Snoopy Geplaatst: 29 november 2010 Geplaatst: 29 november 2010 Zodra Hallmark / EreDiv.2 films uitzendt krijg ik het beeldformaat niet kloppend. Lijkt net of ze 4:3 formaat uitsmeren naar 16:9. Zal de eerste zender zijn waar de combinatie ontvanger/TV niet uitkomt. Alle formaten op beiden in combinatie geprobeerd, nada.
guppje29 Geplaatst: 29 november 2010 Geplaatst: 29 november 2010 Ja bij CDS snapen ze het niet helemaal hoe ze de decoder moeten instellen. Hallmark zend in 4:3 uit maar CDS zend de 16:9 puls met dit kanaal gewoon mee. Hoe ze dat moeten aanpassen aan hun apparatuur weten ze kennelijk niet. Het heeft in het begin 1 keer goed gegaan maar toen Eredivisie 2 werd aangezet sprong het beeld naar 16:9 en is nooit meer terug naar 4:3 gegaan als hallmark uitzend. DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Snoopy Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Geplaatst: 29 november 2010 Hopen dat CD meeleest en een beetje wakker wordt. Eigenlijk te knullig om over te praten.
Littlesat Geplaatst: 29 november 2010 Geplaatst: 29 november 2010 Op het andere forum heeft CDS duidelijk uitgelegd waarom dit op deze zender nog steeds zo is... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Johan45 Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Wat een waardeloos antwoord. Vult u rustig aan !!!
Littlesat Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Hoezo waardeloos? Ik mag niet linken dus... Het komt hier ongeveer op neer... Kortweg EL2 is 16/9 en Halmark 3/4 en het is momenteel (nog) niet technisch om te zetten. Omdat EL2 belangrijker is staat het fixed op 16/9. Hetzelfde geldt geloof ik voor Humor24/Nostalgie De aspect ratio van de overige zenders zou nu overal goed moeten staan. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Hageneis Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Origineel bericht van: Littlesat Hoezo waardeloos? Ik mag niet linken dus... Het komt hier ongeveer op neer... Kortweg EL2 is 16/9 en Halmark 3/4 en het is momenteel (nog) niet technisch om te zetten. Omdat EL2 belangrijker is staat het fixed op 16/9. Hetzelfde geldt geloof ik voor Humor24/Nostalgie De aspect ratio van de overige zenders zou nu overal goed moeten staan. Wat een enorme proeve van onbekwaamheid dan bij CD. Het is echt een kwestie van de juiste configuratie instellen. Meer niet. Technisch is de apparatuur er al bijna twintig jaar op voorbereid. Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T
Littlesat Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Citaat: Het is echt een kwestie van de juiste configuratie instellen. Ik zou zeggen solliciteer bij CDS... zover ik weet zoeken ze daar nog altijd een techneut. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen