Ga naar inhoud

[DM500HD] NAS of een esata HDD aan dreambox 500HD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is het handiger om een NAS in het netwerk te hangen of gewoon een ESATA HDD op de DM500HD aan te sluiten. Wat zijn de eventuele voor/nadelen van beide optie's

Geplaatst:

wat is het prijsverschil in aanschaf?

wat kun je met een NAS extra...

daar is echt heel veel over geschreven sinds 2004

ik zou NAS nemen maar dat ziet iedereen weer anders (ook dat verschil sinds 2004)

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

Haalt een NAS dan hogeresnelheden dan een ESATA HDD aan de DM500HD. Kan ik met een NAS probleemloos HD kanalen opnemen. Heb een linksys wrt120N router. De DM500HD is middels LAN aangesloten.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Een dreambox heeft een 10/100 UTP aansluiting, wat zeker voldoende moet zijn voor HD opnamen richting een NAS. Wat uitmaakt o.a. is hoe de NAS is aangesloten (WiFi of direct op de router 10/100).

eSata is sowieso sneller dan een NAS, maar ja... Wil je je HD opnames ook elders kijken? Op een andere dreambox bv?

Geplaatst:

Mijn dreambox 500hd met een 1TB externe hardeschijf is een NAS! Met samba of nfs en upnp en een aantal mounts, mutimedia bestanden streamen of over en weer slepen van dreambox naar de verschillende laptops, pc`s en dreamboxen in huis. Bovendien heb ik van sharkoon de esata quickport home gekocht welke lijkt op een multimedia apparaat waarin een 3,5 of 2,5 inch schijf in kan. Staat echt niet gek naast of op je dreambox! Wanneer ik de schijf niet nodig heb, zet ik deze met de knop uit. Spaar je nog stroom uit ook. Een Nas staat meestal toch 24/7 aan.

Succes bij je keuze, Patje

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Geplaatst:

je moet niet enkel naar de esata / sata (laboratorium) transport / verbindingssnelheden kijken

kijk ook eens naar wat voor potente CPU's in zo'n NAS zitten (met meestal 512 MB of meer geheugen).

ciao

Pabadam

Yonderboi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen