Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een VU+ Duo (VTI 2.1) met 2 x Digiality 4in1 diseqcs met 3 LNB's op de ASTRA's.

Sinds een paar dagen heb ik last van het feit dat zodra ik wissel van satelliet (bijv. ASTRA3 -> ASTRA2). Het soms wel een minuut duurt voordat ik beeld heb. Heb ik éénmaal beeld dan gaat het zenderwisselen op dezelfde satelliet prima.

Signaal sterkte is op alle LNB's ook overal tussen de 70 en 80 procent. Omdat ik 2 kabels naar de tuner heb lopen heb ik geprobeert het probleem op één specifieke Diseqc terug te voeren maar of ik nu de éne kabel of de andere kabel gebruik, het probleem blijft zich voordoen. Het lijkt dus ook niet echt met de diseqcs te maken te hebben, of ze moeten allebei stuk zijn of wellicht niet tegen het koude weer kunnen?

Op een gegeven moment kon ik zelfs alleen nog maar ASTRA2 activeren. ASTRA1 en 3 gaven geen beeld meer (signaal 0%).

Gisteravond de tuner op NED1 HD (geen signaal) laten staan en vanmorgen gaf hij wel weer beeld.

Vanmorgen heb ik (om software problemen uit te sluiten) er een nieuw VTI image (2.2) opgezet. Het probleem doet zich nu niet meer voor. Het is nu echter zo dat ik geen ASTRA2 meer kan krijgen. Ondanks de juiste tuner configuratie blijven de ASTRA2 zenders uitgegrijsd. Schakelen tussen ASTRA1 en ASTRA3 gaat nu echter wel weer prima.

Herkent iemand dit of heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan komt?

Geplaatst:

heb je ook een actuele zenderlijst erin gezet of zelf gescanned op de sat-posities?

(ondanks dat ik ook nog 13 Oost in mijn lijst heb, kun je die lijst eens proberen zie settings en frequenties) KLIK 9let op dreamboxedit versie

als ook die lijst niet werkt, lijkt me een hardware failure

digiality ben ik (op voorhand van je test) niet zo'n voorstander van.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ik gebruikte altijd de lijsten van die op de site van "De Transponder" staan. Ik heb vanmorgen dus ook weer een nieuwe lijst gedownload nadat ik het 2.2 image had geinstalleerd.

Het rare is wel dat het gedrag (traag schakelen) na een image update verholpen lijkt te te zijn.

Ik zal vanavond jouw settings proberen.

Is die settingslijst dezelfde die ook via de feed te krijgen is?

Hardware failure. Denk je dan aan de diseqcs (allebei tegelijk) of aan de tuner?

Welke diseqc raad je me wel aan?

Bedankt voor je hulp zover!

Geplaatst:

wat je even kunt proberen de diseqc switch er even tussen weg halen,

en dan de antenne kabel door verbinden naar de lnb.

En dat doe je bij alle lnb's ,en als het dan goed is ,dan weet je waar het probleem zit.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Dat zat ik mij gisteravond ook al te bedenken maar gezien het feit dat het eind van de zomer nu toch echt in zicht is heb ik me er niet toe kunnen bewegen om een uitstapje naar de schotel te maken. Eerst thermisch ondergoed kopen!

Mocht settingslijst van Tonskidutch niet werken dan ga ik dat proberen.

Blijf het wel raar vinden dat het gedrag na een installeren van een imageupdate (2.1 -> 2.2) wel heel anders is.

Geplaatst:

zelf had ik problemen met dreamboxedit 4.0.1.0

hetgeen ik in de link ook documenteerde.

maar een goede lijst zou moeten werken

controle met een andere kan dat evenwel verhelderen

en ook dus welke software je gebruikt om de lijst erin te zetten

tuner zal wel niet het probleem zijn

welke van de diseqcs is zoals satencom schreef te "determineren"

ik zou echter nu niet het dak op willen :D

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
zelf had ik problemen met dreamboxedit 4.0.1.0
hetgeen ik in de link ook documenteerde.

Hmmm... ik gebruik tot op heden nog altijd DreamboxEdit 3.0.1.6.
Die zal ik dan ook meteen eens updaten.
Geplaatst:

Tonskidutch,

Heb je settings lijst geladen. In eerste instantie bleven nog steeds de ASTRA2 zenders onbereikbaar.

Wel was me vanmorgen opgevallen dat toen ik de tuner configuratie instelde de naam van de ASTRA2 satteliet in het menu "Astra, Eurobird 28.2E" luidde terwijl er normaal "28.2E Eurobird1..Astra 2A/2B/2D" staat. Waarschijnlijk had het probleem dus te maken dat de satelliet naam uit de settingslijsten niet meer matchte met wat in de tunerconfiguratie stond.

Toen ik dus net weer in de tuner config keek zag ik dat mijn "Astra, Eurobird 28.2E" veranderd was in een Astra 19.2 instelling.

Weer door de satellieten gebladerd en toen zag ik wél "28.2E Eurobird1..Astra 2A/2B/2D" staan. Die ingesteld en jawel. We hebben ook beeld op ASTRA2.

Waar nu die "Astra, Eurobird 28.2E" instelling vandaan komt is mij niet duidelijk.

De problemen zijn dus uiteindelijk opgelost door het opnieuw flashen van mijn box icm opnieuw instellen van de ASTRA2 config.

Waardoor ze zijn ontstaan blijft echter een raadsel.

Geplaatst:

Mooi,

soms noemen jullie de satellite posities in de berichten 1 2 3 (brrr)

maar de juiste aanduiding is al vaker geschreven

op 28,2 staat Astra 2d en op 28,5 staat eurobird

een enkele satellite.xml heeft dus andere namen erin staan die verwarring geven

dat je tunersettings veranderd zijn is evenwel een raar probleem dat na de flash en eenmaal booten weg zou moeten zijn.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Ik had voor het flashen een backup van de settings gemaakt (eigenlijk dom want dan zou je een evt probleem mee kunnen kopieren) en na het flashen de settings teruggezet. Wellicht is daar iets fout gegaan.

Hij loopt weer als een zonnetje. Het blijft verder een geweldig apparaat die VU+. En dat na jaren een trouwe Topfield klant te zijn geweest.

Geplaatst:

Ik denk dat je toch niet mag uitsluiten dat de disecq defect is (heb een tijdje geleden exact hetzelfde gehad en het was de disecq) of dat er water in de pluggen/kabels gelopen is.

Dus bij herhaling van het probleem, weet je waar te zoeken.

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Geplaatst:

Ik hou de diseqcs in de smiezen maar gezien dit weer krijgen die dingen van mij het voordeel van de twijfel en blijven ze maar even zitten.

Tonskidutch had het niet zo op Digiality en inderdaad lees ik vaker over klachten met die dingen.

Welke type diseqc (max 4 tuners en 4 koppen) raden jullie mij aan overigens?

Geplaatst:

Je zou kunnen kiezen voor 4x een Spaun switch 4/1 of een EMP switch

En voor de lnb's 4x een alps quad lnb of een Inverto Black Ultra

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen