Ga naar inhoud


929 KM file in Nederland


Amager95

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: quattro
Origineel bericht van: Wifi

Beste medeweggebruiker.

Op de Nederlandse snelwegen geld een minimum snelheid van ....precies 60 km per uur bij normale weersomstandigheden.
Mocht je het willen nakijken: maximum/minimum snelheden Nederlandse wegen.
Er staat nergens in de wet beschreven dat je de maximale snelheid aan dient te houden!

Ehhm, als je goed gelezen hebt dan had je gezien dat er geen minimumsnelheid is. Wat er staat is dat je auto harder moet kunnen da 60km/u als je de snelweg op wilt. Er staat niet dat je dit ook moet rijden.

Origineel bericht van: Wifi

Dat vrachtauto's zelfs in moeten halen is dan ook de grootste ramp die zich voordeed, ik begrijp werkelijk waar niet waar jij je gedachte vandaan haalt?

Dat is dus wel een grote ramp. Als die dingen gaan inhalen kan de hele linkerbaan in de remmen. En niet dat dat nou zo erg is, maar heb je wel eens van een harmonica effect gehoord? Dit is een van de grootste oorzaken van files.


Zeker ook nooit van anticiperen gehoord?
Doordat jij te hard voor "de plaatselijke situatie" en te dicht op je voorganger rijdt moeten je medeweggebruikers in de remmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Psychosammie
@Wifi
Maar beste Wifi. Jij geeft precies aan waar het probleem zit. Jij rijdt onnodig te langzaam waardoor je anderen dwingt gevaarlijke handelingen te verrichten (zoals inhalen). Pas je aan aan de normaal geldende snelheid. En vanmorgen was dat 100Km/u op de A9 en niet 80. Het is een misverstand om te denken dat lanzaam rijden veilig is. Jij brengt anderen in gevaar!

Bepaal jij voor mij of ik te langzaam rijd?
Er is nergens aangegeven welke snelheid ik rijd, ik rijd dan wel rechts maar daarmee staat niet direct vast hoe hard ik rijd.
Daarnaast bepaal ik zelf aan de hand van de dan geldende omstandigheden wat een gepaste snelheid is.


----------------------------------------------------------------
En wat betreft de minimum snelheid op de autosnelweg moet je het aangehaalde stukje even beter lezen. Er staat dat een voertuig legaal minimaal 60 km/u moet kunnen halen om van de autosnelweg gebruik te mogen maken. Er is dus geen minimum snelheid!

Heel goed gelezen, dus waarom zou die volvo harder dan 80km p. uur moeten rijden aldaar, omdat jij harder wil rijden?
Verkeerd gedacht, je hebt je aan te passen aan de overige weggebruikers en als jij met 120 aan komt dan is dat geen enkel probleem je mag bij mij rustig passeren voordat ik ga inhalen.

---------------------------------------------------------------

Die opmerking over Volvo rijders komt niet zomaar uit de lucht vallen. Ieder merk heeft zijn eigen soort berijders :D

??? Vooroordelen noemt men dit, dat is iets anders dan wat jij hierboven schrijft.

---------------------------------------------------------------
Gelukkig gaat de maximum snelheid omhoog naar 130 en misschien wel 135! Laat maar komen die minimum snelheid!


Dat is helemaal nog niet zeker, het voorstel word besproken.
Dat het er daadwerkelijk gaat komen is nog maar de vraag, daarvoor heb je een Kamermeerderheid voor nodig.
Ik help het je hopen, of je er daadwerkelijk iets mee opschiet laat ik in het midden.
---------------------------------------------------------------

@Maku
Precies! We zijn vooral selectief verontwaardigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wifi
Zeker ook nooit van anticiperen gehoord?
Doordat jij te hard voor "de plaatselijke situatie" en te dicht op je voorganger rijdt moeten je medeweggebruikers in de remmen.


Waaaaatttt?
Tsjonge hoe vaak zit jij op de weg zeg????? Doordat vrachtwagens inhalen en de boel verstoppen rij ik ineens te hard en hou ik te weinig afstand... Geweldige conclusie zeg. sick

Een auto mag 120. Een vrachtwagen rijdt pakumbeet 90. Leg mij maar eens uit hoe je dit wilt oplossen zonder te remmen....

Ik denk dat het tijd wordt dat je eens wat rijlessen gaat nemen en een beetje inzicht in verkeer gaat krijgen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

De teneur van dit topic, geeft zo langzamerhand aardig aan, waar het de betweters, (wie de schoen past ..ect) omgaat, allemaal koninkje's in hun eigen rokende doos, om met Hr Bommel te spreken. Krijgen we dit elke keer als het gesneeuwd heeft? Ik dacht dat de wereld wit werd, maar dit lijkt op modder gooien.

En er is een mooi Surinaams spreekwoord, dat gaat als volgt: Hij die met modder gooit verliest grond.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: quattro
Origineel bericht van: Wifi
Zeker ook nooit van anticiperen gehoord?
Doordat jij te hard voor "de plaatselijke situatie" en te dicht op je voorganger rijdt moeten je medeweggebruikers in de remmen.


Waaaaatttt?
Tsjonge hoe vaak zit jij op de weg zeg????? Doordat vrachtwagens inhalen en de boel verstoppen rij ik ineens te hard en hou ik te weinig afstand... Geweldige conclusie zeg. sick

Een auto mag 120. Een vrachtwagen rijdt pakumbeet 90. Leg mij maar eens uit hoe je dit wilt oplossen zonder te remmen....

Ik denk dat het tijd wordt dat je eens wat rijlessen gaat nemen en een beetje inzicht in verkeer gaat krijgen.


Ik zal dat bij deze dan ook uit de doeke doen!
Mijn opleiding uiteraard naast de algemene rijbevoegdheid bestaat bij mij uit een uitgebreid pakket opleidingen welke gegeven zijn door de instelling Interseco welke terug te vinden is op internet (helaas een link plaatsen is vanwege boardregels niet toegestaan en inhoudelijk kan ik tevens niet een uitleg geven betreffende mijn beroepsgeheim).
Daarnaast, beroept jij je op een situatie waarbij een vrachtwagen een inhaal manoeuvre uitvoert terwijl je al te dicht op hem genaderd bent, hierbij geef ik nadrukkelijk aan dat de vrachtwagen in deze jou niet behoort te hinderen als hij gaat inhalen!

Je neemt alleen een stelling aan dat vrachtwagens de boel verstoppen, en hierdoor jij en het overige verkeer niet kan doorrijden.
Zoals ik al eerder gezegd heb, de openbare weg is bedoelt om zich te vervoeren waarbij men rekening dient te houden met diverse voertuigen,snelheden, en weersomstandigheden.
Een personen auto word niet verplicht 120 te rijden deze mag 120 rijden, een vrachtwagen is ook niet verplicht om 90 te rijden maar mag niet harder in Nederland!
Dit betekend dat u zich aan de snelheid van de vrachtwagen zal moeten aanpassen als deze een collega voertuig passeert of de eerder genoemde langzame volvo (-;
Het verkeer is nu eenmaal een stukje geven en nemen, echter krijgt het nemen tegenwoordig de overhand.
Kon men een 10 jaar geleden nog netjes invoegen in een rij met personen auto's die een ander voertuig aan het inhalen waren zo rijd men nu zo dicht mogelijk op elkaar om ervoor te zorgen dat er niemand meer tussen kan.

Zoals ik eerder aangegeven heb zit ik dus ruim voldoende op de weg om de huidige verkeerssituatie goed in te kunnen schatten, ga daarbij uit van ruim > 30.000 km per jaar.

Een personen auto mag, ik benadruk mag 120 km per uur rijden op de autosnelwegen waar dit toegestaan is i.t.t. vrachtverkeer wat een maximum kent van 90km per uur.
Als ik dus een groep vrachtverkeer nader dan pas ik mijn snelheid aan zodat als er een wil inhalen ik tijdig het gas kan loslaten, uitzonderingen daargelaten die er een rijstijl op nahouden waarbij je soms de ankers uit moet gooien omdat het gevaarte in een keer een rijstrook opzij gegooid word.
Dit zijn situaties die helaas gebeuren.

Maar we dwalen nu aardig van het onderwerp af en wil het hier dan ook bij laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@waterpas

 

Ik zal die schoen wel aantrekken en omwille van de teneur van dit topic niet zo hevig meer reageren.

 

 

 

 

Al kribelt het wel als ik nu die reactie van wifi weer lees...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie geste, de tijd van de goede voornemens breekt ook weer aan. :D

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maandag zo een 2 uur bezig geweest om van het Rottepolderplein naar Alkmaar te komen.

Ik heb me berust, zat nu eenmaal in de file en sukkels die geen (veilige) snelheid durfden te maken op het stuk Alkmaar Schoorldam heb ik ook maar zo gelaten.

60 a 65 was veilig, maar ik reed een groepje achterop die 35 voldoende vonden, ongeveer 15 meter op hun voorganger en mistlicht aan.

Ik hield ongeveer 50 a 60 meter afstand.

 

I rest my case.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik stond vroeg ook altijd vast op de A9 - A5. De snelwegen opkomen en bij het zien van het elektronische informatie bord: 'beter, maar 9 km file...'. Hoogtepunt was 23km terwijl het 33km rijden naar mijn werk is..

 

Nu woon ik in duitsland en 'moet' 85km heen en 85km terug rijden. En doe er een uurtje over. Af en toe file, of dat het verkeer maar een beetje stokt, maar meestal kan ik 80% van de weg met 180Km/u rijden. En dat voelt en is niet onveilig omdat iedereen sneller rijd. Natuurlijk scheld ik ook als er eentje met 120km/u rechts gaat inhalen terwijl ik aankom met 170, maar dat hoort er bij. Hier is het in ieder geval zo dat mensen plaats maken op de linkerbaan en de ruimte geven.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Natuurlijk scheld ik ook als er eentje met 120km/u rechts gaat inhalen terwijl ik aankom met 170, maar dat hoort er bij.
Is meestal een Nederlander.
Maar dat mag ie, want achterop z´n auto staat: "NL". Dat betekent: "Nur Links". :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druid
... iedereen sneller rijd. Natuurlijk scheld ik ook als er eentje met 120km/u rechts gaat inhalen terwijl ik aankom met 170, maar dat hoort er bij. Hier is het in ieder geval zo dat mensen plaats maken op de linkerbaan en de ruimte geven.


Nou snap ik wat ik fout doe, ik dacht dat inhalen in dld links gebeurde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zag de schrijffout ook te laat smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even enigzins off-topic. Hier in de gehele regio is geen winterband of 4-season band te verkrijgen. Levertijden lopen nu soms op tot maanden..

 

Lekker als je een lekke en niet repareerbare band hebt...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...