Ga naar inhoud


929 KM file in Nederland


Amager95

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv


Daarnaast zijn er niet zoveel, die het belang van winterbanden onderkennen.



Enig idee wat 4 winterbanden, 4 velgen, opslag en 2 keer per jaar wisselen kost en dat .... voor een paar keer per jaar sneeuw op de weg? Als je regelmatig op wintersport gaat is het inderdaad raadzaam, maar voor gebruik in Nederland is het dus weggegooid geld. Met anticiperen, rustig rijden en op tijd nieuwe 4-seizoenenbanden wisselen kom je er ook wink
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als ik de reactie's hier lees naar aanleiding van de file problemen van gisterenavond, en dan met name die, waarin de rest van de weggebruikers wordt weggezet als kneuzen en idioten, dan denk ik, wat doen jullie nog in die auto? Jullie lijken een beetje op die automobilist, die op een dag wel honderden spookrijders zag, maar toch bleef doorrijden. Of hebben jullie in je CV staan, dat je met de auto naar de plee gaat? Als je 17 km per uur rijdt, heb je geen last van gladheid, dat lijkt me een open deur, dat hadden die mensen dus goed gezien, en als je 120 km per uur op de rechterbaan rijdt en een medeweggebruiker gaat naar links, moet je daar dus geen last van hebben, kun je zo door blazen, wat doe je met die snelheid op de rechterbaan? Wie is hier nu idioot? Vanochtend nog even naar de Zweedse TV gekeken, vannacht kon er in Smaland niet worden gereden, vanwege de gladheid, geklaagd wordt er wel degelijk. Sorry hoor, maar zulke reactie's lijken op die van studeerkamergeleerden, die er bij deze omstandigheden achter komen, dat ze wat te ver van hun werk wonen, doe wat met die uitkomst!

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word hier steeds afgeschilderd als een soort wegpiraat maar dan hebben jullie mijn bericht niet begrepen, het aanhouden van een te lage snelheid is ronduit gevaarlijk omdat het allerlei gevaarlijke inhaalmanoeuvres uitlokt. Ik ben zelf een rustige en defensieve rijder.

 

De omstandigheden waren op de 80km gisteren zodanig dan een gemiddelde snelheid van 25 km/u ronduit gevaarlijk was. Dat was mijn punt, heeft verder helemaal niets met wegpiraterij te maken, laat staan met een zeer tragisch dodelijk ongeluk in Brabant!

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus


De omstandigheden waren op de 80km gisteren zodanig dan een gemiddelde snelheid van 25 km/u ronduit gevaarlijk was. Dat was mijn punt, heeft verder helemaal niets met wegpiraterij te maken, laat staan met een zeer tragisch dodelijk ongeluk in Brabant!



Je past je snelheid aan, aan de omstandigheden en aan de door anderen gereden snelheid. Hoe moeilijk is het nou eigenlijk?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet dagelijks een stuk snelweg en een stuk van 20km binnendoor via regionale wegen in Brabant. Op de regionale weg heb ik, en vele met mij ook een snelheid aangehouden van +/- 30km/u. Het grote probleem was dat het met tijden erg glad was, vooral in de bochten. Ook daar waren er van die fricandellen die gingen inhalen, zelfs in bochten met tegenliggers. Een paar kilometer later lag een van die gozers dan ook in de sloot.

 

Heel simpel, het komt zelden voor dat het sneeuwt vlak voor of tijdens een spits. Als ik die ene keer dan er wat (behoorlijk) langer over doe om thuis te komen vindt ik dat geen probleem. Zolang ik maar schadevrij en zonder letsel thuis kom.

 

Ik ga absoluut niet mijn snelheid aanpassen aan mensen die achter me lopen te "duwen". Ik heb rijervaring genoeg om met mijn eigen voertuig gecontroleerd door de sneeuw te rijden op een, naar mijn gevoel, zo veilig mogelijke manier.

 

Niemand trouwens opgevallen dat er gisteren nauwelijks ongevallen zijn gebeurt in die enorme spits???

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je past je snelheid aan, aan de omstandigheden en aan de door anderen gereden snelheid. Hoe moeilijk is het nou eigenlijk?

