Ga naar inhoud


Geen beeld meer alles gecodeerd bij CD


rolandroland

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag had ik geen beeld meer op mijn Rebox. Nu heb ik weer een update laten uitzenden via het telefoonnummer (035) en het werkt weer. Via de internet site kon ik overigens geen activatie signaal uitzenden daar stond op dat ik contact op moest nemen met de klantenservice. De zenders werkten weer in no time, afgestemd op SBS 6 SD.

 

Wanneer ik mijn ontvanger op 23,5 graden oost heb gedraaid ontvangt de ontvanger wel de maandelijkse update? Dus waar wordt de update uitgezonden? Of is het verstandig wanneer de update er aankomt op 19.2 graden oost te houden? Kan iemand mij hierover meer vertellen hoe dit zit? Ik heb een draaibare schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat om de Rebox type [RE-9000HD] In het Rebox forum zie ik ook dat iemand met TV Vlaanderen hetzelfde probleem heeft en "gecodeerde zender" er voor krijgt. Bij Hustler krijg ik die melding ook maar dat klopt, die zender heb ik geblokt. Maar zenders zoals SBS6 moet hij die melding niet geven. Na een update via CD had ik wel weer direct alle zenders. Kennelijk gaat er iets mis met de updates? Ik dacht eerst nog als hij op 23.5 graden misschien staat dat hij die update niet mee krijgt maar dat is dus niet het geval. Ik had mijn schotel ook niet op een andere vreemde satelliet staan. Ik wissel veelal tussen 23.5 en 19.2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rolandroland, jij hebt al een topic met hetzelfde onderwerp in het Rebox forum lopen.

Bij dubbele posting is het altijd lastig om het antwoord in de juiste topic te plaatsen.

 

Nu moet ik wel bekennen dat ik het nogal vreemd vind dat jij een ontvanger koopt en niet eens weet welke van de 4 poorten nu interne kaartlezers en welke de CAM sloten zijn.

 

De 2 interne kaartlezers zitten aan de linker zijde en de CAM sloten aan de rechter zijde (zie pagina 8 van de handleiding).

 

De rechter CAM sloten kun je alleen gebruiken als je een passende CAM hebt waarin de SECA3 kaart wordt gestoken.

 

Voor de ontvangst van de CanalDigitaal HD & SD kanalen kun je het beste de onderste interne kaartlezer gebruiken, dus die aan de linker zijde.

 

Je dient dan de SECA3 kaart met de chip naar beneden en naar voren te plaatsen.

Als het goed is moet je daarna de kaartupdates ontvangen.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rolandroland,

 

 

Citaat:
Kennelijk gaat er iets mis met de updates?

 

 

Ben eens even gaan kijken en zie alleen maar steeds de zelfde ridel voorbij komen die bedoeld is voor de seca 3 kaarten en dan de update die bedoeld is voor steeds de zelfde kaarten op provider 0000.

 

Update's voor seca 2 lijken helemaal niet te lopen, het zal wel aan de winterse omstandigheden liggen van dit moment :D , gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rolandroland,

 

Vergeten te vermelden, ik denk idd dat er problemen geweest zijn met het update van sommige Seca 3 kaarten. Het zag er naar uit dat men bezig was met een reparatie van sommige Seca 3 kaarten.

 

M.a.w woorden zou het probleem wat je had mij niet verbazen :

 

Citaat:
Geen beeld meer alles gecodeerd bij CD

 

Gr.

 

Zilverster.

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...