Ga naar inhoud


hulp gevraagd met dd-wrt


winter

Aanbevolen berichten

Dit is een goede opmerking maar daarvoor moet de TS dan toch wel eerst verbinding hebben met de modem en / of router om te zien welke IP-range door beide apparaten wordt gebruikt.

Daarvandaan mijn opmerking m.b.t. de langere UTP kabel.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

heb zojuist een koppelstukje gehaald en nu kan ik zonder de router ook op internet komen

dat van die langere kabel is mij al een paar jaar een doorn in mijn oog kan deze niet zomaar verwisselen moet de kast en alles van de muur af zit achter de plint verwerkt maar van de zomer moet de kast er toch van af dan leg ik gelijk een langere kabel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, dus nu gaan uitzoeken waar het probleem zit.

 

Log in de modem in waarop jouw laptop nu via een UTP kabel is aangesloten en schrijf het IP-nummer van het modem op.

Controleer bij LAN instellingen of de DHCP Server op AAN staat.

 

Mocht je om welke reden dan ook niet in het modem kunnen inloggen vraag het IP-adres dan op via jouw laptop.

Open hiervoor via Uitvoeren - CMD.exe een DOS-box en type daarin het commando 'IPCONFIG'.

Schrijf het IP-adres en Standaardgateway op.

Als het IP-adres van de verkregen Standaardgateway zoiets is als 192.168.x.1 dan staat de DHCP Server op het modem waarschijnlijk aan.

 

Koppel de laptop nu los van het modem en sluit deze nu via de UTP kabel aan op Linksys router.

Log in de router in en kijk welk IP-nummer deze router heeft en kijk eveneens of de DHCP Server op AAN staat.

 

Geef de resultaten hier even door want dan zal vast wel iemand zien wat er wellicht fout zit.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel een heel summier antwoord op mijn vragen want je geeft maar één antwoord op 3 vragen.

Als je op de modem kunt inloggen en dat kon je, dan kun je ook geen standaardgateway opvragen want die staat in jouw laptop.

De vraag om de standaardgateway was alleen van toepassing als je niet in de modem kon inloggen.

 

Ik mis echter nog het antwoord op de vraag of DHCP Server op de modem aan staat.

Verder vroeg ik om in de Linksys router in te loggen en daar dezelfde vragen te beantwoorden.

 

Zonder deze antwoorden wordt het alstig om je te helpen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit haal ik uit de router zonder dd-wrt

 

Anmeldetyp : Automatische Konfiguration - DHCP

IP-Adresse : 192.168.1.10

Subnetzmaske : 255.255.255.0

Standard-Gateway : 192.168.1.1

Statisches DNS 1 : 192.168.1.1

Statisches DNS 2 :

Statisches DNS 3 :

MTU : 1500

 

IP-Adresse : 192.168.2.1

Subnetzmaske : 255.255.255.0

DHCP-Server : Aktiv

Start-IP-Adresse : 192.168.2.100

End-IP-Adresse : 192.168.2.149

 

verder weet ik het ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raak een beetje het spoor bijster.

Even recapituleren.

 

Je hebt het over één modem en 2 Linksys routers waarvan één met DD-WRT en één met de originele software.

 

De combinatie modem en Linksys met originele software functioneert prima, m.a.w. je kunt via deze Linksys router draadloos op het Internet komen.

 

De combinatie modem en Linksys met DD-WRT software functioneert niet, m.a.w. je kunt via deze Linksys router geen draadloze verbinding naar het Internet verkrijgen.

 

Zijn de 3 bovenstaande stellingen correct?

 

Zo ja, waarom zet je dan niet de instellingen van de Linksys met originele software in de Linksys met DD-WRT, want dan zou het toch wel moeten werken.

 

Vergeet daarbij niet dat in dit geval maar één van beide Linksys router in het netwerk actief mag zijn.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Ik raak een beetje het spoor bijster.
Even recapituleren.

Je hebt het over één modem en 2 Linksys routers waarvan één met DD-WRT en één met de originele software.

De combinatie modem en Linksys met originele software functioneert prima, m.a.w. je kunt via deze Linksys router draadloos op het Internet komen.

De combinatie modem en Linksys met DD-WRT software functioneert niet, m.a.w. je kunt via deze Linksys router geen draadloze verbinding naar het Internet verkrijgen.

Zijn de 3 bovenstaande stellingen correct?

Zo ja, waarom zet je dan niet de instellingen van de Linksys met originele software in de Linksys met DD-WRT, want dan zou het toch wel moeten werken.

Vergeet daarbij niet dat in dit geval maar één van beide Linksys router in het netwerk actief mag zijn.




het probleem is niet alleen het draadloos net werk

als ik de router met dd-wrt er tussen zet werkt het gewone internet ook niet
neem aan dat er nog meer mensen met dd-wrt werken deze weten toch ook welke velden dat er ingevuld moeten worden om deze router werkent te krijgen confusedblush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij geeft eigenlijk wederom geen heldere antwoorden op mijn hierboven gedane stellingen dus ik houd het voor gezien.

 

Er zijn vast wel voldoende gebruikers die jouw a.h.v. de door jouw verstrekte gegevens verder kunnen helpen, ik kan het hiermee in elk geval niet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om misschien even licht in de duisternis te krijgen...

 

Er is dus een ADSL Modem en de Linksys.

 

Normaal gesproken ga je dus vanaf het ADSL modem met een kabel naar de WAN aansluiting van de linksys. Al je overige apparatuur wordt dan aangesloten op de LAN aansluitingen van de Linksys.

 

Dit moet normaal goed werken.

 

Ik heb helaas nu geen linksys voorzien van dd-wrt bij de hand om de menu's door te lopen hoe je wireless precies instelt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winter

het probleem is niet alleen het draadloos net werk

als ik de router met dd-wrt er tussen zet werkt het gewone internet ook niet

TS is niet helemaal helder in zijn probleemanalyse.
Schijnbaar is het eveneens niet mogelijk om op het Internet te komen als hij de modem met de Linksys via een UTP kabel verbindt.
Naar mijn bescheiden mening moet dit toch altijd functioneren zonder dat je daar ook maar iets voor in moet stellen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien het modem al een router functie heeft is het eenvoudiger om de Linksys te degraderen tot switch met AP functie.

Hiervoor schakel je de DHCP en firewall in de linksys uit en gebruik je niet de WAN aansluiting van de Linksys maar een van de LAN aansluitingen om de Linksys aan te sluiten op het modem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnbaar is het eveneens niet mogelijk om op het Internet te komen als hij de modem met de Linksys via een UTP kabel verbindt.

 

 

even een update want er gaat van alles mis bij mijn vraag :

 

als ik de router met de orginele software gebruik heb ik geen problemen met het internet alles werkt gewoon ook de wirless .

 

Zet ik de router met dd-wrt er tussen dan werkt er niets !!!!!!

 

mijn vraag was alleen wat moet ik in de router ingeven zodat deze werkt ?????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...