Gast tolgaliya Geplaatst: 1 december 2010 Geplaatst: 1 december 2010 Hoi, Na lang wikken en wegen uiteindelijk toch besloten om de stap naar de wondere wereld van de Dreambox te maken. Dreambox netjes aangesloten etc. maar wat nu? Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen. Inmiddels wel het eea gelezen op internet, maar veel wijzer ben ik er helaas niet van geworden. Wat ik wel weet is dat momenteel de standaard (Enigma 2) software er op staat, dus een softcam installeren is als ik het goed heb begrepen niet mogelijk? Ik ben op zoek naar iemand die bereid is om mij van A-Z te assisteren bij het instellen van de Dreambox icm een gemotoriseerde schotel. Overigens geen idee of ik dit bericht in de juiste thread heb gepost, zoniet mijn excuses hiervoor. Alvast bedankt voor alle hulp!
Gast MiLo Geplaatst: 1 december 2010 Geplaatst: 1 december 2010 Beginnershandleiding: - Download OpenPLi hiero - Pak de zip file uit, er zit een NFI bestand in. - Zet de dm800se uit met de schakelaar achterop, verwijder eventuele USB sticks (belangrijk). - Houd de knop aan de voorzijde ingedrukt, en schakel tegelijk de box weer aan met de schakelaar achterop. Blijf de knop voor indrukken tot het displaytje "stop" zegt. - Er verschijnt een IP adres op het scherm (bijvoorbeeld 192.168.1.42). Ga met je browser naar dat adres, dus http://192.168.1.42 ofzo. - Klik op de "update firmware" link - Kies de NFI file van net - Even wachten... Reboot knop indrukken. Na opstarten OpenPLi: - Wizard invullen. Antwoord "nee" op zenders zoeken, niet nodig. Wel je LNB opstelling invullen. - Kies Menu - Applicaties - Downloaden (groen) - Open "Settings" in de plugin lijst - Kies de henksat die bij je past (afhankelijk van welke satellieten je ontvangt) - "ja" om te installeren - Open "softcams" in de plugin lijst - Kies CCcam (2.2.1) - Sluit het menuutje, en druk op cijfertoets 1 om zender te wisselen naar Ned1HD. - Tada, beeld. Als je kaart erin zit natuurlijk.
Gast tolgaliya Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 Thanks voor de info! Weet je toevallig ook of er walkthrough oid is voor het instellen van een rotor? Of uberhaupt een beginnershandleiding voor de DM? Gr,
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 Voordat je begint met het configureren van de rotor wil ik je adviseren om je schotel eerst eens zonder rotor uit te richten om te begrijpen hoe die dingen werken. Klinkt zinloos, maar als je echt een beginner bent is het dat niet.
Gast Geplaatst: 3 december 2010 Geplaatst: 3 december 2010 Origineel bericht van: MiLo - Tada, beeld. Als je kaart erin zit natuurlijk. Bij een Dreambox kaartje erin met de chip naar beneden
Gast Geplaatst: 4 december 2010 Geplaatst: 4 december 2010 Origineel bericht van: tolgaliya Thanks voor de info! Weet je toevallig ook of er walkthrough oid is voor het instellen van een rotor? Gr, Welke satellieten wil je gaan ontvangen? Niet om het een of ander, maar de meesten zijn eigenlijk terug gekomen van de voordelen van een rotor naar de grotere voordelen van een vaste opstelling met meerdere LNB´s. Ligt er een beetje aan welke satellieten je wil ontvangen wat voor jou handiger is: vast of draaibaar.
APPLE Geplaatst: 4 december 2010 Geplaatst: 4 december 2010 Origineel bericht van: MiLo - Houd de knop aan de voorzijde ingedrukt, en schakel tegelijk de box weer aan met de schakelaar achterop. Blijf de knop voor indrukken tot het displaytje "stop" zegt. - Er verschijnt een IP adres op het scherm (bijvoorbeeld 192.168.1.42). Ga met je browser naar dat adres, dus http://192.168.1.42 ouzo. Helaas dat dit nog niet goed werkt, de dreambox komt wel in de stop modus alleen het display laat geen IP adres zien, via een IP scanner kom je er achter dat de website wel te benaderen is voor de fireware update
Gast tolgaliya Geplaatst: 4 december 2010 Geplaatst: 4 december 2010 Hi Ron, Het gaat mij voornamelijk om de satellieten met een breed aanbod aan HD zenders. Daarnaast ook de Astra's, Turksat en Eutelsat. Wat voor opstelling zou je adviseren op basis van bovenstaand? Ik zit er namelijk aan te denken om idd de rotor te vervangen voor een vaste opstelling. Op dit moment staan er twee schotels bij ons op het dak - mijn eigen schotel met rotor, en de schotel van de buren die uitgericht staat op enkel Turksat. Via een switch maak ik gebruik van de schotel van de buren, dus Turksat hoef ik in principe niet op mijn eigen schotel toe te voegen. Of zou het efficienter zijn om de switch er tussen uit te halen? Dank en groet, Tolga
Gast tolgaliya Geplaatst: 4 december 2010 Geplaatst: 4 december 2010 Origineel bericht van: Tha Great Mac Voordat je begint met het configureren van de rotor wil ik je adviseren om je schotel eerst eens zonder rotor uit te richten om te begrijpen hoe die dingen werken. Klinkt zinloos, maar als je echt een beginner bent is het dat niet. Hi, Bedoel je daarmee de schotel fysiek uitrichten? Dit is namelijk door een installateur gedaan en eerlijk gezegd wil ik daar mijn vingers niet aan branden. Overigens staat mijn schotel bij ons op het dak, met de huidige weersomstandigheden lijkt het mij niet verstandig om daar nu mee te experimenteren En zonder de schotel eerst uit te richten, kan ik niet zo heel veel denk ik? Ik heb nu enkel verbinding via de schotel van de buren die via een switch op onze schotel is aangesloten, echter staat deze schotel enkel uitgericht op Turksat dus dat is de enige sat die ik momenteel kan ontvangen. Ik heb getracht om de rotor in te stellen via de 'eenvoudige' optie, dus dmv coordinaten die ik via dishpointer heb opgezocht, maar dat heeft niet mogen baten helaas. Dus rest mij de manuele afstelling en daar loop ik nu vast. Welke software kan ik overigens op dit moment het beste gebruiken icm de 800 hd se? Ik had de laatste versie van openpli er op staan van 3 dec, echter zat hier de optie voor het installeren van een softcam niet bij, dus heb ik Newnigma erop gezet. Kan het overigens kwaad om de dm regelmatig te flashen met een andere software? Of kan ik dan beter verschillende software op een usb zetten en vanaf de usb booten? Gr
Gast MiLo Geplaatst: 5 december 2010 Geplaatst: 5 december 2010 Origineel bericht van: tolgaliya Kan het overigens kwaad om de dm regelmatig te flashen met een andere software? Kan geen kwaad. Mijn ontwikkeldozen hier krijgen wel eens 10 keer op een dag een nieuw image. Aan USB boot gedoe (multiboot) niet beginnen, da's alleen maar ellende en zorgt voor een trager systeem. Ga maar na, als de ontwikkelaars het al niet gebruiken, wat zou een gewone hobbyist er aan kunnen hebben...
Gast MiLo Geplaatst: 5 december 2010 Geplaatst: 5 december 2010 Draaibare schotel moet gewoon werken met invullen coordinaten waar je woont, en verder niks. Zo niet, trek dan je installateur aan z'n mouw, want ik begrijp dat je hem hebt laten plaatsen?
Gast Karelhuis Geplaatst: 19 januari 2011 Geplaatst: 19 januari 2011 Dit is geloof het antwoord dat ik zoek, morgen een vrije dag en dag ga ik het eens proberen. Er zit nu een rundream op maar die is zo verprutst met instellingen dat ik voor een schone instal ga. Kan er geen kanaal mee vinden... Gister is de schotel uitgericht door een monteur en de free to air doos draait en werkt goed. Nu klussen met de 7020s dreambox.
Dream1975 Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Zet er dan gelijk OpenPLi op (het image waar Milo ook onderdeel van is)
Gast Karelhuis Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 hmm het opstarten met de aan uit knop ingedrukt houden geeft bij de 7020 niet het zelfde resultaat.Hij blijft in een dhcp regel hangen. Even verder zoeken wat ik verkeerd doe.
martin52 Geplaatst: 20 januari 2011 Geplaatst: 20 januari 2011 Bij de 7020 is het de knop met het pijltje omhoog (of was het nou met pijltje omlaag) die je ingedrukt moet houden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen