Ga naar inhoud


929 KM file in Nederland


Amager95

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik kom vaak in landen, waar al die veiligheidszaken niet verplicht zijn, en vaak ook ontbreken in de voertuigen.

Bij een relatief geringe botsing was er bij een voertuig de pasagier met zijn hoofd door de voorruit gegaan.

Wanneer je dat ziet, weet je meteen weer, waarom het beter is, veiligheidsgordels te dragen.

 

En wat winterbanden betreft, bij ons in het dorp heeft de automobielclub eens winterbanden getest.

ze lieten daarbij wagens met winterbanden vanaf het buitenterrein de schaatshal binnenrijden en keken dan wanneer de wagen op de ijsvloer tot stilstand kwam.

Daarbij zaten wat verschillen, afhankelijk van merk, uitvoering en prijs van de winterband.

 

Aan het einde van de tests lieten ze ook een wagen op zomerbanden de hal binnenrijden. Die gleed dus dwars over de ijsvloer aan de andere kant het stadion weer uit!

 

Tot een paar jaar geleden reed ik ook op zomerbanden in de sneeuw. Tegenwoordig heb ik winterbanden.

Ik kan uit eigen ervaring zeggen, dat het dag en nacht scheelt, Ik zou tegenwoordig het niet meer in mijn hoofd halen, om zonder winterbanden te rijden bij gladheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

 

Ik wist niet dat op Saba ook een file stond, ook een lid van het Koninkrijk der Nederlanden als bijzondere gemeente.

 

Origineel bericht van: Amager95
De ANWB meldt dat er nu op dit ogenblik een file staat in het Koninkrijk der Nederlanden van 929 km.

 

Veel sterkte voor degenen die er nu instaan.

 

De site van de ANWB geeft aan dat vele files nog steeds aan het groeien zijn.

 

Hoera, de winter is weer begonnen! :D

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Citaat:
Je past je snelheid aan, aan de omstandigheden en aan de door anderen gereden snelheid. Hoe moeilijk is het nou eigenlijk?


Inderdaad, aan de meerderheid. Niet aan die enkeling die denkt dat het allemaal veel sneller kan.


Helemaal gelijk, helaas dachten 300 roekeloze automobilisten hier vanmorgen weer anders over. De verzekering (oftewel wij allemaal) mogen hier weer voor opdraaien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies! Waar het om gaat is de betutteling. Ik zeg niet dat het dragen van een gordel onzinnig is. Ik ben alleen tegen de verplichting.

 

Maar we hebben allemaal boter op ons hoofd. Als de overheid roken in horeca gelegenheden verbiedt dan staan we ineens op de achterste benen. Terwijl niet roken toch echt veel gezonder is.

 

De conclusie was dat de file van afgelopen week volslagen onnodig was. Alleen vanwege 1,5 cm sneeuw. Dat gaat toch nergens meer over?

 

Vanmorgen weer. Ik rij op de A9 met normale drukte. De hele rechter baan is bezet met van die lekker veilig 80 km/u rijdende volvo rijders. Zo erg dat zelfs vrachtauto's genoodzaakt werden om in te halen.

 

Het gevaar op de snelweg zit niet bij mensen die gewoon doorrijden maar bij mensen die beter niet de snelweg op zouden moeten!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kweekt allemaal een beetje schijnveiligheid. Net als ABS, stabiliteitsprogramma's, 60 km wegen, verkeersdrempels etc maar het is domweg nooit aangetoond dat het daardoor veiliger op de weg is geworden.

 

Daar heb je helemaal gelijk in!

MAAR..... waarom is het nooit aangetoond?

Omdat wij als mens hersenen hebben gekregen die ons kunnen doen geloven dat bepaalde maatregelen niet voor ons van toepassing hoeven te zijn.

De menselijke factoor is de grootste gemene bepaler in dit verhaal.

Dus als voorbeeld:

Ik rijd 30km per uur op een 80 km weg met winterbanden en alle systemen die je maar kunt benoemen.

Achter mij zit iemand die vind dat hij harder kan dan ik en zal dit door bumperkleven, of wellicht mij proberen in te halen duidelijk maken.

Deze persoon heeft voor alle gemakshalve eenzelfde auto als ikzelf met het hele alfabet aan systemen in zijn auto alsmede winterbanden.

Nu doet zich de situatie voor dat deze persoon door een bepaalde situatie schrikt tijdens het inhalen en moet uitwijken bij een snelheid die hoger ligt dan dedoor mij gereden 30 km. per uur.

Omdat hij schrikt heeft deze persoon niet door dat de weg gladder is dan ingeschat en de auto reageert niet zoals dat wel bedoelt is door de bestuurder.

 

Hij brengt op dat moment zichzelf in gevaar wellicht degene die hem bewust/onbewust liet schikken en mij omdat hij probeert uit te wijken.

 

Hoe goed je ook kan rijden en hoe veilig je auto ook mag zijn je komt vaker in onverwachte situaties die je niet meer tijdig kunt inschatten met alle gevolgen van dien.

Meestal loopt het af met een schrik moment maar helaas gebeurt het ook dat er in de minste situatie blikschade is en soms ook ernstiger valt te betreuren.

 

Ik verwijt niemand bij voorbaat maar vraag aan iedereen neem uw tijd en als er iemand is die de situatie anders inschat pas uw inschatting aan want ook die weggebruiker heeft zijn redenen!

We zijn allemaal te gehaast geworden, ook ikzelf ben daar debet aan helaas.

 

De openbare weg is nog steeds bedoelt om u over te verplaatsen.

Vele doen dit keurig door met elkaar rekening te houden maar soms heb je mensen die bewust of onbewust jouw inschatting belemmeren waarop je zal moeten anticiperen.

Hoe moeilijk het ook is om dat te doen probeer het toch maar het geeft je een hoop meer rust in je leven.

 

En ik ben zeker geen heilig boontje als sommige dit denken of een moraal ridder

Ik rij voldoende km per jaar om de huidige verkeerssituatie in te kunnen schatten en zie dag in dag uit acties die absoluut niet kunnen.

Als je werkelijk kijkt naar wat een veilige afstand tot elkaar is om op de snelweg bij +/- 100km dan zal je minimaal 1 ruimte tussen de lichtmasten aan moeten houden om bij droge weersomstandigheden tot stilstand te kunnen komen bij een NOODSTOP.

Deze afstand word 99,999999% nooit nageleefd omdat vele van ons denken dat ze altijd maar langs de auto voor hun te moeten.

Ik zie dan ook steeds vaker dat links zich vastrijd en rechts rustig kan doorrijden zonder te hoeven remmen zelfs!

 

Als we allemaal zo door blijven gaan met deze rijeigenschappen dan word het verkeer er alleen maar erger op.

Ik heb veel plezier in het rijden gekregen door mij een mooie auto aan te schaffen waar ik mij prettig in voel, ja dat is een auto met veel luxe en een grote en hele snelle motor maar merk toch steeds meer dat ik mij rechts veel beter voel op de weg dan links.

Er is nu eenmaal geen ruimte in Nederland om hele hoge snelheden te kunnen rijden dus leg je er bij neer, of rij naar onze buren en trap je pedaal tot de bodem in!

Prachtig allemaal, ik ga met jullie mee waar we de 250km p. uur zullen passeren dat beloof ik, maar waar het niet kan en mag doe het dan ook niet en respecteer elkaar en vergeef elkaar eens onze fouten we zijn tenslotte allemaal mens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Precies! Waar het om gaat is de betutteling. Ik zeg niet dat het dragen van een gordel onzinnig is. Ik ben alleen tegen de verplichting.

Maar we hebben allemaal boter op ons hoofd. Als de overheid roken in horeca gelegenheden verbiedt dan staan we ineens op de achterste benen. Terwijl niet roken toch echt veel gezonder is.

De conclusie was dat de file van afgelopen week volslagen onnodig was. Alleen vanwege 1,5 cm sneeuw. Dat gaat toch nergens meer over?

Vanmorgen weer. Ik rij op de A9 met normale drukte. De hele rechter baan is bezet met van die lekker veilig 80 km/u rijdende volvo rijders. Zo erg dat zelfs vrachtauto's genoodzaakt werden om in te halen.

Het gevaar op de snelweg zit niet bij mensen die gewoon doorrijden maar bij mensen die beter niet de snelweg op zouden moeten!


Beste medeweggebruiker.

Op de Nederlandse snelwegen geld een minimum snelheid van ....precies 60 km per uur bij normale weersomstandigheden.
Mocht je het willen nakijken: maximum/minimum snelheden Nederlandse wegen.
Er staat nergens in de wet beschreven dat je de maximale snelheid aan dient te houden!
Jouw redenatie van het merk volvo rijders, toevallig sla je de spijker op zijn kop (mooie auto's he!) dat de hele rechterbaan is besmet met 80 km per uur rijders in volvo's slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Dat vrachtauto's zelfs in moeten halen is dan ook de grootste ramp die zich voordeed, ik begrijp werkelijk waar niet waar jij je gedachte vandaan haalt?
Een cursus onthaasten zou je goed doen want je laat duidelijk doorschemeren dat jij degene bent die er problemen mee heeft dat een vrachtauto moet inhalen, maar is dat ook zo dat die vrachtauto MOET inhalen?
Waarom rijdt deze niet 10 km langzamer dan toegestaan is, puur om tijdsdruk waar ik vermoed jij vanmorgen ook last van had.
Als je die tijdsdruk nu eens wegneemt dan zal je zien dat het er allemaal veel gemoedelijker aan toe zal gaan.
Of heb je liever dat ik je ieder dag van de weg afdruk omdat mijn auto harder dan die van jou kan?
En ik gok dan dat je eigenwijs links blijft rijden en ik je rechts zal moeten passeren?

Is dat wat jij wil?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zeg niet dat het dragen van een gordel onzinnig is. Ik ben alleen tegen de verplichting.

