Ga naar inhoud


Worden allweather banden erkend in duitsland als winterbanden


1pm

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nou ja er zijn landen waar ze zomer en winter op de winterbanden rijden

 

ik zie dat vaak in Luxemburg.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Saillant detail: ondanks het verplicht gebruik van winterbanden waren er uitgerekend in Duitsland tijdens de sneeuw van de afgelopen dagen relatief meer ongelukken dan in Nederland...


Buiten het feit dat er dus duitsers zijn zonder de winterbanden, heb je ze er ook tussen die juist met de winterbanden zich echt (te) veilig voelen.

Gistermiddag: tussen Deil en Culemborg een duitser (met A6 avant) die met 140 km/u dwars door de onbereden sneeuw op de meest linkerbaan ploegde. Hij had aan de achterkant 2 spoortjes van sneeuw in de lucht zoals speedbootjes in het water achter hun motor hebben. Zag er wel imposant uit. Het spoor wat hij trok was wel "schoon".
(Uit nieuwsgierigheid reed ik er 2 banen rechts ervan om de snelheid te meten.)

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is het niet zo, bij winterbanden, dat het rubber bij lagere temperaturen juist niet harder wordt, zoals dat bij zomerbanden wel gebeurt?

 

Volgens het verhaal over winterbanden van de ANWB wordt het rubber van de zomerbanden bij lagere temperaturen harde, waardoor je minder grip hebt, en de zomerbanden ook sneller zouden slijten.

 

Wanneer je winterbanden een lagere snelheids index hebben als de maxum behaalbare snelheid van de wagen, wordt er in het zicht op het dashboard een waarschuwings sticker geplakt, met de maxium toelaatbare snelheid van de banden.

 

De winterbanden onder mijn wagen zijn toegelaten tot 240 km/uur.(index "V").

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel dat het een gouden handel is met winterbanden, nu dus helemaal.

 

Zelf denk ik dat de bandenfabrikanten juist ook de winterbanden promoten om maar meer te kunnen verkopen.

Het lijkt me sterk dat ze geen rubber kunnen ontwikkelen dat in de zomer juist harder word en als het kouder word juist zachter.

 

 

Groeten van Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Saillant detail: ondanks het verplicht gebruik van winterbanden waren er uitgerekend in Duitsland tijdens de sneeuw van de afgelopen dagen relatief meer ongelukken dan in Nederland...

Nou dan hebben jullie nog niet begrepen wat er hier loos was wat betreft de sneeuw chaos. Ik woon hier al 30 jaar en dit heb ik zelden zo meegemaakt.
Komt nog bij dat ik op een berghelling woon en dat is iedere keer weer feest om naar boven en beneden te komen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje:

Stel, je hebt 4 prachtige winterbanden, en je rijdt er eentje lek...poe, dan maar de reserveband, zal je denken.....

Moet dat ook een winterband zijn?

En bij een thuiskomertje (deze is meestal vrij hard)

 

Dus je moet eigenlijk 5 winterbanden hebben?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je voertuig moet aangepast zijn voor de weersomstandigheden, dus bij sneeuw in Duitsland alleen rijden, met winterbanden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55
...en je rijdt er eentje lek...

Het lijkt me dat als je in Duitsland een (winter)band lek rijdt en je het reservewiel moet gebruiken je onmiddellijk daaropvolgend en bij de eerste de beste gelegenheid de lekke band laat repareren of vervangen want je wilt toch niet het risico nemen om nog een band lek te rijden.
In de tussentijd is het dan uiteraard extra uitkijken geblazen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bmw rijder
Ik weet wel dat het een gouden handel is met winterbanden, nu dus helemaal.

Zelf denk ik dat de bandenfabrikanten juist ook de winterbanden promoten om maar meer te kunnen verkopen.
Het lijkt me sterk dat ze geen rubber kunnen ontwikkelen dat in de zomer juist harder word en als het kouder word juist zachter.


Noem mij één materiaal dat zachter wordt bij lagere temperaturen, en harder bij hogere. Ik ken geen enkel materiaal met die eigenschappen, heel veel met de omgekeerde eigenschappen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Noem mij één materiaal dat zachter wordt bij lagere temperaturen, en harder bij hogere. Ik ken geen enkel materiaal met die eigenschappen, heel veel met de omgekeerde eigenschappen.


Kijk naar een sexy, naakte, mooie, uitdagende vrouw. Let op wat er met je gebeurt. Spring dan in een ijsbad......

q.e.d.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Noem mij één materiaal dat zachter wordt bij lagere temperaturen, en harder bij hogere. Ik ken geen enkel materiaal met die eigenschappen, heel veel met de omgekeerde eigenschappen.


De volgende opmerking had ik al voorzien .....

Origineel bericht van: bigfoot
Kijk naar een sexy, naakte, mooie, uitdagende vrouw. Let op wat er met je gebeurt.


Afhankelijk van je voorkeuren, je moet alles breed zien in deze verlichte tijden niet waar?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...