 

Inderdaad, aan de meerderheid. Niet aan die enkeling die denkt dat het allemaal veel sneller kan.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie


Gadver wat een belerend berichtje. Ik heb gisteren ruim 2 uur over 35 km gedaan. Ik heb geen last van gladheid gehad, alleen van kneuzen op de weg. Het weer was aangekondig dus als je niet durft te rijden doe het dan niet. Neem dan lekker het OV, dat gaat ook lanzaam!


Psychosammie: graag hier niet trollen. Ik snap dat je gefrustreerd was over je lange reistijd, maar het was nou eenmaal erg glad op de weg, en dat komt niet door wat jij 'kneuzen' noemt, maar door defensieve rijders. Soms zal het best wel iets harder kunnen, maar niet iedereen heeft winterbanden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, maar even een citaatje van de ANWB en de VID van deze morgen dan.

 

Citaat:
Tegen de verwachting in is dinsdagochtend toch nog een flinke spits ontstaan. Op het hoogtepunt stond 430 kilometer file, terwijl 250 gebruikelijk is. Dat komt volgens de ANWB doordat automobilisten voorzichtiger rijden dan nodig is.

 

"Op alle snelwegen is door Rijkswaterstaat heel goed gestrooid, de wegen waren goed begaanbaar en we hebben geen enkele melding gehad over een auto die door een slippartij van de weg is geraakt", zegt een woordvoerder. "Maar de mensen zien toch nog sneeuw op de vluchtstrook en gaan daardoor schrikachtig rijden."

 

Uit voorzorg rijden veel mensen langzamer en trappen ze sneller op de rem. "Dat werkt weer door op de auto's achter hen, waardoor je al snel files krijgt", legt een zegsvrouw uit. Als het verkeer langzamer gaat dan vijftig kilometer per uur, geldt dat als een file. Rond 08.45 uur schommelt de filelengte rond de vierhonderd kilometer.

 

De VID en de ANWB hadden voor dinsdagochtend op een normale spits gerekend, mede doordat de snelwegen goed begaanbaar waren. De voorzichtige rijstijl heeft wel als voordeel dat er nauwelijks ongelukken gebeuren. Lokale wegen kunnen overigens nog wel glad zijn.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook wel appels en peren.

Normaal sta ik een bepaalde tijd stil op de snelweg waarna ik weer normaal kan doorrijden, nu reed het over de hele lengte langzaam.

 

Ik heb er net zo lang over gedaan.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij kunt voor jezelf bepalen of jij je aangesproken voelt op de punten die ik aangaf.

Een zogenaamde rij cursus geeft je extra inzicht maar bepaalt niet dat jij in jouw auto harder kan dan een ander.

Ik begrijp je frustratie, maar de automobilist die 30 reed vond dat hij bij die snelheid zich veilig kon verplaatsen, gelukkig is het verkeer zo dat iedereen rekening met elkaar moet houden, soms kan dat wel eens frustraties opleveren die begrijpelijk zijn we zijn tenslotte allemaal mensen maar blijf je koppie erbij houden en ga geen gekke acties uithalen (het levert je niets op!)

Ik hoop dat je in ieder geval achteraf begrip kunt hebben voor deze meneer/mevrouw die ook voor jouw veiligheid zijn/haar snelheid aangepast heeft i.p.v. de Schumacher types die jezelf beschrijft!

 

Wellicht dat door de manier waarop je het geschreven hebt anders is overgekomen dan je uiteindelijk bedoelt hebt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Enig idee wat 4 winterbanden, 4 velgen, opslag en 2 keer per jaar wisselen kost en dat .... voor een paar keer per jaar sneeuw op de weg?

Altijd weer interessant om te lezen dat mensen omwille van de veiligheid niet in willen zien dat het rijden met winterbanden ongelukken, lichamelijk letsel aan anderen en jezelf kan voorkomen.
Alleen omdat het wat kost.

Al eens erover nagedacht dat als je winterbanden hebt, je zomerbanden niet slijten? De totale levensduur van de banden wordt erdoor verhoogd waardoor de extra kosten heel erg mee vallen.
4 velgen voor winterbanden kosten ook geen drol.

Maar we geven liever meer geld uit aan dat de schotel sneeuwvrij blijft en/of blijft ontvangen terwijl het sneeuwt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...