Ga naar inhoud


hulp gevraagd met dd-wrt


winter

Aanbevolen berichten

hallo alemaal

 

heb een probleem : heb een linksys router wrt54g v5 met dd-wrt v24sp2

07/21.09 micro-build 12533

kan er netjes mee inloggen en het hele menu door lopen

maar weet niet wat ik aan moet zetten of in moet geven ben al aan het google geweest maar kom er niet uit kan er iemand mij vertellen hoe of wat

alles is in het engels en daar heb ik weinig kennes van

als iemand mij kan zeggen wat ik in moet geven op welke plaats kom ik er hopelijk uit deze werkend te krijgen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Met alle respect hoor, maar waarom zet je er een firmware in waar je kennelijk niets van snapt? DD-WRT is voor lieden die het uiterste uit de hardware willen (en kunnen) halen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winwiz,

Ben je niet een beetje voorbarig met je conclusie?

TS zegt niet dat hijzelf de originele Linksys software heeft vervangen voor DD-WRT.

 

Dus het is niet uitgesloten dat TS deze router heeft gekocht incl. de DD-WRT software.

 

Winter,

Het zou wel handig zijn om even te vertellen welke functie deze router moet vervullen (Bridge, Router, AP) en aan hand van deze gegevens kan iemand jouw pas adviseren wat jij waar moet invullen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Winwiz,
Ben je niet een beetje voorbarig met je conclusie?
TS zegt niet dat hijzelf de originele Linksys software heeft vervangen voor DD-WRT.

Dus het is niet uitgesloten dat TS deze router heeft gekocht incl. de DD-WRT software.

Winter,
Het zou wel handig zijn om even te vertellen welke functie deze router moet vervullen (Bridge, Router, AP) en aan hand van deze gegevens kan iemand jouw pas adviseren wat jij waar moet invullen.


Daar kun je gelijk in hebben maar het feit dat je precies weet welke firmware erin zit (dd-wrt v24sp2 07/21.09 micro-build 12533) deed mij vermoeden dat dit zelf gedaan is. Ik kan er dus helemaal naast zitten.

Het "probleem" van DD-WRT is dat het zo uitgebreid is dat je heel makkelijk de verkeerde instellingen kunt maken. Dus niet echt geschikt voor beginners.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

V.w.b. de laatste opmerking moet ik je helemaal gelijk geven.

I.v.m. met het regelmatig wegvallen van mijn draadloze verbindingen had ik op deskundig advies de originele FW van mijn 2 stuks Linksys WRT54G vervangen door DD-WRT software.

Nadat ik circa 3 keer alles heb moeten resetten doordat ik waarschijnlijk ergens iets foutief had ingegeven, ik ben immers ook een leek, ben ik uiteindelijk overgestapt naar Tomato.

 

Deze alternatieve software is stabiel en is gemakkelijker te configureren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal

 

 

heb deze router incl dd-wrt gekocht en de gegevens heb ik uit de router gehaald

het gaat er mij over dat deze router het zendvermogen kon aan passen voor een groter berijk

als ik hem kan gebruiken voor een paar computers er op aan te sluiten met kabel en er een paar laptops draadloos op kan laten draaien ben ik al tevreden

heb nu ook een linksys 54g met gewone software

 

mvg winter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even op je bericht terug te komen, wat wil je eigenlijk weten?

 

Tx Power is simpel aan te passen:

 

2hrd9w8.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winter
heb wanadoo met de standaard modem die er bij is geleverd zit geen telefoon of dergelijks op

Als ik het goed heb, Wanadoo = Online en dat is ADSL.
Heb je met de standaard modem wel reeds verbinding als je de PC rechtstreeks hiermee verbindt?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

...en wat denk je van een langere passende kabel?

Als je een probleem wilt traceren en desgevraagd informatie moet verstrekken lijken mij de paar € voor een langere kabel toch geen probleem te moeten zijn.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winter
ik wil deze router gewoon werkend hebben
heb hem al aan de modem gehangen gehad maar de router deed het niet neem aan dat ik het een en ander in moet geven voor deze werkt



Ik denk dat je de modem en router in de dezelfde adres range hebt zitten, dus allebei bijv. 192.168.1.xx
En dat het dus daarom niet werkt.

Je moet dus de ip-range van bijv. de modem veranderen in: 192.168.2.xxx i.p.v. 192.168.1.xxx wink

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...