Ga naar inhoud

[RE-9000HD] Deep-standby werkt niet meer - opstart probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een paar weken heeft een kennis ineens problemen met z'n RE-9000. We hadden het apparaat zo ingesteld dat deze altijd naar deep-standby gaat bij het uitschakelen via de afstandsbediening. Normaal verschijnt even de klok in het scherm met uren, dubbele punt en minuten, waarna binnen dezelfde minuut de Rebox volledig afschakelt. Nu verschijnt het klokje met secondes ernaast (hh:mmss) en de box schakelt niet meer af. Weer inschakelen lukt daarna niet meer. De enige remedie is dan achterop de spanningsschakelaar uit en weer inschakelen, maar dat moet dan wel twee keer. Bij de eerste keer opstarten, verschijnen na de bootloader 1.23 tekst ongebruikelijke cijfers en andere onduidelijke teksten op het display. Op een gegeven moment komt er wel beeld van de laatst bekeken zender, maar is de box niet bedienbaar (geen menu etc). Je ziet wel de indicator op het display even oplichten als je iets op de afstandsbediening in drukt, maar verder gebeurt er niks. De spanning moet er dan opnieuw even eraf, waarna het opstarten wel goed gaat (incl HDD check). Het apparaat is daarna weer normaal te gebruiken.

Uiteraard eerst maar eens de "fabrieksinstellingen" teruggezet en opnieuw de fastscan uitgevoerd; dat maakte geen enkel verschil.

Dan vervolgens nieuwe firmware geprobeerd. Oorspronkelijk zat er v1.08.44 in en we hebben v1.08.52 geladen. In het update-proces gaat de box normaliter uit zichzelf rebooten, voordat het definitieve flash'en plaatsvind. Dat gebeurde nu dus niet. Nadat de "download OK" verscheen, deed de rebox niets meer. De melding op het TV scherm bleef heeeeel langzaam animeren. Na 15 minuten uiteindelijk de spanning van de rebox afgeschakeld en bij het inschakelen ging de "upgrade" procedure eindelijk weer verder. Met succes.

Met de nieuwe firmware erin is het probleem echter niet verdwenen. Alles werkt, behalve de deep-standby.

Het lijkt me toch niet normaal dat de box niet meer wil rebooten of naar deep-standby wil gaan. De enige oplossing is nu even de deep-standby optie niet te gebruiken. De ontvanger werkt verder prima. De interne schijf (WD) doet het prima (check en snelheidstest OK).

Herkent iemand dit probleem en is hier iets aan te doen? Het is me al opgevallen dat de "fabrieksinstellingen herstellen" niet een volledige reset doet. Hoe is de rebox volledig schoon te maken van al z'n instellingen, zonder de eventuele opnames kwijt te raken?

Geplaatst:

ik herken het probleem, heb dat ook gehad: alleen cijfers die de uren minuten seconden weergaven.

Ik heb hem uiteindelijk ingeruild en een nieuwe gekregen bij mijn dealer....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen