The Iron Maiden Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Hallo, ik ben op zoek naar een niveauschakelaar voor in de vijver. Ik wil de schakelaar tussen de vijverpomp en het stopcontact zetten, zodat de pomp uitschakelt als het vijverwater onder een bepaald niveau is gekomen. Dit om te voorkomen dat er bij een lekkende slang of dichtgevroren filter de hele vijver wordt leeggepompt door de vijverpomp. Het liefst heb ik zo'n compleet schakelapparaat, zoals een tijdschakelaar, die ik direct in het stopcontact kan prikken. Vervolgens bepaald het waterniveau dan of er wel of geen spanning op het uitgang komt te staan. Ik heb al even gezocht, maar kom enkel kleine niveau schakelaars tegen die ik nog moet ombouwen om deze geschikt te maken voor een stopcontact. Wie kan me helpen of heeft suggesties?? Commerciele links via PM graag. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Moderator ceesv Geplaatst: 30 november 2010 Moderator Geplaatst: 30 november 2010 Wanneer je googelt op "vlotter schakelaar vijver", vindt je tal van oplossingen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Wat zeg je hier van Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
The Iron Maiden Geplaatst: 30 november 2010 Auteur Geplaatst: 30 november 2010 Ziet er prima uit. Heb je een merk of type voor me? mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
satencom Geplaatst: 30 november 2010 Geplaatst: 30 november 2010 Je moet even zoeken op Gardena vlotterschakelaar 1735-20 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Con Geplaatst: 1 december 2010 Geplaatst: 1 december 2010 Origineel bericht van: satencom Gardena vlotterschakelaar Dit is een consumentenvlotter, andere merken zijn KSB, Grundfos, Biral, Flight en zo zijn er meer. Alleen is zo'n lompe vlotter wellicht geen aanwinst voor de "vijverlook" kies in dat geval voor een electronische oplossing met subtiele pennen in de vijver. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
The Iron Maiden Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Geplaatst: 2 december 2010 Ja, zo'n vlotter is inderdaad vrij groot. Ik heb een pvc buis van 110 mm langs de vijver /onder de grond gemaakt waardoor alle kabels en slangen door gaan. Deze buis komt net boven de bodem van de vijver uit. Ik wil in de buis de vlotter maken, zodat deze niet zichtbaar over de vijverrand hangt. Maar daarvoor moet ik wel een kleinere vlotter hebben. mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Con Geplaatst: 2 december 2010 Geplaatst: 2 december 2010 Neem een Finder met subtiele pennen, geen lompe vlotters. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
RIBO Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 Waarom neem je niet een drukwachter (niveau regelaar) uit een wasautomaat. Je kunt dit goed wegwerken. Je ziet alleen een dun(10mm) zwart slangetje. Gr. Ribo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen