Ga naar inhoud


Geen Wlan met nieuwe laptop


pirrewit

Aanbevolen berichten

Heb sinds heden een nieuwe laptop Asus N71JQ. De lankabel ingestoken en direkt verbinding met router Lynksys.

Echter de Wlan lukt niet.Bij verbinding maken met Wifi11 heb ik 5 groene blokjes, een uitstekend signaal, Type WEP Typeradio 802.11g,komend ook van een Lynksys.

Wanneer de verbinding word gemaakt vraagt men een Netwerkbeveiligingssleutel.

Enig idee hoe deze sleutel er kan uitzien?

Admin als sleutel doet het niet.

Op mijn oud toestel is er nog wel Wlanverbinding .Kunnen deze samen of moet er altijd een uitstaan? Of kan ik op mijn oude laptop zien welke de sleutel is?

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Moet je even weer verbinden met kabeltje.

Dan inloggen op je Linksys, kun je de key zo zien (ergens onder menu van wireless)

Copy/paste bij WiFi verbinden en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou zomaar kunnen dat de WEP sleutel op een stickertje onder het modem is geplakt.

 

En ik adviseer om geen WEP meer te gebruiken maar WPA2.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac

Dan inloggen op je Linksys, kun je de key zo zien (ergens onder menu van wireless)
Copy/paste bij WiFi verbinden en klaar.

Dit is uiteraard een prima oplossing maar het wachtwoord is niet altijd zichtbaar maar kan wel gewijzigd worden.
Nadeel is dat je dat je de nieuwe key dan ook op alle aangesloten PC`s opnieuw moet invoeren.

Een andere optie is om de key op te vragen met het programma WirelessKeyView.
Dit werkt natuurlijk alleen als er nog een PC een WLAN verbinding heeft en dat is hier wel het geval.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt inloggen op je router door je laptop te verbinden met de router via een kabel. Dan typ je als URL in:

 

192.168.1.1 of 192.168.1.254

 

default login is meen ik gewoon 'admin' en password'ook 'admin' of leeg.

 

Vervolgens kun je de beveiligings codes zien en instellen. Zijn er ook andere mensen die van jouw wifi router gebruik maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen had de oplossing.OP de oude nog de nieuwe werkte de methode met het IP nummer alhoewel het ook zo beschreven staat in de handleiding vna Lynksys. gebruiker blank laten en wachtwoord admin maar jammer genoeg bleef hij dan telkens opnieuw een wachtwoord vragen.

Met het programma Wirelesskeyview een fluitje van een cent.

bedankt allemaal

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
En ik adviseer om geen WEP meer te gebruiken maar WPA2.

Mooi dat het nu weer werkt maar ik wil hierbij toch ook wel een kanttekening plaatsen en jouw aanraden om het eerder door Psychosammie boven vermelde advies op te volgen.

Het gebruikte programma Wirelesskeyview kan alleen maar een WEP of WPA keys achterhalen maar geen WPA2 key en dat is ook maar goed zo.
Wat jij nu kon kunnen onbevoegde natuurlijk ook, al is het niet zo eenvoudig om dit van buitenaf te realiseren.

Met een WPA2 beveiligings key ben je in elk geval stukken beter beveiligd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

WPA is veiliger en WPA2 nog ietsje veiliger.

 

Altijd met een ethernetkabeltje aan je modem het modemmenu ingaan.

Dan kan je ergens bij je Wifi instellingen aangeven dat je ipv WEP WPA2 wilt gebruiken. Je zal waarschijnlijk ook een key moeten opgeven, die mag je zelf verzinnen of je gebruikt de WEP.

 

Vervolgens ga je met je portable verbinding proberen te maken. Je portable zal dan om de WPA key vragen. Die voer je dan in en klaar is pirrewit.

 

Wel even controleren of het wifi modem in de portable wel WPA2 ondersteunt. Hij moet niet te oud zijn. Aan de andere kant, daar kom je dan vanzelf achter.

 

Mocht het allemaal niet lukken dan zet je het modem via het kabeltje weer op WEP.

 

Suc7

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds de ingebruikname van mijn nieuwe laptop sinds een weekje

verschijn ik ook draadloos in het Lynksys Telenet netwerk van de buurman en hij ook bij mij.

Beiden gebruiken wij nog WEP.

Stel ik of hij tracht verbinding te maken met elkaars verbinding

dan vraagt het systeem de WEP key. Dan is er toch niets aan de hand vermits we deze van mekaar niet kennen.

Stel hij komt achter mijn WEP key (wij bewaken mekaars huis wel eens) dan kan hij op mijn router met mijn WEP of ik zijn router)

maar dan je kun je toch enkel surfen op elkaars account en enkel volume gebruiken van mekaar. JE kan dan toch niet in mekaars laptop. Of zie ik dat volkomen fout?

Vermits wij niet kunnen aansluiten met utp kabel op elkaars router kunnen we van toch Wireless Keyview niet gebruiken om zo de WEP uit te lezen of toch.?

Ik kan geen WPA2 installeren want mijn oude laptop kan enkel overweg met WEP en deze worden samen gebruikt.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Stel hij komt achter mijn WEP key (wij bewaken mekaars huis wel eens) dan kan hij op mijn router met mijn WEP of ik zijn router)


Je kunt toch gergeld een ander w8woord kiezen, of een w8woord dat erg moeilijk is

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Je kunt niet zomaar IN elkaars pc's kijken, mits deze apparaten niet open staan voor delen van spullen (files). Mocht je de WEP key van de buurman kennen, dan kun je wel op internet via zijn verbinding.

 

Ik zie het overigens als voordeel. Ik heb de WEP key van de buurman (heb zijn WiFi geïnstalleerd) en heb mijn WPA aan hem gegeven. Daar we bij verschillende providers zitten hebben we bij uitval van de eigen verbinding altijd toch nog toegang tot het internet. Uiteraard geldt hier wel: 'netjes afspreken'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus was mijn vermoeden juist. Je kan het net op langs je buurman's wep als je de WEP kent maar je kunt niet "IN" zijn laptop.En uiteraard hij ook niet in de mijne. Files worden nooit gedeeld.

Dat is voor mij voldoende garantie.

Zo zien we alleen van mekaar wanneer de laptop openstaat en op het net is.

mvg

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...