Als iedereen zich er aan zou houden en met volle eigen verantwoording de gordels ook werkelijk om zou doen, dan werkt jouw principe van het niet hoeven betuttelen door de overheid.
Helaas werkt het zo niet want niet iedereen kan met deze verantwoording omgaan.

Maar ik zie het al helemaal voor me Psychosammie:

Jij rijdt op zomerbanden door sneeuw en ijs zonder veiligheids gordels om, moet plotsklaps remmen omdat zo´n eikel voor je (zoals jij dat beweerd) 30 km/h rijdt en je knalt er boven op.
Je vliegt met je hersens dwars door de voorruit van je eigen auto want je hebt geen airbag omdat je dat niet nodig vond.
Je ligt dus zwaar gewond enkele maanden in het ziekenhuis op kosten van de gemeenschap!
De auto in de puin...geen probleem, het was jouw fout. De verzekering betaald in ieder geval de schade aan de auto waar je tegenop geleld bent. Op kosten van de gemeenschap!

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Je ligt dus zwaar gewond enkele maanden in het ziekenhuis op kosten van de gemeenschap!
De auto in de puin...geen probleem, het was jouw fout. De verzekering betaald in ieder geval de schade aan de auto waar je tegenop geleld bent. Op kosten van de gemeenschap!


Nu bevind je je op glad ijs. Hoe zit het met bv. rokers, veel te vet eters, mensen die straks weer hun benen gaan breken op een ski of andere risico sporten beoefenen. (zaalvoetbal is bv een lekkere benenbreker). Meer risico op een ziekenhuis op kosten van de gemeenschap.

De discussie kan weer stoppen over een dag of 2, gelukkig wordt het weer normaal volgens de weerberichten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Ik zeg niet dat het dragen van een gordel onzinnig is. Ik ben alleen tegen de verplichting.

Als iedereen zich er aan zou houden en met volle eigen verantwoording de gordels ook werkelijk om zou doen, dan werkt jouw principe van het niet hoeven betuttelen door de overheid.
Helaas werkt het zo niet want niet iedereen kan met deze verantwoording omgaan.

Maar ik zie het al helemaal voor me Psychosammie:

Jij rijdt op zomerbanden door sneeuw en ijs zonder veiligheids gordels om, moet plotsklaps remmen omdat zo´n eikel voor je (zoals jij dat beweerd) 30 km/h rijdt en je knalt er boven op.
Je vliegt met je hersens dwars door de voorruit van je eigen auto want je hebt geen airbag omdat je dat niet nodig vond.


hoe zei seinfeld het ook alweer:

interessant om te zien dat het specifike onderdeel van ons lichaam dat we proberen te beschermen, onze hersenen, menen dat het niet nodig is..

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wifi

Beste medeweggebruiker.

Op de Nederlandse snelwegen geld een minimum snelheid van ....precies 60 km per uur bij normale weersomstandigheden.
Mocht je het willen nakijken: maximum/minimum snelheden Nederlandse wegen.
Er staat nergens in de wet beschreven dat je de maximale snelheid aan dient te houden!

Ehhm, als je goed gelezen hebt dan had je gezien dat er geen minimumsnelheid is. Wat er staat is dat je auto harder moet kunnen da 60km/u als je de snelweg op wilt. Er staat niet dat je dit ook moet rijden.

Origineel bericht van: Wifi

Dat vrachtauto's zelfs in moeten halen is dan ook de grootste ramp die zich voordeed, ik begrijp werkelijk waar niet waar jij je gedachte vandaan haalt?

Dat is dus wel een grote ramp. Als die dingen gaan inhalen kan de hele linkerbaan in de remmen. En niet dat dat nou zo erg is, maar heb je wel eens van een harmonica effect gehoord? Dit is een van de grootste oorzaken van files.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wifi

Maar beste Wifi. Jij geeft precies aan waar het probleem zit. Jij rijdt onnodig te langzaam waardoor je anderen dwingt gevaarlijke handelingen te verrichten (zoals inhalen). Pas je aan aan de normaal geldende snelheid. En vanmorgen was dat 100Km/u op de A9 en niet 80. Het is een misverstand om te denken dat lanzaam rijden veilig is. Jij brengt anderen in gevaar!

 

En wat betreft de minimum snelheid op de autosnelweg moet je het aangehaalde stukje even beter lezen. Er staat dat een voertuig legaal minimaal 60 km/u moet kunnen halen om van de autosnelweg gebruik te mogen maken. Er is dus geen minimum snelheid!

 

Die opmerking over Volvo rijders komt niet zomaar uit de lucht vallen. Ieder merk heeft zijn eigen soort berijders :D

 

Gelukkig gaat de maximum senlheid omhoog naar 130 en misschien wel 135! Laat maar komen die minimum snelheid!

 

@Maku

Precies! We zijn vooral selectief verontwaardigd.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Maku

De discussie kan weer stoppen over een dag of 2, gelukkig wordt het weer normaal volgens de weerberichten.


de discussie is elk jaar opnieuw onder een andere titel
ironie aan***
ik rij beter in mijn Dacia dan jij met je duffe volvo :D
objectiever kan ik niet zijn wink
ironie uit***

ciao

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...