vanaf die snelheid tijdig te stoppen als het glad is.
Laat dit een les zijn voor je onverantwoorde gedrag, je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook de overige medeweggebruikers.


Gadver wat een belerend berichtje. Ik heb gisteren ruim 2 uur over 35 km gedaan. Ik heb geen last van gladheid gehad, alleen van kneuzen op de weg. Het weer was aangekondig dus als je niet durft te rijden doe het dan niet. Neem dan lekker het OV, dat gaat ook lanzaam!


Breek me de bek niet los.

Normaal rijd ik 10 minuten van werk naar huis.
Gisteren een uur!
En dit dankzij idioten die 20km per uur gaan rijden op de provinciale wegen.
Dit zijn waarschijnlijk ook dezelfde mensen die onder normale omstandigheden met 80 achter een vrachtwagen tuffen en vervolgens plots naar links klappen als jij er met 120/130 aan komt rijden op de rechterbaan.


Overigens mogen ze wat mij betreft de winterbanden een wettelijke eis maken net als in Duitsland.
Gisteren zag ik auto's slippen op plekken waar ik gewoon probleemloos door kon rijden op mijn winterbanden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Origineel bericht van: Wifi
Eigenlijk wil ik hier niet op reageren maar ik doe het toch!

Kan jij je nog herinneren dat er drie kids overleden zijn door een aanrijding met een vrachtwagen die te laat zag dat er auto's stilstonden voor hem op de A58/A59 (ik weet even niet meer welke het was)?
Denk voortaan daar aan als je achter deze persoon rijd, als jij zonodig harder wil rijden dan doe je dat maar lekker op een circuit i.p.v. de openbare weg.
Heel Nederland heeft last gehad van gladheid en past daarom vooraf de snelheid aan om niet in de problemen te komen, helaas heb je altijd mensen die hoogmoed hebben en denken heel hard te kunnen.
Het is geen kunst om 100 over sneeuw te rijden, des te groter is de kunst om vanaf die snelheid tijdig te stoppen als het glad is.
Laat dit een les zijn voor je onverantwoorde gedrag, je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook de overige medeweggebruikers.


Gadver wat een belerend berichtje. Ik heb gisteren ruim 2 uur over 35 km gedaan. Ik heb geen last van gladheid gehad, alleen van kneuzen op de weg. Het weer was aangekondig dus als je niet durft te rijden doe het dan niet. Neem dan lekker het OV, dat gaat ook lanzaam!


Inderdaad, wat een geklaag.
dit weer kun je verwachten deze tijd van het jaar.

Wel eens winters meegemaakt in noord scandinavie, ze zijn het gewend en klagen ook niet

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...