Ga naar inhoud


Niveauschakelaar voor in de vijver


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben op zoek naar een niveauschakelaar voor in de vijver.

Ik wil de schakelaar tussen de vijverpomp en het stopcontact zetten, zodat de pomp uitschakelt als het vijverwater onder een bepaald niveau is gekomen. Dit om te voorkomen dat er bij een lekkende slang of dichtgevroren filter de hele vijver wordt leeggepompt door de vijverpomp.

 

Het liefst heb ik zo'n compleet schakelapparaat, zoals een tijdschakelaar, die ik direct in het stopcontact kan prikken. Vervolgens bepaald het waterniveau dan of er wel of geen spanning op het uitgang komt te staan.

 

Ik heb al even gezocht, maar kom enkel kleine niveau schakelaars tegen die ik nog moet ombouwen om deze geschikt te maken voor een stopcontact.

 

Wie kan me helpen of heeft suggesties??

Commerciele links via PM graag.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je googelt op "vlotter schakelaar vijver", vindt je tal van oplossingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
Gardena vlotterschakelaar

Dit is een consumentenvlotter, andere merken zijn
KSB, Grundfos, Biral, Flight en zo zijn er meer.
Alleen is zo'n lompe vlotter wellicht geen aanwinst
voor de "vijverlook" kies in dat geval voor een electronische
oplossing met subtiele pennen in de vijver.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo'n vlotter is inderdaad vrij groot. Ik heb een pvc buis van 110 mm langs de vijver /onder de grond gemaakt waardoor alle kabels en slangen door gaan. Deze buis komt net boven de bodem van de vijver uit. Ik wil in de buis de vlotter maken, zodat deze niet zichtbaar over de vijverrand hangt. Maar daarvoor moet ik wel een kleinere vlotter hebben.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem een Finder met subtiele pennen, geen lompe vlotters.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...